Hoppa till innehåll

Ta Inte Vaccinet Mot Svininfluensan

Dave37

Rekommendera inlägg

Här har vi fel. Vaccinet innehåller INTE själva viruset, utan bara H1 (svininfluensan kallas H1N1 i sjukvården). H1 är en "nyckel" som sätter sig på våra cellers "nyckelhål" och öppnar upp dem för viruset som sen tar över cellen. Genom att låta kroppen få "nycklarna" så kan kroppen känna igen dem ifall virusen kommer in i kroppen för att sen förstöra "nycklarna" på viruset. Så viruset kan inte föröka sig, ergo det dör av att bli uppätet av en vit blodkropp som känner igen "nyckeln".

Det är därför man inte kan se om en person dött av vaccinet. Det finns INGET virus i det!

Det förklarar fortfarande inte följande saker:

1. Varför får många influensa liknande symptom av vaccinet om det nu inte innehåller något farligt.

2. Varför används kvicksilver med mera för att ta dö på en del av "viruspartiklarna" i vaccinet om det inte kan föröka sig?

3. Om punkt två är helt åt helvete... varför används de andra sakerna i vaccinet? borde det inte räcka med att stoppa in lite "nycklar" och bara låta kroppen ta hand om dess ofarliga partiklar?

EDIT: första inlägget behöver uppdateras för att vi ska hålla oss till sanningen, om några kunde länka lite länkar till nya (bekräftade) dödsfall i sverige till följd av svininfluensan samt bekräftade dödsfall till följd av vaccinet och gärna bekräftade "vaccindödsfall" som inte har var pga av vaccinet så vore jag tackdam.

1. H1 sitter på väldigt många olika typer av influensavirus. Eftersom själva "nyckeln" sätter sig på cellerna och påverkar en del så är det inte så konstigt att vissa får symptom av det.

2. Kvicksilvret är med i ett konserveringsmedel. Det är där för att man av någon anledning valt att skicka ut ampuller med 10 doser (om jag minns rätt), istället för engångssprutor. För att förhindra att bakterier och andra virus hamnar i ampullen varje gång man laddar en spruta och föröka sig där så finns konserveringsmedlet där och har ihjäl främmande organismer och föremål. Dessutom får du i dig lika mkt kvicksilver i en spruta som i två portioner fisk. Det är inte farligt.

3. "Nycklarna" är inte helt ofarliga på egen hand heller. De kan lika väl sätta sig på andra virus av misstag, och då kan vi plötsligt stå med en helt ny virusstam som kan vara farlig. Så det mesta som finns i vaccinet finns där av en anledning.

[Edit] Konstig ordföljd, tänkte cnasigt. (Harrharr personligt skämt)

Redigerat av Draghon
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dessutom får du i dig lika mkt kvicksilver i en spruta som i två portioner fisk. Det är inte farligt.

Snilleblixten (som för det mesta verkar säga en väldigt massa skit) länkade ju förut några intressanta källor som visade att den typen av kvicksilver som finns i vaccinet är... om jag inte minns fel, 50 ggr så giftigt som det "vanliga" kvicksilvret i fisk, alltså motsvara det att få kvicksilvret från 100 portioner fisk rakt in i blodbanan, vilket inte kan vara bra.

Alternativt att man går efter Guggos siffror att vaccinet innehåller samma mängd kvicksilver som en halv portion fiska och då motsvarar det kvicksilvret från 25 portioner fisk rakt in i blodbanan. I vilket fall som helst anser inte jag att det är sunt på något sätt, och då har vi inte ens tagit upp de övriga 7-8 ingredienserna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Innan någon kommer och kommenterar det om att en person fick svininfluensa efter vaccineringen ska jag berätta att det tar ca 2 veckor för vaccinet att verka. Hon fick svininfluensan efter 5 dagar.

(Senare i artikeln på expressen så står det även att hon fick reda på det efteråt :lol: att det kunde ta någon vecka)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Innan någon kommer och kommenterar det om att en person fick svininfluensa efter vaccineringen ska jag berätta att det tar ca 2 veckor för vaccinet att verka. Hon fick svininfluensan efter 5 dagar.

(Senare i artikeln på expressen så står det även att hon fick reda på det efteråt :lol: att det kunde ta någon vecka)

Antar att det beror en del på personen också, det är möjligt att vaccinet KAN börja verka efter 5 dagar om man har ett bra immunförsvar som snabbt utvecklas antikroppar. I vilket fall som helst ger vaccinet "bara" 80%-igt skydd utifrån de siffror jag har.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Antar att det beror en del på personen också, det är möjligt att vaccinet KAN börja verka efter 5 dagar om man har ett bra immunförsvar som snabbt utvecklas antikroppar. I vilket fall som helst ger vaccinet "bara" 80%-igt skydd utifrån de siffror jag har.

När man blir smittad med influensavirus så tar det 3-7 dagar innan man faktiskt blir sjuk efter att ha fått viruset i sig. Det är för att viruset måste replikera sig innan man får symptom. Så om man har viruset innan man får vaccinet så är det verkningslöst. Ett vaccin tar längre tid än så på sig för att ge kroppen skydd.

För helt friska barn och vuxna personer tar det oftast en vecka att få ett ~60%-igt skydd, som sen blir högre efter en vecka (mellan 70-100% varierande från person till person). Det tar tid för kroppen att lära sig hur det ska känna igen och stänga av främmande proteiner ("nycklar"), sen tar det dessutom mer tid för kroppen att bilda själva antikropparna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vaccinet innehåller viruset för att immunförsvaret ska bygga upp ett försvar mot viruset. De som blir sjuka av vaccinet har ett dåligt immunförsvar och det kommer ta längre tid för dem att bli immuna, än det gör för oss som har bra immunförsvar. (Nej, jag har inte fått vaccinet, men jag kan reflektera över att jag missat skolan p.g.a sjukdom ca 4-5 dagar totalt under högstadiet (6-9).)

Redigerat av Luxaxix
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vaccinet innehåller viruset för att immunförsvaret ska bygga upp ett försvar mot viruset. De som blir sjuka av vaccinet har ett dåligt immunförsvar och det kommer ta längre tid för dem att bli immuna, än det gör för oss som har bra immunförsvar. (Nej, jag har inte fått vaccinet, men jag kan reflektera över att jag missat skolan p.g.a sjukdom ca 4-5 dagar totalt under högstadiet (6-9).)

Pandemix innehåller inte hela viruset. Det innehåller endast vissa delar av viruset, som behövs för att kroppen ska kunna bilda antikroppar mot att viruset bryter sig in i våra cellet. (Svininfluensan kallas H1N1 som kännetecknar just svininfluensan, vaccinet innehållet endast H1).
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag poängterade mest att just svininfluensan är den influensa som kallas H1N1.

Sen är det vissa som tror att H1N1 uppstod genom att två olika influensavirus drabbat samma varelse och "blandats ihop" till H1N1 och den varelse råkade bara vara ett svin, därav svininfluensa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(Svininfluensan kallas H1N1 som kännetecknar just svininfluensan, vaccinet innehållet endast H1).

Jaså? för det finns många A/H1N1-virus som inte har något med svin att göra. t.ex. spanska sjukan och den årliga influensan.

Spanska sjukan och Svininfluensan ska enligt läkare på KSS vara samma virus, därav kan folk som har haft spanska sjukan (80+ år), redan vara immuna mot detta viruset.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...