Hoppa till innehåll

Bästa Minnet!


Rekommendera inlägg

Gnällspikar? Jag skulle våga säga att dom som inte gnäller är de personer som är nöjda med spelet som det är nu, alltså att vilken idiot som helst kan få vad han vill utan större ansträngning

Kalla mig idiot om du vill, men jag fick aldrig uppleva mycket av SSC eller BT, Hyjal, Sunwell eller dom hardcore raiderna i BC, vilket jag saknade som f*n. Men jag tycker att folk som inte kan spela 5 dagar i veckan i 12 timmar per dag ska fortfarande kunna njuta av den tiden dom kan spela. Sen om hardcore Ensidia smeker alla bossar månader före casual players betyder inte att hela spelet stannar för alla för att någon tagit ner Algalon, andra guilder och spelare fortsätter ju försöka downa Ulduar och Naxx. Har inte läst upp men jag antar att när man tagit BT(Ulduar) så är det bara att vänta på nått som Sunwell(Icecrown Citadel?).

 

Ja, det är väl drömmen, antar jag
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 182
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Gör som du vill, jag är bara här för att få folk att hålla käft iaf

 

... Trevligt.

 

Designfilosofin? I WoW funkar den på så vis att vi går till ett ställe, får epics, går till ett svårare ställe, får bättre epics, går till ytterligare ett ställe och får ännu bättre epics - skillnad i svårighetsgrad är knapp

 

Ja, designfilosofin. Problemet är när du förväntar dig ett hopp från de lätta raids vi har nu (bortsett från Ulduar, som är något svårare) till något som skulle kunna ses som en eklare Sunwell (pre-nerf Ulduar.)

Som jag ser det går det så här.

 

|Enkelt ------- Mindre Enkelt ------- Medium ------- Utmanande ------- Svårt ------- Svårt som f*n! |

Naxxramas/OS/VOA, EoE Sarth1D/Emalon/Ulduar Sarth2D Sarth3D

 

Bara som en liten hänvisning. Kan göra förändringar men jag vill bara ge en bild.

Vi ligger alltså på vad som skulle kunna, enligt min egna snabbt ritade skala, på Medium, med Sarth3D som "utmaning", Algalon borde hamna där också. Du å andra sidan verkar vilja att Ulduar skulle ligga mellan "Svårt" och "Svårt som f*n!" när vi ligger rätt så tidigt i raids. Vi är för tusan på patch 3.1.

Vilket tar oss till nästa punkt, när du försökte med en otydlig blue post motbevisa mig om att svårighetsgraden ökar gradvis.

 

Att jag säger ägd betyder att du tror dig veta någonting och att jag sen bevisar att du har fel

 

Oavsett så framstår man som en liten unge när man säger "ägd". Men nog om det.

 

Citatet från Ghostcrawler sa i princip emot den ökande svårigheten, det kan jag hålla med om. Dock, så kanske du märkte att han talade om 10/25 och hardmodes. De har inte sagt att de inte vill ha en jämn ökning av svårighet, de sa att det är svårare att sätta en "jämförelse" då de, som sagt, introducerat 10/25/hard. Men skulle man gå efter en enda, 25man som exempel, skulle Ulduar inte ligga långt över naxx25, Emalon25, 25Sarth1D eller så.

 

Och om vi ska tala om att någon låtsas veta något och sedan blir tillrättavisad kan vi ju gå igenom allt igen, som att du klagar på att det blir lättare o så medans du själv står för BC vilket gjorde samma sak?

 

Att du tyckte att WotLK sög för att det är lätta raids när vi i BC nu låg på SSC, något som också fick klagomål på hur "lätt" det var.

 

Att du tyckte att WotLK inte lade till något nytt när det la till ganska mycket mer än BC gjorde, speciellt 10/25/hard på alla raids, vilket är ett stort steg. Achievements och allt annat jag nämnde tidigare.

Som sagt, jag gillade BC dock, men allt det lade till, förutom nya raids och instanser vilket jag inte tar upp när jag talar om WotLK, så var det: resilience, bättre factions, lättare raids (till en början) och arenas.

 

Du försökte säga att PvP i BC var bättre när det, likt idag får jag erkänna, handlar mer om FoTM och de bästa kombinationerna.

 

Att du ser Naxxramas som ett direkt misslyckande för att det var enkelt som planerat.

 

Nej, blizzard skiter inte i hardcores, vi fick ju Algalon, kommer du ihåg? Han höll i en månad, nu är han slut - vad gör vi då

 

Farmar och skaffar gear till nästa raid, som alltid.

Anar en viss del sarkasm, så jag lär väl påpeka att det var hyffsat att han höll en månad med tanke på Ensidia.

