MExSTHLM Skrivet 7 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 7 Mars 2010 Sandviken har gjort det igen. Vara så fullständigt dumma i huvudet att dem har satt åldergräns på energidryck. 18+! Tänk om detta kommer till hela Sverige? Vad tycker ni om detta trams? http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article4679216.ab Annledningen máste vara att energidryck ineháller kofein som inte är bra för barn eller gravida. Det var en 31-áring som blev beroende av red bull. Hon blev tvungen att fà várd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 7 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 7 Mars 2010 (redigerat) Hennes problem, inte energidryckens. Jag blev "beroende" ( kanske inte rätt ord i det här sammanhanget, men det var något liknande. ) av mjölk eftersom jag tycker det smakar sjukt gott även fast jag inte mår särskilt bra av att dricka det. Ska jag börja säga att mjölk borde förbjudas bara för det? Redigerat 7 Mars 2010 av Garone Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
betty Skrivet 9 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 9 Mars 2010 Har du provat lepigen? Jag gick iallafall ner skitsnabbt med dem. Står att det inte finns några biverkningar heller på förpackningen. Funkade as bra med träningen också! Kram betty Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 11 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 11 Mars 2010 Hennes problem, inte energidryckens. Jag blev "beroende" ( kanske inte rätt ord i det här sammanhanget, men det var något liknande. ) av mjölk eftersom jag tycker det smakar sjukt gott även fast jag inte mår särskilt bra av att dricka det. Ska jag börja säga att mjölk borde förbjudas bara för det? Så om någon blir beroende av heroin så är det deras problem, inte heroinets? Energidryck är beroendeframkallande på "riktigt", och kan leda till mer eller mindre farliga sideffekter. Mjölk är varken beroendeframkallande eller skadligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Swedishmoose Skrivet 11 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 11 Mars 2010 Energi drycker är inte en bra uppfining tycker jag. Det smakar inte gott och dessutom blir folk beronde. På min skola köper vissa typ 4 burkar Redbull och häller i sej allt på en gång och sedan spyr dom nästan. Varför det har blivit poulärt att nästan spy fattar jag inte. Åldergränsen är en bra uppfining. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 11 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 11 Mars 2010 Guggo: Det var deras eget val att injicera de första gångarna innan de blev beroende, och det är de själva som väljer att inte gå med i någon avvänjningsgrupp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jagg Skrivet 11 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 11 Mars 2010 (redigerat) Jag tycker att det är bra med en åldersgräns på energidryck. Det är skadligt och är fulllt med en massa farliga ämnen som inte är bra för minderåriga, det är inte bra för någon överhuvudtaget egentligen. Bra med en åldersgräns på det! Redigerat 11 Mars 2010 av Jagg Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ibanez Skrivet 11 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 11 Mars 2010 Själv slutade jag att dricka energi dryck för att jag fick ont i magen av dom. Men jag tycker att det bara är töntigt med en åldersgräns, folk kommer ändå få tag i dom hur lätt som helst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 11 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 11 Mars 2010 Men jag tycker att det bara är töntigt med en åldersgräns, folk kommer ändå få tag i dom hur lätt som helst.De som vill kan fortfarande få tag på det, men de som dricker det som annan läsk kommer nog sluta köpa det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ibanez Skrivet 11 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 11 Mars 2010 Ja det är klart att dom som vill kan få tag i det, jag skrev inget annat. Dollar Store här säljer X-ray energi dryck med 18 års åldersgräns och Lidl säljer Mixed'up och Red bull utan åldersgräns, så det är inte direkt något allvarligt utan mer bara för att folk säger att det är dåligt så tror vissa att det är på gränsen till giftigt. Det här bara början, snart kommer dom ta bort eller sätta åldersgränser på andra produkter också, man får ju inte göra nånting längre. Man har ju ett ansvar som man vill dricka dom eller inte och att inte ''missbruka'' energi dryck, så en åldersgräns är bara att retas med oss IMO. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 11 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 11 Mars 2010 Vikten av mitt inlägg låg kring: "men de som dricker det som annan läsk kommer nog sluta köpa det." Jag förklarar det jag menade med ett exempel: Tänk dig att jag är törstig och vill köpa läsk. Ibland händer det helt enkelt att jag köper energidryck istället (precis som jag ibland köper Fanta och ibland Pepsi) för annan läsk. Om åldersgränsen nu skulle ligga på arton så köper jag helt enkelt något annat istället och ingen skada är gjord. Jag tror det är detta som åldersgränsen är ämnat för. Om jag verkligen skulle vilja ha energidryck är det inte särskillt svårt att få tag på det även om det nu skulle finnas en artonårsgräns. Däremot så skulle folk som jag (som dricker energidryck då och då som vanlig läsk) sluta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ibanez Skrivet 11 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 11 Mars 2010 Jo jag förstod vad du menade men jag tror inte att det är så många som köper energi dryck för att släcka törsten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.