Hoppa till innehåll

Ta Inte Vaccinet Mot Svininfluensan


Dave37

Rekommendera inlägg

Det finns inget värre än att lita på staten, vilka idioter gör det egentligen?

Jag har aldrig nämnt något om staten.

 

Har länkat lite grejer som tyder på att vaccinet är farligare än influensan, kan ni komma med lite länkar som visar tvärtom istället för att spela oseriösa?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mog1 anmälning, WASD, du är så söt! Trots detta måste jag dock säga att Russia Today är helt otillförlitligt och tar varje tillfälle i akt att basha västvärlden som du och ditt konspirationsgäng (som allmänt känt är) avskyr. Föreslår ändå att ni länkar någon källa som inte ägs och finansieras av den ryska staten, och ständigt kritiseras för sin partiskhet.

 

Bara ett debattips, mellan oss två. Puss!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Russia today är ett helt vanligt självständigt nyhetsprogram. Det är ändå forskaren (amerikan) som är med i det klippet som säger allting. Ryssland kommer ju också få vaccin dessutom. Nästan alla amerikanska nyhetsprogram är kontrollerade av samma grupp och säger därmed inget som ägarna inte vill att folket ska veta därmed är de dåliga källor.

Så du tror inte på det som sägs där? Att doktorer avstår vaccinet.

 

En dålig källa är bättre än ingen källa.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns inget värre än att lita på staten, vilka idioter gör det egentligen?

Det finns inget värre än att blint lita på något som har monetär vinst i åtanke, vilka idioter gör det egentligen?*

 

Jag kan lita på staten (rent teoretiskt) om jag får kritiskt granska först.

 

 

EDIT: efter en dags intensivt vattendrickande och en lång natts sömn känner jag mig piggare, här kommer svaret som du eftersökte Theunnamed:

 

Jag vet att du skrev att du inte ville bli kallad kaxig unge eller liknande. Men jag får på något vis en känsla av att du i denna fråga beter dig lite som en femåring som måste vara "uppstudsig" mot sina föräldrar, bara för att. Hela den här grejen känns lite så, "Jag ska inte ta vaccinet, bara för att staten har sagt det", du verkar också ha ganska svårt att förstå att om en stor del av befolkningen skulle bli sängliggande är det inte bara staten som kommer få betala det i pengar, utan även samhället. Som du kanske kommer ihåg är samhället fortfarande uppbyggt av pengar. Detta kommer självklart inte bara kosta samhället pengar utan också arbetskraft, att vara kort om folk på ett sjukhus kanske inte är det roligaste när en pandemi går lös. Det är självklart inte bara sjukhusen det kommer få dåligt med folk men jag hoppas du fattar principen.

Just nu ligger arbetslösheten i sverige på minst 7% om jag minns rätt. skräckscenariot som media har ritat upp är att 10% av Sveriges befolkning blir sängliggande under samma två veckor. det innebär en maximal nedgång i produktion/sysselsättning på ca 3%, vilket jag tror att våran ekonomi klarar utan allvarligare, långvariga problem om man nu stödjer det monetära systemet. Sverige är faktiskt en av världens stabilaste ekonomier. så jag tror detta är tämligen hypat.

 

 

Och angående barnen i Afrika, ja det är ju väldigt snällt att du skänker dem en tanke. Men tänk realistiskt du är 17 årig internet profet, vad hade du tänkt att göra? Visst du kanske är guds bästa barn och skänker hela ditt studiebidrag till dem. Gör det något större skillnad, troligtvis inte. Är det då inte lite lättare att hjälpa människor på hemmaplan, dvs Sverige. När du blir lite äldre kan du gå ut och missionera om hur elak världen är och hjälpa barnen i Afrika, men inte nu. Nu får du faktiskt låta staten, som du så högt föraktar låta sköta den biten. Men det du iaf kan göra är att ta en spruta.
Det stavas "17-årig internetprofet" för det första. för det andra, tredje, fjärde och resten:

skänka studiebidraget hjälper inte då pengarna snabbt går tillbaka till de stora företagen (i-världen). jag är ateist så jag skiter i "gud". Jag ser inte min ålder som ett handikapp i någon större utsträckning. Jag vet vad jag ska göra. barnen i Afrika var ett exempel, jag tänker på hela mänskligheten. Jag har inga större planer på att missionera, jag tänker faktiskt försöka göra något pratiskt. jag tänker inte låta staten "sköta" den biten, de har inte ens samma mål. och jag fattar inte hur detta är ett argument för att jag ska ta en spruta.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och angående barnen i Afrika, ja det är ju väldigt snällt att du skänker dem en tanke. Men tänk realistiskt du är 17 årig internet profet, vad hade du tänkt att göra? Visst du kanske är guds bästa barn och skänker hela ditt studiebidrag till dem. Gör det något större skillnad, troligtvis inte. Är det då inte lite lättare att hjälpa människor på hemmaplan, dvs Sverige. När du blir lite äldre kan du gå ut och missionera om hur elak världen är och hjälpa barnen i Afrika, men inte nu. Nu får du faktiskt låta staten, som du så högt föraktar låta sköta den biten. Men det du iaf kan göra är att ta en spruta.

Det stavas "17-årig internetprofet" för det första. för det andra, tredje, fjärde och resten:

skänka studiebidraget hjälper inte då pengarna snabbt går tillbaka till de stora företagen (i-världen). jag är ateist så jag skiter i "gud". Jag ser inte min ålder som ett handikapp i någon större utsträckning. Jag vet vad jag ska göra. barnen i Afrika var ett exempel, jag tänker på hela mänskligheten. Jag har inga större planer på att missionera, jag tänker faktiskt försöka göra något pratiskt. jag tänker inte låta staten "sköta" den biten, de har inte ens samma mål. och jag fattar inte hur detta är ett argument för att jag ska ta en spruta.