Blizzard utvecklar ju Argent Tournament till 3.2, vilket ska introducera någon raid om jag förstått rätt, som ska erbjuda något som liknar Amphitheater of Anguish. Alltså att man möter bossar tills man kommer till en slutboss.

 

Gnällspikar? Jag skulle våga säga att dom som inte gnäller är de personer som är nöjda med spelet som det är nu, alltså att vilken idiot som helst kan få vad han vill utan större ansträngning

 

Ja, gnällspikar. De som tror att hela spelet är fördömt för att det inte är precis som de vill ha det.

Jag är inte nöjd med spelet för att "vilken idiot som helst kan få vad han vill utan större ansträngning", utan för att expansionen är välgjord och fortsätter storyn. Och såklart alternativen jag alltid kommer till, det som du ser som ez-mode för idioter.

 

Alltså att man kan välja vilken instance som helst med en tabard och få den reputation man vill ha, vilket gör det lättare för en att få bra items. Emblems ger en ett bra item då och då, och ett antal raids är PuGiga. Det du ser som att hela spelet rör sig om "idioter" (vanliga spelare, snarare.) är att Blizzard bestämt sig för att fler ska kunna uppleva raiding, vilket du ser som något katastrofalt för att du tror det betyder att du får mindre content. Vilket är någorlunda sant JUST NU. Om Icecrown Citadel och övriga framtida raids blir för enkla, då kan du klaga. Men nu är vi inte ens menade att köra raids vars enklaste läge ska kunna jämföras med BT/Hyjal och knappast Sunwell.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skojigt, som att i BC när folk grät att raiding var så enkelt för att karazhan inte var utmanande.

Jag la av med WotLK nästan direkt jag dingade 80. Men polare som fortfarande spelar säger såhär.

 

Polare1: Tja, har full T8.5 sup?

Polare2: Vi downade Ulduar första gången vi körde den med guilden, sup?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gör som du vill, jag är bara här för att få folk att hålla käft iaf

 

... Trevligt.

 

Designfilosofin? I WoW funkar den på så vis att vi går till ett ställe, får epics, går till ett svårare ställe, får bättre epics, går till ytterligare ett ställe och får ännu bättre epics - skillnad i svårighetsgrad är knapp

 

Ja, designfilosofin. Problemet är när du förväntar dig ett hopp från de lätta raids vi har nu (bortsett från Ulduar, som är något svårare) till något som skulle kunna ses som en eklare Sunwell (pre-nerf Ulduar.)

Som jag ser det går det så här.

 

|Enkelt ------- Mindre Enkelt ------- Medium ------- Utmanande ------- Svårt ------- Svårt som f*n! |

Naxxramas/OS/VOA, EoE Sarth1D/Emalon/Ulduar Sarth2D Sarth3D

 

Bara som en liten hänvisning. Kan göra förändringar men jag vill bara ge en bild.

Vi ligger alltså på vad som skulle kunna, enligt min egna snabbt ritade skala, på Medium, med Sarth3D som "utmaning", Algalon borde hamna där också. Du å andra sidan verkar vilja att Ulduar skulle ligga mellan "Svårt" och "Svårt som f*n!" när vi ligger rätt så tidigt i raids. Vi är för tusan på patch 3.1.

Vilket tar oss till nästa punkt, när du försökte med en otydlig blue post motbevisa mig om att svårighetsgraden ökar gradvis.

 

Att jag säger ägd betyder att du tror dig veta någonting och att jag sen bevisar att du har fel

 

Oavsett så framstår man som en liten unge när man säger "ägd". Men nog om det.

 

Citatet från Ghostcrawler sa i princip emot den ökande svårigheten, det kan jag hålla med om. Dock, så kanske du märkte att han talade om 10/25 och hardmodes. De har inte sagt att de inte vill ha en jämn ökning av svårighet, de sa att det är svårare att sätta en "jämförelse" då de, som sagt, introducerat 10/25/hard. Men skulle man gå efter en enda, 25man som exempel, skulle Ulduar inte ligga långt över naxx25, Emalon25, 25Sarth1D eller så.

 

Och om vi ska tala om att någon låtsas veta något och sedan blir tillrättavisad kan vi ju gå igenom allt igen, som att du klagar på att det blir lättare o så medans du själv står för BC vilket gjorde samma sak?

 

Att du tyckte att WotLK sög för att det är lätta raids när vi i BC nu låg på SSC, något som också fick klagomål på hur "lätt" det var.

 

Att du tyckte att WotLK inte lade till något nytt när det la till ganska mycket mer än BC gjorde, speciellt 10/25/hard på alla raids, vilket är ett stort steg. Achievements och allt annat jag nämnde tidigare.

Som sagt, jag gillade BC dock, men allt det lade till, förutom nya raids och instanser vilket jag inte tar upp när jag talar om WotLK, så var det: resilience, bättre factions, lättare raids (till en början) och arenas.

