Hoppa till innehåll

Ta Inte Vaccinet Mot Svininfluensan


Dave37
 Dela

Rekommendera inlägg

som jag förstod det användes kvicksilvret för att begränsa bakterieförökningen i vaccinet, här kan jag ha väldigt fel. det står inte om mängderna kvicksilver? tvivlar starkt på att det mer än den mängd kvicksilver vi får i oss av fisk.

 

har sett någon minut av cbsprogrammet nu. mäkta imponerande än sålänge, människor kräver ersättning för att de påstår de fått biverkningar av vaccinet. jag undrar jag.

 

eskalerar influensan med klara bevis på att den skadar mig tvekar jag inte en sekund på att ta vaccinet

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tråden är inte till för att argumentera, utan för att varna. Om ni inte bryr er kan ni skita i det, men ni har blivit varnade.

Rekommenderar starkt att ni undersöker och tar reda på fakta innan ni tar vaccinet.

 

Men ni får självklart argumentera om ni vill och skriva vadsomhelst i tråden så länge det inte bryter mot någon regel.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Text

Nu skriver jag inte till indiens befolkning utan till dig, som lätt skulle kunna överleva en släng av svininfluensan. 77 personer har smittats i sverige, det är där du bor (förutsätter jag), och ingen har dött. jag är inte säker på om alla har tillfrisknat än men jag förutsätter att de kommer att göra det. skulle DU ta ett vaccin som innehåller kvicksilver, starka rengöringsmedler, cancerframkallande ämnen och allt annat mysigt som stod med i mitt första inlägg? eller skulle du hellre få en förkylning en gång? du vet väl att om du överlever så får du ett livslångt skydd från det viruset tack vare ditt immunförsvar?

 

jag sa i första inlägget att jag inte vet varför någon skulle vilja att vi tar detta, men det finns en anledning.

 

 

EDIT: dålig stil att jämföra dagens virus med det som hände 1976 då det inte ens var exakt samma sjukdom. antalet människor på planeten är visst relevant för det visar chansen att överhuvudtaget BLI smittad eftersom det visar smitthastigheten (något sånär).

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Måste säga att jag personligen tycker att allt känns helt överdrivet. Ni kommer säkert ihåg fågel influensan som va för några år sedan, den skulle bli en pandemi och döda massvis med folk. Tycker att det är onödigt att gå ut med information och skrämma folk. Så jag ser ingen poäng med att ta ett vaccin mot något som bara ett fåtal personer har dött av. Så länge det inte blir stort och man hör att massvis med folk dör varje dag i Sverige av det så orkar jag inte ens bry mig. Det är poänglöst och slöseri med energi.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Måste säga att jag personligen tycker att allt känns helt överdrivet. Ni kommer säkert ihåg fågel influensan som va för några år sedan, den skulle bli en pandemi och döda massvis med folk. Tycker att det är onödigt att gå ut med information och skrämma folk. Så jag ser ingen poäng med att ta ett vaccin mot något som bara ett fåtal personer har dött av. Så länge det inte blir stort och man hör att massvis med folk dör varje dag i Sverige av det så orkar jag inte ens bry mig. Det är poänglöst och slöseri med energi.

Exakt, äntligen nån som fattar.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Text

Nu skriver jag inte till indiens befolkning utan till dig, som lätt skulle kunna överleva en släng av svininfluensan. 77 personer har smittats i sverige, det är där du bor (förutsätter jag), och ingen har dött. jag är inte säker på om alla har tillfrisknat än men jag förutsätter att de kommer att göra det. skulle DU ta ett vaccin som innehåller kvicksilver, starka rengöringsmedler, cancerframkallande ämnen och allt annat mysigt som stod med i mitt första inlägg? eller skulle du hellre få en förkylning en gång? du vet väl att om du överlever så får du ett livslångt skydd från det viruset tack vare ditt immunförsvar?

 

jag sa i första inlägget att jag inte vet varför någon skulle vilja att vi tar detta, men det finns en anledning.

 

 

EDIT: dålig stil att jämföra dagens virus med det som hände 1976 då det inte ens var exakt samma sjukdom. antalet människor på planeten är visst relevant för det visar chansen att överhuvudtaget BLI smittad eftersom det visar smitthastigheten (något sånär).

 

Att ta upp det kemiska anser jag vara ganska meningslöst, då varken någon av oss är kvalificerade att dömma hur farligt något är. Som Sympton sa, kvicksilver är bakteriedödande och finns i små mängder i fisk redan. Cancerframkallande är en dålig term, då man inte har särskilt bra koll på vad som är cancerframkallande eftersom det är så få som drabbas av det, och det kan lika gärna vara något annat de utsaatts för (undantag olika sorters strålning och sönderfall som man vet orsakar sånt såklart). För oss mindre insatta verkar det ju jätteläskigt med rengöringsmedel och sånt. Ta en titt på innehållet i en godisbit, cola, tandkräm eller Ipren och man vågar aldrig äta något mer. Men som sagt, jag kan inte avgöra vad som är farligt, men bara för att det låter farligt måste det inte vara det.

 

Det går inte heller säga. Om man ser statistiskt kommer samma exponentiella spridning ske, oberoende av hur mycket folk det är på jorden, och man löper därmed lika stor risk att smittas. Det har kommit smittade fall i de flesta länder nu, varav i vissa kommer det tas som en förkylning och kunna förstsätta spridas fritt där, särskilt de länder som är mest utsatta för dödsfall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, snart varnar ni väl för att gå till matbutikerna. Maten är förgiftad! Alldeles för mycket fet i maten! Regeringen försöker döda oss genom fetma!!? :o:O

 

Seriöst, hela världen ingår inte i en konspiration för att döda mänskligheten. ni är helt jävla paranoida. Vågar ni gå utanför dörren?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

/sigh

 

"The ultimate ignorance is the rejection of something you know nothing about and refuse to investigate"

 

Precis vad vissa här håller på med. Om ni tar reda på fakta kommer ni förmodligen till samma slutsats som oss.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...