Hoppa till innehåll

Ta Inte Vaccinet Mot Svininfluensan


Dave37

Rekommendera inlägg

Gäst Crazyshit

Är det inte så att alla Skolbarn i sverige måste vaccinera sig när det kommer?

I USA planerar de att tvinga folk att vaccinera sig har jag hört men i sverige tror jag du behöver målsmans underskrift eller nåt. Det finns i vilket fall ingen lag som säger att du inte får vaccinera dig så det är bara att säga nej.

 

Ok, tack!

Vet dock inte om jag ska vaccinera mig eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni verkar ha missat att det vaccinet som det stod er väldigt troliga artikel om drogs tillbaka. Sen funderar jag på om ni är ego eller bara tröga, ni vaccinerar fortfarande inte för att ni inte ska dö osv, huvudanledningen är för att sjukdomen inte ska spridas lika mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det inte så att alla Skolbarn i sverige måste vaccinera sig när det kommer?

I USA planerar de att tvinga folk att vaccinera sig har jag hört men i sverige tror jag du behöver målsmans underskrift eller nåt. Det finns i vilket fall ingen lag som säger att du inte får vaccinera dig så det är bara att säga nej.

 

Har för mig att det är obligatoriskt att ta vaccinet i USA och att man t.o.m. skulle kunna få böter eller upp till 1 års fängelse om man vägrade.

 

Ni verkar ha missat att det vaccinet som det stod er väldigt troliga artikel om drogs tillbaka. Sen funderar jag på om ni är ego eller bara tröga, ni vaccinerar fortfarande inte för att ni inte ska dö osv, huvudanledningen är för att sjukdomen inte ska spridas lika mycket.
klart att vaccinet drogs tillbaka. tycker ändå det är jävligt puckat att testa det på människor när det tydligen finns en risk för att det ska döda/ge förlamning. vi har faktiskt kartlags människans genom och det finns ingen teknisk ursäkt till varför inte inte skulle kunna testa vaccinet visuellt.

 

personligen skiter jag i om en "ofarlig" sjukdom sprider sig, jag skiter i om staten och företagen förlorar massor med pengar för att industrin rasar.

 

Jag hoppar inte vaccinationen endast för att "slippa dö". jag vill inte ha kvicksilver i kroppen, jag vill ha starkaste möjliga skyddet mot viruset och jag vill inte bli förlamad. att jag skulle dö av vaccinet ser jag som en väldigt liten risk, ungefär lika stor som att dö av influensan, så de tar ut varandra på den punkten.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

klart att vaccinet drogs tillbaka. tycker ändå det är jävligt puckat att testa det på människor när det tydligen finns en risk för att det ska döda/ge förlamning. vi har faktiskt kartlags människans genom och det finns ingen teknisk ursäkt till varför inte inte skulle kunna testa vaccinet visuellt.

 

Varför du fortsätter tjata om det här förstår jag inte riktigt. En klar majoritet av mediciner kan döda dig eller ge upphov till allvarliga skador. Om du använder detta som argument så måste du sluta ta använda medicin över huvudtaget. Även alvedon osv. Åh nej! Alvedon kan ge upphov till allvarliga leverskador! Nu kan det aldrig användas på människor!

 

Dessutom, klagade inte du nyss på att vaccinet inte är testat på människor?

 

personligen skiter jag i om en "ofarlig" sjukdom sprider sig, jag skiter i om staten och företagen förlorar massor med pengar för att industrin rasar.

 

Jag antar att du skiter i om du smittar andra människor som eventuellt dör av smittan?

 

Jag hoppar inte vaccinationen endast för att "slippa dö". jag vill inte ha kvicksilver i kroppen, jag vill ha starkaste möjliga skyddet mot viruset och jag vill inte bli förlamad. att jag skulle dö av vaccinet ser jag som en väldigt liten risk, ungefär lika stor som att dö av influensan, så de tar ut varandra på den punkten.

 

Vill inte ha kvicksilver i kroppen. Det är redan försent. Jag antar att du någon gång har använt antiseptiska medel, ögondroppar, nässpray eller har blivit vaccinerad mot diverse saker när du var liten? Då har du förmodligen fått i dig kvicksilver redan. Grejen är bara att det rör sig om sådana små mängder att du i princip måste hälla i dig massor med vaccin för att ta skada av kvicksilvret.