 

Du försökte säga att PvP i BC var bättre när det, likt idag får jag erkänna, handlar mer om FoTM och de bästa kombinationerna.

 

Att du ser Naxxramas som ett direkt misslyckande för att det var enkelt som planerat.

 

Nej, blizzard skiter inte i hardcores, vi fick ju Algalon, kommer du ihåg? Han höll i en månad, nu är han slut - vad gör vi då

 

Farmar och skaffar gear till nästa raid, som alltid.

Anar en viss del sarkasm, så jag lär väl påpeka att det var hyffsat att han höll en månad med tanke på Ensidia.

Blizzard utvecklar ju Argent Tournament till 3.2, vilket ska introducera någon raid om jag förstått rätt, som ska erbjuda något som liknar Amphitheater of Anguish. Alltså att man möter bossar tills man kommer till en slutboss.

 

Gnällspikar? Jag skulle våga säga att dom som inte gnäller är de personer som är nöjda med spelet som det är nu, alltså att vilken idiot som helst kan få vad han vill utan större ansträngning

 

Ja, gnällspikar. De som tror att hela spelet är fördömt för att det inte är precis som de vill ha det.

Jag är inte nöjd med spelet för att "vilken idiot som helst kan få vad han vill utan större ansträngning", utan för att expansionen är välgjord och fortsätter storyn. Och såklart alternativen jag alltid kommer till, det som du ser som ez-mode för idioter.

 

Alltså att man kan välja vilken instance som helst med en tabard och få den reputation man vill ha, vilket gör det lättare för en att få bra items. Emblems ger en ett bra item då och då, och ett antal raids är PuGiga. Det du ser som att hela spelet rör sig om "idioter" (vanliga spelare, snarare.) är att Blizzard bestämt sig för att fler ska kunna uppleva raiding, vilket du ser som något katastrofalt för att du tror det betyder att du får mindre content. Vilket är någorlunda sant JUST NU. Om Icecrown Citadel och övriga framtida raids blir för enkla, då kan du klaga. Men nu är vi inte ens menade att köra raids vars enklaste läge ska kunna jämföras med BT/Hyjal och knappast Sunwell.

 

Jag som trodde du skulle sluta prata? Damn. Men om du vill fortsätta vara naiv gentemot blizzard, gå och häng med några p12/casuals

Du kräver bevis när jag säger något när dina inlägg är 99% personliga åsikter?

Aphjärna, tänk efter lite - hur var heroics, raids och epics i början av TBC? Heroics var svåra som bara den långt efter release, raids, inte ens karazhan, började inte bli pug-friendly förrens efter 30% HP nerfen som kom långt efter sunwell

Att ha/ha en epic/s betydde något, jag raidar och kan få dessa items, dom gav mer eller mindre respekt, visade att du var en level högre än de som just kommit till 70, och försök inte nämna crafted items, prisklassen var på en helt annan nivå än den är idag

 

Du säger att naxxramas är på karazhans nivå? Naxxramas första clear, av Ensidias TwentyFifthNovember, skedde ett par/tre dagar efter WotLk släpptes - hade dom tur ELLER är naxxramas helt enkelt alldeles för lätt?

Karazhan som du så snällt jämför dess svårighetsgrad med blev först clearat av DnT 28:e Januari, drygt en halv månad efter release.

 

Sen tabards i wotlk? Ett skämt - ännu ett sätt för idioter att få epics, tabards ska vara en belöning man får när man har lyckats bli exalted med en faction, inte något man köper på friendly för att sen facerolla upp till exalted - nej, du kallar lättare att få bra items? Bra tänkt hönshjärna, det är exakt sånna faktorer som gör WotLk till SKIT, det SKA inte vara så j*vla lätt att få bra saker, när ska du inse?

 

Sen är heroics i WotLk ytterligare ett skämt, mobs har knappt mer HP än dom i TBC heroics, slår inte för mycket mer heller, men loot får man allt - 5 idioter som springer runt som huvudlösa höns i en timme och sen får epics, är det bra för att några barn ska få bra gear eller är det dåligt för att det sumpar hela känslan för dom som bryr sig om spelets kvalitet?

 

Sen eftersom du verkar ha svårt att förstå vad jag menar med "helt nytt spel", du tror att det handlar om hur mycket nytt vi får, nej, i vanilla WoW fanns det i stort sätt world PvP, BG's och raids - okej - i TBC blev allting nytt, vilket var varför typ en tredjedel av alla spelare slutade, svårt att ta in något nytt - färre zoner att välja att levla i gav folk ett nytt sätt att se på lvling, flera PvP events åtkomliga av flera (dock mer eller mindre fail), en stad där både alliance och horde kan vistas i, arena, 25 manna raids, gröna saker togs till en ny nivå, heroics införskaffades, och här behövde man faktiskt göra något för att komma in i heroics, nycklar vid revered, minns du? Inte precis handelsvara innan det ändrades till honored.

