Hoppa till innehåll

Dödsstraff


Blitzcat

Rekommendera inlägg

  • Svar 585
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag irriterar mig på detta med att "staten ska inte få döda lol". Menar ni att staten ska ha rätt att spärra in folk resten av deras liv?

Nej det är därför vi inte gör det i Sverige :) .

 

Ja, precis! Och vad gör vi istället? Vi släpper fri brottslingarna som hotar samhället.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag irriterar mig på detta med att "staten ska inte få döda lol". Menar ni att staten ska ha rätt att spärra in folk resten av deras liv?

 

Nej det är därför vi inte gör det i Sverige :) .

 

Ja, precis! Och vad gör vi istället? Vi släpper fri brottslingarna som hotar samhället.

 

Om de nu har samma värderingar efter ~13 år i fängelse.

Redigerat av TheUnnamed
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag irriterar mig på detta med att "staten ska inte få döda lol". Menar ni att staten ska ha rätt att spärra in folk resten av deras liv?

 

Nej det är därför vi inte gör det i Sverige :) .

Ja, precis! Och vad gör vi istället? Vi släpper fri brottslingarna som hotar samhället.

 

Om de nu har samma värderingar efter ~13 år i fängelse.

 

Tja, varför inte? Jag har varken begått något allvarligt brott eller varit i fängelse så jag vet inte.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller nästan med allt Xade. Vad säger du om frivilligt dödsstraff? Om någon inte orkar sitta i fängelse resten av sitt liv.

 

Det är ju om någon inte orkar sitta hela sitt liv som de borde få göra det. Varför skall de få en lättare väg ut bara för att de inte orkar?

 

Jag anser fortfarande att fängelse och dödsstraff ska vara till för att göra samhället säkrare, inte för att straffa folk.

 

Då kan vi ju lika gärna lägga ner alla fängelser och sätta folk i husarrest istället. Mycket billigare. Naturligtvis skall fängelse och dödsstraff vara straff. Personen i fråga har gjort något brottsligt och skall straffas för det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller nästan med allt Xade. Vad säger du om frivilligt dödsstraff? Om någon inte orkar sitta i fängelse resten av sitt liv.

 

Det är ju om någon inte orkar sitta hela sitt liv som de borde få göra det. Varför skall de få en lättare väg ut bara för att de inte orkar?

Jag anser fortfarande att fängelse och dödsstraff ska vara till för att göra samhället säkrare, inte för att straffa folk.

 

Då kan vi ju lika gärna lägga ner alla fängelser och sätta folk i husarrest istället. Mycket billigare. Naturligtvis skall fängelse och dödsstraff vara straff. Personen i fråga har gjort något brottsligt och skall straffas för det.

 

Alla som hamnar i fängelse är ju inte direkt farliga heller, utan de sitter där för att de just brutit mot lagen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller nästan med allt Xade. Vad säger du om frivilligt dödsstraff? Om någon inte orkar sitta i fängelse resten av sitt liv.

 

Det är ju om någon inte orkar sitta hela sitt liv som de borde få göra det. Varför skall de få en lättare väg ut bara för att de inte orkar?

Jag anser fortfarande att fängelse och dödsstraff ska vara till för att göra samhället säkrare, inte för att straffa folk.

 

Då kan vi ju lika gärna lägga ner alla fängelser och sätta folk i husarrest istället. Mycket billigare. Naturligtvis skall fängelse och dödsstraff vara straff. Personen i fråga har gjort något brottsligt och skall straffas för det.

 

Alla som hamnar i fängelse är ju inte direkt farliga heller, utan de sitter där för att de just brutit mot lagen.

 

De sitter där längst är/har varit farliga.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller nästan med allt Xade. Vad säger du om frivilligt dödsstraff? Om någon inte orkar sitta i fängelse resten av sitt liv.

 

Det är ju om någon inte orkar sitta hela sitt liv som de borde få göra det. Varför skall de få en lättare väg ut bara för att de inte orkar?

Jag anser fortfarande att fängelse och dödsstraff ska vara till för att göra samhället säkrare, inte för att straffa folk.

 

Då kan vi ju lika gärna lägga ner alla fängelser och sätta folk i husarrest istället. Mycket billigare. Naturligtvis skall fängelse och dödsstraff vara straff. Personen i fråga har gjort något brottsligt och skall straffas för det.

 

 

Jag tycker inte att straff ska finnas egentligen, hör hur det låter, vi lever inte på 1700-talet. Vi borde vara förbi inhumana saker såsom straff. Vård borde vara lösningen och hjälp för brottslingar så de kan få normala liv.

Redigerat av Xade
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...