Hoppa till innehåll

Ta Inte Vaccinet Mot Svininfluensan


Dave37

Rekommendera inlägg

Det har ju inte testats, precis som det 1976.

Svininfluensan har mycket liten dödlighet och ännu mindre för friska personer som mig, och vaccinet har en okänd siffra dödlighet och biverkningar. Om influensan skulle haft en hög dödlighet skulle jag kunna tänka mig ett okänt vaccin.

 

"Fear of the unknown." hörde jag nån gång och det passar in i denna situationen.

Men du är fullt medveten om att vaccinet kommer testas innan vi får det? Sen så verkar du fullständigt strunta i vilka konsekvenser sjukdomen får för samhället och utan bara se vad dödligheten är.

Redigerat av TheUnnamed
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen så verkar du fullständigt strunta i vilka konsekvenser sjukdomen får för samhället och utan bara se vad dödligheten är.

Tror jag prioriterar mig själv över samhället. Skadar ändå inte så mycket om en gymnasieelev är hemma några dar.

 

2 stycken har dött utav svininfluensa nu ju, sen så det om att qvicksilvret.. en fisk innehåller också det.
Vi har redan tagit upp att fisk behövs för att överleva samt innehåller väldigt små ofarliga mängder. Jag vet inte ens om det är kvicksilvret som orsakar biverkningarna men det bidrar antagligen till det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror jag prioriterar mig själv över samhället. Skadar ändå inte så mycket om en gymnasieelev är hemma några dar.

 

Men det är knappast det som är poängen. Grejen är att du smittar (tex) dina föräldrar, som smittar sina arbetskamrater, som smittar sina vänner, som smittar... osv.

 

Vi har redan tagit upp att fisk behövs för att överleva samt innehåller väldigt små ofarliga mängder. Jag vet inte ens om det är kvicksilvret som orsakar biverkningarna men det bidrar antagligen till det.

Nej, fisk behövs inte för att överleva. Det finns annat man kan äta.

 

Edit: Vaccinet innehåller inte kvicksilver. Det innehåller Thiomersal vilket är ett antiseptiskt medel. Thiomersal innehåller i sin tur 49% kvicksilver.

 

Innan ni vet hur mycket kvicksilver det faktiskt blir i vaccinet, så är det väl knappast någon idé att gnälla? Fisk innehöll som Dave sa 59 nanogram. En miljard nanogram är ett gram.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men det är knappast det som är poängen. Grejen är att du smittar (tex) dina föräldrar, som smittar sina arbetskamrater, som smittar sina vänner, som smittar... osv.

Har för mig någon skrev nyss att man kunde bära på sjukdomen även om man är vaccinerad och sprida vidare den till andra så på det sättet hjälper inte vaccinet.

 

Vaccinet innehåller inte kvicksilver. Det innehåller Thiomersal vilket är ett antiseptiskt medel. Thiomersal innehåller i sin tur 49% kvicksilver.

Alltså innehåller vaccinet kvicksilver.

 

Innan ni vet hur mycket kvicksilver det faktiskt blir i vaccinet, så är det väl knappast någon idé att gnälla? Fisk innehöll som Dave sa 59 nanogram. En miljard nanogram är ett gram.
Jag aldrig gnällt direkt mot kvicksilvret, jag har bara sagt att vaccinet är farligt och att det dessutom innehåller kvicksilver, inte att kvicksilvret orsakar allting. Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen så verkar du fullständigt strunta i vilka konsekvenser sjukdomen får för samhället och utan bara se vad dödligheten är.

Nu fattar du, om du helt har missat det så kan jag upplysa dig om att jag (och WASD) är emot det monetära systemet och ser inget negativt på längre sikt med att ekonomin vacklar.

 

Om man nu redan har haft svininfluensan, då är det väl ingen vits att vaccinera sig?

nej, immunförsvaret ger det bästa skydd du kan få.

 

2 stycken har dött utav svininfluensa nu ju, sen så det om att qvicksilvret.. en fisk innehåller också det.
vi kan ju ta upp fler av beståndsdelarna också om du vill, Gelatin, Polysorbate 80 (Tween80™), Formaldehyde, Triton X100, Resin och Gentamycin. är detta nått du vill ha i dig?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

2 stycken har dött utav svininfluensa nu ju, sen så det om att qvicksilvret.. en fisk innehåller också det.

vi kan ju ta upp fler av beståndsdelarna också om du vill, Gelatin, Polysorbate 80 (Tween80™), Formaldehyde, Triton X100, Resin och Gentamycin. är detta nått du vill ha i dig?

 

Innehållet i godis ser minst lika skrämmande ut.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

2 stycken har dött utav svininfluensa nu ju, sen så det om att qvicksilvret.. en fisk innehåller också det.

Vi har redan tagit upp att fisk behövs för att överleva samt innehåller väldigt små ofarliga mängder. Jag vet inte ens om det är kvicksilvret som orsakar biverkningarna men det bidrar antagligen till det.

 

Nu pratar vi inte om att en elev är borta från skolan. Tråden handlar om någon som försöker övertala andra om det här, eller hur? Det är själva konceptet i tråden som jag ifrågasätter, eftersom det uppmanar andra att göra likadant som tråskaparen. Och skadan ligger inte i att den smittade eleven ligger hemma några dagar. Grejen är att vi som går i skolan har väldigt lätt för att smitta varandra, och om många avstår från vaccin kommer spridningen gynnas och kommer möjligen nå någon som är i riskzonen för att råka illa ut. Om en person är egoistisk så gör det inte så mycket, men att kollektivt försöka övertala andra att vara det tycker jag är dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...