Hoppa till innehåll

Ta Inte Vaccinet Mot Svininfluensan


Dave37

Rekommendera inlägg

/sigh

 

"The ultimate ignorance is the rejection of something you know nothing about and refuse to investigate"

 

Precis vad vissa här håller på med. Om ni tar reda på fakta kommer ni förmodligen till samma slutsats som oss.

Det är ju fortfarande konspirationsteorier ni håller på att "uppmärksammar" det är ju långt ifrån ren fakta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja det borde ju stå på WHO's hemsida eller liknande om inte det hålls hemligt.

 

Ta reda på fakta själv om du inte anser det vi säger som fakta då.

Oj förlåt jag glömde att WHO är en del av den maktelit som försöker förgöra oss.

 

Jag tycker redan Baranoi har kommit med riktigt fin fakta så jag tycker knappast jag behöver komma med mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är bara att söka, jag har inte kollat på dessa så vet inte hur pålitliga de är, related videos har mer liknande.

 

 

Jag har varnat er om ni inte bryr er så visst. Har inte lust att sitta och söka fram massa fakta/bevis/whatever som ni ändå inte tror på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Asså seriöst. Influensavaccin är inte till för vanliga friska människor till att börja med. Det är främst till för människor med nedsatt immunförsvar, gamla personer och sjukvårdspersonal. Jag tror dessa människor tycker att det är bättre att få i sig lite konstiga ämnen än att få influensan och garanterat dö eller smitta x antal hundra personer dagligen.

 

Som Guggo säger HÄR så är allt skadligt. Ni vet de där vaccinationerna som 97% av alla i vår ålder har fått (som läser detta som bott i sverige under sin uppväxt)? Vissa av vaccinationerna har visat sig ge upphov till hjärnskador! OMG! Sluta vaccinera barnen, låt dem få polio, stelkramp och mässlingen!

 

*ironi*

Redigerat av Draghon
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det jag försöker säga är bara det att ni behöver inte ta vaccin mot en förkylning (influensan). sen får ni gärna fortsätta att gorma om regeringens svek, konspirationsteorier, dåliga källor och gift i maten, jag bryr mig inte och ni gör som ni vill. jag lämnar denna tråd nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lol @ Dave37. Jag lovar, så länge ingen här på fuska har nedsatt immunförsvar, bor 24/7 med någon som har dåligt immunförsvar/är jättegammal eller jobbar inom sjukvården så behöver ni knappast ta vaccinet, och däremed aldrig behöva oroa er för just influensavaccin.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om alla människor skulle ha bestämt sig för att inte ta vaccinationer så hade världens befolkning vart mycket lägre än vad den är idag med tanke på de vanliga sjukdomarna som vi vaccineras för idag. Exempelvis polio.

 

Som en fotnot... Kvicksilver är en av dem metaller som kroppen har väldigt svårt att ta upp. Detta visste man redan för ett par tusen år sedan då en kejsare fick speciella piller som skulle göra så att kvicksilvret togs upp i kroppen (detta dog han ju dock av).

 

Säg nu att du får i dig 10 microgram kvicksilver, du kommer aldrig få cancer av det eftersom det tar ett par timmar så har du redan pissat/skitit ur dig det. Bara för att ett ämne är farligt och kan ge upphov till cancer betyder det inte att du med 100% säkerhet kommer bli påverkad alls. Snarare tvärtom. Skulle tro att en person på 10 000 skulle bli sjuka på något sätt (vilket är svårt att tro).

Redigerat av Sinistral
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Huvudsaken med tråden är väl att vaccinet är farligare än själva swineflu (om man inte är gammal med dålig imunförsvar). Om swineflu skulle varit en riktigt farlig sjukdom tar man ju vaccinet även om de innehåller farliga ämnen eftersom sjukdomen är farligare en vaccinet, men så är det inte i detta fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Exakt var står det att vaccinet är farligare? Motbevisade inte guggo/baranoi (kommer inte ihåg vem :'() det ganska rejält? Eller vi ska tro på en youtube film med en "komisk" programledare och en publik som skrattar på kommando?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är sant att svininfluensan inte är farligare än vilken annan influensa som helst för oss med bra immunförsvar och inga andra sjukdomar - Men där vet man aldrig om man har en dold hjärtdefekt eller liknande, som gör svininfluensan livshotande.

 

Kvinnan i Sverige som blev det första fallet här tillfrisknade ju helt utan sjukvård efter några dagar.

 

Att vaccinet skulle vara någon evil masterplan tycker jag är lite löjligt =P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...