Hoppa till innehåll

Min Hemsida: Xela.co.nr [uppdaterad]


swagzter
 Dela

Rekommendera inlägg

Ja, den ser bättre ut nu faktiskt, fast det finns dock flera saker att fortsätta förbättra.

Texten på bannern är hemsk, alldeles för ljust och sen någon konstig border på den också.

Sen ang. "Stor text på startsidan, buggar osv? Ladda ner Mozilla Firefox", nu vet jag inte hur sidan fungerar i andra webbläsare förutom FF och Chrome, men jag tycker att man ändå ska försöka anpassa sidan till så många webbläsare som möjligt då det är fullt möjligt, istället för att säga till besökarna att byta till en annan webbläsare för att just vara inne på DIN hemsida.

 

Kan även tycka att den där saken där det står "Tipsa mig, hur jag kan få fler besökare" ser extremt oprofessionellt ut, jag menar, det är ju som att säga rakt ut "Hej, jag har dålig inaktivitet på min sida och är desperat efter tips, så skicka in några till mig tack."

Jag själv undviker gärna inaktiva hemsidor då de känns tråkiga och trista (Även om min egen community gick ner i graven! :D)

 

Sen fattar jag inte heller varför du har 2 länkar till forumet just bredvid varandra, först ett meny alternativ "Forumet", sedan en bild under där det står "Gå till forumet"? Slöseri med yta.

Sen kan jag tycka att man kanske ska placera Logga in och registrera under "Forum" i menyn, men det gör du väl som du vill.

 

Sen så kan du köra brödtexten i nyheterna åt vänster, då det endast är störande att läsa centrerat.

 

Jag ser även kantiga hörn på hörnen på designen, jag skulle nog ha försökt fixa det.

Du kan nog även använda dig av CSS3 nuförtiden, men vet inte hur bra IE8 stöder det.

 

Forumet räcker gott och väl, temat passar även in på sidans ursprungliga design.

 

Förresten, vad ska dina sida likna? Ett community?

I så fall, vad är det just som gör DIN sida så speciell och som inte redan finns hos stora, etablerade sajter? Varför ska vi välja just din sida?

För att attrahera besökare måste du komma på något unikt, något fräscht som kommer att gillas och användas mycket, annars blir det mycket svårt att få användare.

 

Det var som med min hemsida http://www.manganation.se , hur bra lyckades jag med den? Visst, jag fick väl till en någorlunda användarbas, men det tog 1 år och även då så sjönk aktiviteten efter ett tag.

Vet du varför? Det var därför att jag inte hade något att bidra med som inte redan fanns hos t.ex. Animecka och liknande, redan etablerade communitys.

Börja fundera på det FÖRE du börjar satsa "seriöst" på din hemsida och skaffa webbhotell eller/och domännamn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 89
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Börja fundera på det FÖRE du börjar satsa "seriöst" på din hemsida och skaffa webbhotell eller/och domännamn.

Så du menar att det är bättre att inte göra en hemsida? Hur ska man då lära sig något?

Jag knackade ihop en seriös sida till ett spel som en person gjorde. Jag visste i förväg att det skulle gå i graven. Men jag hade kul och lärde mig en del.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Börja fundera på det FÖRE du börjar satsa "seriöst" på din hemsida och skaffa webbhotell eller/och domännamn.

Så du menar att det är bättre att inte göra en hemsida? Hur ska man då lära sig något?

Jag knackade ihop en seriös sida till ett spel som en person gjorde. Jag visste i förväg att det skulle gå i graven. Men jag hade kul och lärde mig en del.

 

Du missförstod.

Det jag menade var att man ska fundera på om den kommer att lyckas före man börjar spendera pengar på sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Börja fundera på det FÖRE du börjar satsa "seriöst" på din hemsida och skaffa webbhotell eller/och domännamn.

Så du menar att det är bättre att inte göra en hemsida? Hur ska man då lära sig något?

Jag knackade ihop en seriös sida till ett spel som en person gjorde. Jag visste i förväg att det skulle gå i graven. Men jag hade kul och lärde mig en del.

 

Du missförstod.

Det jag menade var att man ska fundera på om den kommer att lyckas före man börjar spendera pengar på sidan.

 

Ja, då ska man tänkta i förväg.

 

 

Alexander:

Såg nu att du har två <head> på din sida. En som ligger längst upp på sidan precis som alla regler och föreskrifter säger att det ska ligga. Men sen har du även en i menyn som då ligger i <body>. Den får du ta och ta bort.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Median: Jo, har skrivit det ett antal gången nu, att jag behöver något unikt till min hemsida, något som drar sig till besökare. Fast problemet är, att jag inte kommer på någonting att göra. Några tips?

 

EDIT: Jag har tänkt att skaffa ett one.com webbhotell, samt .se domän. På min nuvarande host (byethost) så har jag ca 5st MySQL databaser, som jag då tänker flytta till one. Men jag har hört att one bara erbjuder 1, hur gör jag om mina nuvarande databaser till 1?

Redigerat av 95alexander95
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Median: Jo, har skrivit det ett antal gången nu, att jag behöver något unikt till min hemsida, något som drar sig till besökare. Fast problemet är, att jag inte kommer på någonting att göra. Några tips?

 

EDIT: Jag har tänkt att skaffa ett one.com webbhotell, samt .se domän. På min nuvarande host (byethost) så har jag ca 5st MySQL databaser, som jag då tänker flytta till one. Men jag har hört att one bara erbjuder 1, hur gör jag om mina nuvarande databaser till 1?

Är väl bara att exportera varje databas för sig till den på One? Går bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...