Hoppa till innehåll

Ta Inte Vaccinet Mot Svininfluensan


Dave37

Rekommendera inlägg

@Crazyshit. Precis, folk med dåligt immunförsvar bör nog ta vaccinet, har ingen koll på det men personer med bra immunförsvar behöver det förmodligen inte.

 

Känns som att du inte läste mina källor, influensan kanske inte dödar dig men den kan fortfarande vara farlig. Vaccinet skapas ju för att hindra att smittan sprids.

 

Kan rekommendera en bok till dig - medmänniskor av Stefan Einhorn.

Känns som att du inte läste mina källor, vaccinet är också farligt, frågan är vad som är farligast.

Jag är en bra medmänniska som varnar folk att tänka en extra gång innan de tar vaccinet. Jag blir inte en dålig medmänniska bara för att jag vägrar ett vaccin.

 

Det finns ingen sanning, bara spekulationer.
Det går inte att förutsäga framtiden och ingen vet vad som kommer hända. Eftersom svininfluensan är lika farlig som en vanlig influensa riskerar jag inte vaccinet. Jag har haft vanlig influensa en gång när jag var 1 år och den överlevde jag bra utan vaccinet och har aldrig mer fått influensa sen dess. Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Känns som att du inte läste mina källor, influensan kanske inte dödar dig men den kan fortfarande vara farlig. Vaccinet skapas ju för att hindra att smittan sprids.

 

Kan rekommendera en bok till dig - medmänniskor av Stefan Einhorn.

Känns som att du inte läste mina källor, vaccinet är också farligt, frågan är vad som är farligast.

Jag är en bra medmänniska som varnar folk att tänka en extra gång innan de tar vaccinet. Jag blir inte en dålig medmänniska bara för att jag vägrar ett vaccin.

Detta känns ganska hopplöst. Bland annat i DIN källa stod det att vaccinet drogs tillbaka, det betyder att dom inte ska använda det. Ett ANNAT vaccin ska användas, som de fortfarande finslipar.

 

"Vi kommer inte att kunna släppa vaccinet innan vi vet att det är ett säkert och bra vaccin." - Charlotta Bergquist, klinisk utredare på Läkemedelsverket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

@Crazyshit. Precis, folk med dåligt immunförsvar bör nog ta vaccinet, har ingen koll på det men personer med bra immunförsvar behöver det förmodligen inte.

Var det inte så att vaccinet var farligare än influensan, och därför denna tråd skapades? Då verkar detta rätt motsägelsefullt. Observera att jag bara kommenterar detta uttalandet, inte alla dina andra inlägg, som handlar om motsatta tankesättet.

 

Känns som att du inte läste mina källor, vaccinet är också farligt, frågan är vad som är farligast.

Jag är en bra medmänniska som varnar folk att tänka en extra gång innan de tar vaccinet. Jag blir inte en dålig medmänniska bara för att jag vägrar ett vaccin.

Om nu fem personer på fuska skulle dö av att dom inte tagit det, p.g.a av denna tråden, så skulle du inte vara en särskilt bra medmänniska, om dom nu hade klarat sig fint om dom tagit vaccinet. Då skulle man kunna anklaga dig för att sprida falska rykten.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var det inte så att vaccinet var farligare än influensan, och därför denna tråd skapades? Då verkar detta rätt motsägelsefullt. Observera att jag bara kommenterar detta uttalandet, inte alla dina andra inlägg, som handlar om motsatta tankesättet.

Hade helt glömt bort folk med dåligt immunförsvar och känner att jag inte har tillräckligt med kunskap för kunna att argumentera om det. Men det är fullt möjligt att för fullt friska personer är vaccinet farligare och för de med dåligt immunförsvar är influensan farligare.

 

Om nu fem personer på fuska skulle dö av att dom inte tagit det, p.g.a av denna tråden, så skulle du inte vara en särskilt bra medmänniska, om dom nu hade klarat sig fint om dom tagit vaccinet. Då skulle man kunna anklaga dig för att sprida falska rykten.

Skulle inte kalla det "falska rykten". Definition av rykte (rumor): "A piece of unverified information of uncertain origin usually spread by word of mouth." eller "Unverified information received from another; hearsay.". Det är vissa forskare som kommit fram till att vaccinet är farligare, inget "rykte".

Skulle alla som argumenterar för vaccinet vara dåliga medmänniskor ifall 5 pers från fuska tar vaccinet och dör av det? Hur ni gör är upp till er och jag tar ingen ansvar för vad som händer er, jag kommer inte ta vaccinet.

 

Har inget namn eller info om det vaccinet. Som sagt, finns inget rätt eller fel (ännu) och jag känner att jag har gjort min del här så jag gtfo :)

*håller med och skakar hand*
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har inget namn eller info om det vaccinet. Som sagt, finns inget rätt eller fel (ännu) och jag känner att jag har gjort min del här så jag gtfo :)

*håller med och skakar hand*

 

Dock ska man undvika att skaka hand i influensatider, bara en liten parentes :P (Skämt för er som inte förstår)

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle inte kalla det "falska rykten". Definition av rykte (rumor): "A piece of unverified information of uncertain origin usually spread by word of mouth." eller "Unverified information received from another; hearsay.". Det är vissa forskare som kommit fram till att vaccinet är farligare, inget "rykte".

Skulle alla som argumenterar för vaccinet vara dåliga medmänniskor ifall 5 pers från fuska tar vaccinet och dör av det? Hur ni gör är upp till er och jag tar ingen ansvar för vad som händer er, jag kommer inte ta vaccinet.

Nejdå, självklart kommer inte det att hända. Skulle bara vrida om till ett litet skämt. Men som vanligt så är det nog så att man måste ha tillbringat ett år mig mig som vän för att förstå att mina skämt egentligen är helt djävluskt grymma.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Vaccinet innehåller kvicksilver. En del hävdar att det är farligt. Hur ligger det till egentligen?

Kvicksilvret används som konserveringsmedel och dosen är låg, som i en halv portion fisk. Det finns inget vetenskapligt stöd för att det skulle vara skadligt."- Peter Nolskog, smittskyddsläkare i Metro 10/09/09

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...