 

Angående att du inte vill bli förlamad så kan som sagt alla mediciner ge upphov till skador.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://www.metro.se/2009/09/03/66956/vacci...-svenskars-liv/

 

i ett absolut värsta-scenario kan 585 dö. nej, jag tänker då blankt inte vaccinera mig för att 585 cancersjuka/aidssjuka döende personer ska dö lite senare.

 

som du ser är dödligheten (max) 0,05% av de smittade. vilket innebär att virusets egentliga dödlighet på den totala (svenska) befolkningen är ca 0,006%. (då kan begära uträkningar om du känner för det så ska jag ge dig dem)

 

Att vi skulle ha nån slags 0-vision nu när det rör sig om en sådan "förskräcklig" pandemi som media säger tycker jag är idiotiskt och 585 liv är ett rimligt pris. hur många dör t.ex. av en vanlig influensa varje år? inte särskilt långt därifrån tror jag, så vad är skillnaden egentligen?

 

jo skillnaden är följande: "Statens kostnader för pandemin skulle dessutom bli betydligt högre om ingen vaccineras — uppemot 16,8 miljarder kronor jämfört med omkring 3,7 miljarder om 90 procent av befolkningen vaccinerar sig."

 

Det handlar inte om liv, det handlar om pengar, som alltid.

 

Kvicksilver är en tungmetall som verkar i kroppen som bakterie-/celldödare, oavsett mängd. ju mer desto sämre. att jag skulle ha kvicksilver i mig redan gör inte att jag vill ha lite till. "Öhö! jag har mottagit kosmisk bakgrundstrålning hela mitt liv, då kan jag nog äta lite radioaktivt avfall, det gör ju inget, jag är ju redan påverkad"

 

Edit: lägger till denna notisen också:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/arets-inf...-vecka-1.495602

 

"Men varje år dör ungefär 2 000 personer av influensa i Sverige"

 

jag hade fel, det dör ca 4 ggr så många av vanlig influensa.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hoppar inte vaccinationen endast för att "slippa dö". jag vill inte ha kvicksilver i kroppen, jag vill ha starkaste möjliga skyddet mot viruset och jag vill inte bli förlamad. att jag skulle dö av vaccinet ser jag som en väldigt liten risk, ungefär lika stor som att dö av influensan, så de tar ut varandra på den punkten.

 

Vill inte ha kvicksilver i kroppen. Det är redan försent. Jag antar att du någon gång har använt antiseptiska medel, ögondroppar, nässpray eller har blivit vaccinerad mot diverse saker när du var liten? Då har du förmodligen fått i dig kvicksilver redan. Grejen är bara att det rör sig om sådana små mängder att du i princip måste hälla i dig massor med vaccin för att ta skada av kvicksilvret.

 

Angående att du inte vill bli förlamad så kan som sagt alla mediciner ge upphov till skador.

 

 

 

du glömde den orsaken som gör att man får i sig mest kvicksilver,Fisk tror det finns mest i insjö fisk men det finns höga halter i havslevande arter ochså. :o

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Han glömde också att det är så löjligt små mängder vi pratar om så att skylla på kvicksilvret funkar inte. Om han nu inte hade tänkt hälla i sig vaccin i mängder.

 

 

Edit: Nu blev det konstigt. Skit samma.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vaccinet är snart här, funderar fortfarande om jag ska vaccinera mig...

Som om det är en fjortonårings val... Det lär ju vara dina föräldrar som bestämmer, liksom för de flesta här på forumet.

 

Och Dave du verkar inte förstå att vårt samhälle fortfarande är uppbyggd av pengar, det betyder att p.g.a. att så många blir sjuka förlorar staten pengar, du ser inget problem i större delen av Sveriges befolkning blir sängliggande på kort tid? Kan bara säga att det är tur att inte alla tänker lika själviskt som dig. Ta sprutan för kollektivet det är inte så farligt...

Redigerat av TheUnnamed
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Denna källa säger att sillen innehåller ca 59 nanogram kvicksilver per gram färskvikt. jag har svårt att ta ställning till det innan jag kan jämföra med mängden i ett gram vaccin. men fisk/mat behöver jag för min överlevnad. vaccinet behöver jag inte.

 

@ Dezen: i slutändan tror jag faktiskt det är 360xbox som väljer om han vill ta den eller inte, om de inte ska spänna fast honom i en läkarstol och ge honom vaccinet, vilket jag tycker är fruktansvärt ohumant.