 

Vad gav WotLk oss för nytt? Achievements säger du? Nej, achievements kom cirka en månad innan WotLk relase.

Dual-spec? Ja, det ändrade verkligen spelet, det var ju verkligen inte förutsätt sen mitten av TBC.

Att arena var uppbyggd på så sätt att bara vissa combos fungerade är mycket mycket mycket bättre än vad det är nu, när man i grund och botten tar den class som är OP och lägger dit vad som helst och ser hur det går.

Hardmodes? Löjligt, fattigt försök att ge oss som vill ha något mer något utöver de vanliga raidsen.

Death Knights? Visserligen. En poäng. Oh, just det, TBC gav oss två nya raser.

Faction tabards? Du, om du tror det på något sätt ändrade spelet till något nytt behöver du besöka en doktor, gjorde spelet ännu mer faceroll, tackar så mycket för det.

Factions med bra items? Factions som man blir exalted med på en dag och sen köper dess epics, det gör inte spelet mycket lättare. "Bra" items? Skulle TBC faction items inte vara bra? Säg det till rogues och warriors som farmade i veckor för att få svärdet från Aldor eller tanks som sprang oräkneliga heroics för att få tankingsvärdet från honor hold.

Glyphs? Dom har knappast ändrat på hur spelet är, som att lägga dit enchants för spells, fantastiskt.

Hunter pet talent trees? Oj förfan, helt nytt spel bara sådär. Tier av PvP? Är du seriös? lol? Hur länge spelade du TBC, två dar? s1, s2, s3, s4 fanns inte i din värld? Lär dig vad tier betyder

Bättre crafting, kostar mindre, ez-mode mera.

Entry-level epics från 5-man heroic bossar? Du menar heroics som man kan löjla igenom dagen man blir 80? Ja, tack, tack för dom. Antagligen den faktor som mest orsakade naxxramas svårighetsgrad.

 

Nu, om du fortfarande vill tro att WotLk på ett eller annat sätt är bättre eller nyare än TBC, håll det för dig själv, jag bryr mig ärligt talat inte längre

Redigerat av Hivee
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När 40 svettiga aktiva gamers skrek i ventrilo när Onyxia gick ner för första gången.

Är helt säker på att någons högtalare pajade vid det sammanhanget.

Ja sånt var roligt specielt när man var MT och folk typ började nuka för tidigt så man aldrig fick upp sin aggro build sen fick man all skit och blev av med 50DKP för att 5 mages hade spammat frost bolt i 2 minuter :D gamla goda tider

 

Men f*n vad arg jag blir jag skrev 2 inlägg inte 1 x) men det här under är till han som skrev den där 1000meter långa grejer om hur självmordsbenägen han blir när folk gillar wotlk

 

Du säger att naxxramas är på karazhans nivå? Naxxramas första clear, av Ensidias TwentyFifthNovember, skedde ett par/tre dagar efter WotLk släpptes

Sen hade ju Nihilium nuvarande eller nuvarande halva Ensida farmat Naxx i 4 månader innan TBC så inte så konstigt kanske, men jag håller med det du skriver att wow är för lätt nu innan Ulduar kom trodde jag att det skulle bli lite AQ på hela grejen saker skulle vara svårt Ensida tog hela skiten på 1 reset eller innan 1 reset också. Men sen så var kara aldrig så svår som du uttrycker dig i den andra texten heller tror Nihilum då hade clearat hela Kara på 1 reset också

 

Sen såg jag att du skrev något riktigt korkat om mobs ja okej mobs i pretbc raids hade mer hp än mobs in tbc raids var vill du komma? dom slog till och med hårdare pretbc raids än tbc raids

Redigerat av Dippz
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Min första gubbe var en warrior.

 

I level 16 blev jag ock några mer boostad i DM, Jag needa på den blåa staven som tydligen en i gruppen skulle ha, Jag van och i många lvlar gick jag runt med stav som warrior. :P

 

Jag DPSa som Prot Specc.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När Gamon dödade mig :P

 

Och när jag skaffade ghost saber.

Smart du är, Du vill att man inte ska se ditt namn. Men kolla på Companionen då. Svampers's Companion :P

 

Svampers kanske är nån stealthad rogue som står bredvid henne. :ph34r:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När Gamon dödade mig :P

 

Och när jag skaffade ghost saber.

 

Smart du är, Du vill att man inte ska se ditt namn. Men kolla på Companionen då. Svampers's Companion :P

 

Svampers kanske är nån stealthad rogue som står bredvid henne. :ph34r:

 

Maybe :o

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...