 

Svar till citat 1:

 

Granska med källor som Russia Today?

 

2

 

Uttryckte mig lite dåligt det jag menade var att ifall du var född i en s.k. "topp chefs" familj som enligt dig styr samhället kanske det hade varit svårt för dig att gett upp allting som din familj faktiskt har kämpat för.

 

3. Självklart är det hypat, men om vi kan minska de sociala och ekonomiska kostnaderna är jag iaf beredd på att göra det. Sen det fetstilta men du då att om man tror på det "monetära systemet" så tror man att vi kommer klara oss bra (isf säger du emot dig själv lite). Eller menar du att alla kanske plötsligt sluta stödja systemet pga viruset?

 

 

4

Ifall vi ska ha svensklektion så använder man storbostav i ny mening, något som du bevisligen behöver öva på :) .

 

Vart pengarna vi skickar till behövande barn i Afrika kommer vet varken du eller jag vart de tar vägen, men vi kan nog vara ganska säkra på att en del kommer till rätt ändamål.

 

 

Notera också (det fetstilta) att jag skrev NU det betyder att du får låta staten sköta bidragen osv till Afrika mm. Och att du inte ser din ålder som något handikapp är ju bara dumdristigt du är inte ens myndig. Ibland känns det som du tror att du lever i en fantasivärld där allt är möjligt för en 17åring, visst även vi kan påverka till en viss grad fast, du får helt enkelt vänta "på din tur".

 

Ang. sprutan har jag fått efter jag skrev det där meddelandet bekräftat för mig att du inte vill hjälpa samhället, så då var det ett ganska dåligt argument jag kom med.

 

edit: Citatet fuckade up rejält (ge oss nytt citatsystem :( ) Så quoten blev som den blev.

Redigerat av TheUnnamed
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Russia today är ett helt vanligt självständigt nyhetsprogram. Det är ändå forskaren (amerikan) som är med i det klippet som säger allting. Ryssland kommer ju också få vaccin dessutom. Nästan alla amerikanska nyhetsprogram är kontrollerade av samma grupp och säger därmed inget som ägarna inte vill att folket ska veta därmed är de dåliga källor.

Så du tror inte på det som sägs där? Att doktorer avstår vaccinet.

 

En dålig källa är bättre än ingen källa.

Russia Today självständigt? Deras räkningar betalas av RIA Novosti som är en statligt ägd nyhetsbyrå. Personerna bakom RT är en fd. informationsminster och Putins presstalesman. Massor av kritik har riktats mot dom för att de inte tillåter journalister att kritisera Ryssland eller dess ledare.

 

Så...eh...två statstjänstemän ligger bakom, staten betalar och journalister som visar en negativ bild av ryssland får inte sända.

 

Lite off topic, men jag var tvungen

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Svar till citat 1:

 

Granska med källor som Russia Today?

 

2

 

Uttryckte mig lite dåligt det jag menade var att ifall du var född i en s.k. "topp chefs" familj som enligt dig styr samhället kanske det hade varit svårt för dig att gett upp allting som din familj faktiskt har kämpat för.

 

3. Självklart är det hypat, men om vi kan minska de sociala och ekonomiska kostnaderna är jag iaf beredd på att göra det. Sen det fetstilta men du då att om man tror på det "monetära systemet" så tror man att vi kommer klara oss bra (isf säger du emot dig själv lite). Eller menar du att alla kanske plötsligt sluta stödja systemet pga viruset?

 

 

4

Ifall vi ska ha svensklektion så använder man storbostav i ny mening, något som du bevisligen behöver öva på :) .

 

Vart pengarna vi skickar till behövande barn i Afrika kommer vet varken du eller jag vart de tar vägen, men vi kan nog vara ganska säkra på att en del kommer till rätt ändamål.

 

 

Notera också (det fetstilta) att jag skrev NU det betyder att du får låta staten sköta bidragen osv till Afrika mm. Och att du inte ser din ålder som något handikapp är ju bara dumdristigt du är inte ens myndig. Ibland känns det som du tror att du lever i en fantasivärld där allt är möjligt för en 17åring, visst även vi kan påverka till en viss grad fast, du får helt enkelt vänta "på din tur".

 

Ang. sprutan har jag fått efter jag skrev det där meddelandet bekräftat för mig att du inte vill hjälpa samhället, så då var det ett ganska dåligt argument jag kom med.

 

edit: Citatet fuckade up rejält (ge oss nytt citatsystem :( ) Så quoten blev som den blev.

1. jag har inte nämnt "Russia Today". föredrar att använda många olika källor från "båda hållen".

 

2. Antagligen inte eftersom mina värderingar hade varit annorlunda. jag hade så att säga varit mer "hjärntvättad" då.

 

3. jag syftade på ordet "problem" hade varit ett "problem" om man stödjer det monetära systemet. om man inte gör det hade det inte varit ett problem utan något positivt att samhället fick sig en ekonomisk törn.

 

4. "storbokstav" skrivs inte ihop. ;)

Jag kan inte göra vad jag vill, men jag har tillräckligt mycket att göra för att vara sysselsatt.

 

-----------------------

 

Kan vi försöka återgå till topic nu?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kolla bara hur det gick 1976, vad säger att samma sak inte kommer hända nu igen?

Du har blivit varnad.

Men vad säger att samma sak skulle hända igen då?

Nån flummig forskare? Tro inte på allt du hör.

Om vaccinet är en livsfarlig sjukdom, så hade svenska regeringen och/eller vården aldrig delat ut det.

Redigerat av Dirtman
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...