Hoppa till innehåll

Komma Bort Från Datorn


Rekommendera inlägg

Skriv upp ett shema om vad du ska göra varje dag och vecka...

 

Exempel: Måndag :

Efter skolan 15:00/ Springa/Cykla 2 mil. (HÖG Prioritet)

17:00 : Armhävningar 10st! (HÖG Prioritet)

17:05 : Äta middag. (HÖG.... )

efter maten : Vila i soffan/Sängen. (HÖG............)

18:00 : Träna med hantlar och träna benen (HÖG.......:)

18:20/30 : Va med kompisar (Låg(Mellan.)

20:00 : Spela WoW eller vad du nu gör :) (Väldigt låg:)

22:00 : Sova (VÄLDIGT HÖG!!)

Sen kan du fortsätta pricka ut vad du nu ska göra och sätta ut prioriteter HÖG MELLAN LÅG ...

 

Det hjälpte mig och jag ska fortsätta så...

Men jag dricker cola och jag är läsk - beroende hehe :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 49
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst TekkenWarrior

Skriv upp ett shema om vad du ska göra varje dag och vecka...

 

Exempel: Måndag :

Efter skolan 15:00/ Springa/Cykla 2 mil. (HÖG Prioritet)

17:00 : Armhävningar 10st! (HÖG Prioritet)

17:05 : Äta middag. (HÖG.... )

efter maten : Vila i soffan/Sängen. (HÖG............)

18:00 : Träna med hantlar och träna benen (HÖG.......:)

18:20/30 : