Hoppa till innehåll

Villket Ämne.


Albin199
 Dela

Villket ämne.  

127 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Gäst MacGyver

Jag älskar Geografin och Historia/religion fast jag är Ateist XD Jag tycker om att läsa bullshiten om alla religioner bara :3

Att vara religiös och att vara ateist är absolut inte varandras motsatser så jag förstår inte varför du blandar in ateism, finns många religioner som går ut på ateism och speciellt då personkulter.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 98
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Ja men att lära ut så falska saker som att Sverige skulle vara en demokrati eller en rättsstat när t.ex. en monark inte kan få en påföljd är fan i mig propaganda och lögner.

Finns det något annat land som är en fungerande demokrati då, min vän?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja men att lära ut så falska saker som att Sverige skulle vara en demokrati eller en rättsstat när t.ex. en monark inte kan få en påföljd är fan i mig propaganda och lögner.

Finns det något annat land som är en fungerande demokrati då, min vän?

 

Enligt honom, nej.

 

Jag lägger till psykologi och religion till min lista över roliga ämnen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja men att lära ut så falska saker som att Sverige skulle vara en demokrati eller en rättsstat när t.ex. en monark inte kan få en påföljd är fan i mig propaganda och lögner.

Finns det något annat land som är en fungerande demokrati då, min vän?

 

förmodligen inte enligt han. dock kan man tillägga att enligt undersökningar sverige är värdens mest demokratiska land. och att en monark inte kan få en påföljd försämrar inte de faktum att landet är en demokrati eller rättsstat, det gör bara landet en smula konservativt. se de lite som en diplomatisk immunitet.

 

och för att svara på frågan, engelska lätt. så härligt ämne

Redigerat av xantanos
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst MacGyver

Finns det något annat land som är en fungerande demokrati då, min vän?

Absolut inte. Demokrati kan aldrig fungera som vi blir lurade att den fungerar.

 

Sverige är världens mest demokratiska land, och vi kan ju ta omröstningen om vänster eller högertrafik som exempel då vi fick högertrafik fastän majoriteten röstade för vänstertrafik, visst omröstningen var rådande, men ändå, vad fan är det för demokrati? Folket vill en sak och får en annan.

 

Sedan har vi indirekt demokrati så jag förstår inte hur man kan tycka att Sverige är mer demokratiskt än länder med direktdemokrati, problem som vi kan se av indirekt demokrati är lagar som FRA och IPRED-2, lagar som påverkar folket och deras integritet så mycket ska man fan i mig ha en folkomröstning om.

 

ALLA folkomröstningar förutom riksdagsvalet och grundlagsändringar är rådgivande, vad fan är det för demokrati?! Om vi är världens mest demokratiska land så existerar ingen demokrati i världen!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...