Hoppa till innehåll

Dödsstraff

Blitzcat

Rekommendera inlägg

• Svar 585
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Fast, som jag sa. Det är ett straff , det skall inte vara lätt.

Men varför ska det vara ett straff? Vad är det som är så viktigt med att bestraffa den som gjort fel? Bestraffning i sig är knappast en snäll grej, och två fel gör inte ett rätt. Som det står i någons signatur; "An eye for an eye makes the whole world blind."

För att 1) Folk skall avskräckas från att göra fel 2)Hindra folk från att göra fel och 3) Inte göra det igen. Det är väl klart att bestraffning inte är en snäll grej, det är ju meningen att det inte skall vara snällt.

Om det finns lagar i ett samhälle så måste det ha konsekvenser att bryta lagarna, annars är de helt överflödiga. Och eftersom vi nu har lagar i samhället så måste vi ha straff.

Samhället skulle inte funka om felaktiga handlingar inte får konsekvenser.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Jesus

Samhället skulle inte funka om felaktiga handlingar inte får konsekvenser.

Broder jag måste få fråga dig vem som bestämmer huruvida en handling är felaktig eller ej, vet man detta från något eller ska man på ett hybriskt sätt bestämma detta?

Kristi sanna lag Guds rätta samhälle, välsigne er alla.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är väl klart att bestraffning inte är en snäll grej, det är ju meningen att det inte skall vara snällt.

Om det finns lagar i ett samhälle så måste det ha konsekvenser att bryta lagarna, annars är de helt överflödiga.

Lagar finns för att man skall ha rätt att inte var snäll mot sina medmänniskor?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är väl klart att bestraffning inte är en snäll grej, det är ju meningen att det inte skall vara snällt.

Om det finns lagar i ett samhälle så måste det ha konsekvenser att bryta lagarna, annars är de helt överflödiga.

Lagar finns för att man skall ha rätt att inte var snäll mot sina medmänniskor?

... och för att samhället ska vara tryggt och säkert.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, för det funkar ju verkligen strålande.

Med den logiken skulle vi behöva vara så avskräckande att vi sköt folk på fläcken vid minsta lilla misstanke om brott för att samhället skulle bli "tryggt och säkert".

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Jesus

Samhället ÄR inte tryggt och säkert och detta är just för att vi har lagar UTÖVER de i Den Heliga Skrift och inte heller har dödsstraff!

Guds lagar Guds perfektion, välsigne samhället.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vissa förtjänar att dö. Hur hemskt det än är så finns det människor som förtjänar det. :/ Inte kallblodig avrättning men kanske sådär med en grupp står med gevär och skjuter samtidigt. Det ska ju finnas en gräns för avrättning med. Seriemördare förtjänar att dö eftersom de har dödat 3 personer eller fler. Våldtäktsmän ska sitta länge i ett hårt fängelse. Varför kan inte svenska fängelsen vara som i U.S.A? Jag har sett hur det är på ett flertal fängelsen där. Fångarna gör vadsomhelst för att få tag i ett vapen. De smälter rakblad på tandborstar, gör egna knivar, gömmer saker i analen(Ouch). De är helt "out of space". Är det någon som håller med mig?

Samhället ÄR inte tryggt och säkert och detta är just för att vi har lagar UTÖVER de i Den Heliga Skrift och inte heller har dödsstraff!

Guds lagar Guds perfektion, välsigne samhället.

Det finns fler muslimer än kristna i Sverige och jag fattar nog att du är oseriös. Om du inte är det så kan du åtminstonde respektera att det finns folk som skiter fullständigt i religion och annat skit. Te.x jag :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vissa förtjänar att dö.

"Many that live deserve death. Some that die deserve life. Can you give it to them? Do not be too eager to deal out death in judgment. Even the very wise cannot see all ends." - Gandalf, Sagan om ringen

Jävligt bra citat och väldigt sant.

:/ Inte kallblodig avrättning men kanske sådär med en grupp står med gevär och skjuter samtidigt.

:_ Det är det som är kallblodig avrättning.

Varför kan inte svenska fängelsen vara som i U.S.A? [...] Fångarna gör vadsomhelst för att få tag i ett vapen. De smälter rakblad på tandborstar, gör egna knivar, gömmer saker i analen(Ouch).
Och det är bra eller jag hängde inte med riktigt? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Jesus

Det finns fler muslimer än kristna i Sverige och jag fattar nog att du är oseriös. Om du inte är det så kan du åtminstonde respektera att det finns folk som skiter fullständigt i religion och annat skit. Te.x jag :)

Min broder vart har du fått din kunskap? 73% av den svenska befolkningen är protestantiskt Kristna medan resterande 27% är Gudshatande ateister, muslimer, buddhister, judar och så vidare.

Må Gud fylla dig med demografi.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Several studies have found Sweden to be one of the most atheist countries in the world. According to Davie (1999), 80% of Swedes do not believe in God. In the Eurostat survey, 23% of Swedish citizens responded that "they believe there is a God", whereas 53% answered that "they believe there is some sort of spirit or life force" and 23% that "they do not believe there is any sort of spirit, God, or life force"."

Må 4chan fylla dig med bättre trollnings-skills.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...