 

Jag är smärtsamt medveten om att samhället är uppbyggt på pengar. jag ser att det för vissa personer är ett problem att 1,17 miljoner svenskar blir sängliggande. men dessa personers åsikter är inga jag sympatiserar med. jag är fan 100 ggr så osjälviskt som du Dezen, det jag gör gör jag för kollektivet, för människorasen.

 

Hur osjälvisk var du förra året när du inte vaccinerade dig mot influensa och 2000 människor dog?

Hur osjälvisk var du för två år sen när du inte vaccinerade dig mot influensa och 2000 människor dog?

Hur osjälvisk var du för tre år sen när du inte vaccinerade dig mot influensa och 2000 människor dog?

Hur osjälvisk var du för fyra år sen när du inte vaccinerade dig mot influensa och 2000 människor dog?

Hur osjälvisk var du för fem år sen när du inte vaccinerade dig mot influensa och 2000 människor dog?

Hur osjälvisk var du för sex år sen när du inte vaccinerade dig mot influensa och 2000 människor dog?

Hur osjälvisk var du för sju år sen när du inte vaccinerade dig mot influensa och 2000 människor dog?

Hur osjälvisk var du för åtta år sen när du inte vaccinerade dig mot influensa och 2000 människor dog?

Hur osjälvisk var du för nio år sen när du inte vaccinerade dig mot influensa och 2000 människor dog?

o.s.v.

 

EDIT: jag ber om ursäkt (här och i mitt nästa inlägg) att jag tog fel på Dezen och Theunnamed. Jag editar ändå inte det för att jag står upp för att jag gjorde fel och tänker inte förskingra det som hänt.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

@ Dezen: i slutändan tror jag faktiskt det är 360xbox som väljer om han vill ta den eller inte, om de inte ska spänna fast honom i en läkarstol och ge honom vaccinet, vilket jag tycker är fruktansvärt ohumant.

 

Jag är smärtsamt medveten om att samhället är uppbyggt på pengar. jag ser att det för vissa personer är ett problem att 1,17 miljoner svenskar blir sängliggande. men dessa personers åsikter är inga jag sympatiserar med. jag är fan 100 ggr så osjälviskt som du Dezen, det jag gör gör jag för kollektivet, för människorasen.

Tack för påhoppen, nästan gång du dampar kan du ju kolla att du gör det på rätt person. Sen att du inte bryr dig om 1.7miljoner svenskar blir sängliggande är ju jätte osjälviskt, men visst, alla tänker som dig. 500 cancer sjuka som ändå ska dö slipper ju lida. Det finns ju ingen risk att vi smittar gravida kvinnor eller personer med nedsatt immunförsvar.

 

Jag tänker ta vaccinet, inte för att jag är rädd för influensan, utan för att jag faktiskt bryr mig om mina medmänniskor, även om dom inte tycker som jag, till skillnad från vissa andra tydligen.

 

Dessutom är jag vaccinerad mot röda hund osv, vilket jag antar du också är, dog du av det? Nej, tänkte väl det, smittar du andra människor? Nej, det gör du inte. Fattar du poängen?

 

Sen kan jag tillägga att xbox360 antagligen inte alls får bestämma själv, i Skåne blir vaccineringen obligatorisk och jag tror inte det är det enda länet som väljer att ha det så. Dock bör det noteras att man inte får vaccineras ifall man redan är sjuk (förkyld osv.) eftersom man då kan bli sjuk på riktigt, men det trodde du väl inte dem tänkte på för allt är ju för pengarnas skull, inget för vårat välbefinnande.

Redigerat av Dezen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dessutom är jag vaccinerad mot röda hund osv, vilket jag antar du också är, dog du av det?

Vi har aldrig sagt nåt om något annat vaccin/medecin. Denna tråden handlar om att vaccinet mot svininfluensa kan vara farligare än själva influensan. Vi har aldrig sagt något om alvedon eller andra vaccin så ni kan sluta jämföra med det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dessutom är jag vaccinerad mot röda hund osv, vilket jag antar du också är, dog du av det?

Vi har aldrig sagt nåt om något annat vaccin/medecin. Denna tråden handlar om att vaccinet mot svininfluensa kan vara farligare än själva influensan. Vi har aldrig sagt något om alvedon eller andra vaccin så ni kan sluta jämföra med det.

 

Alvedon är farligare än lindrig huvudvärk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...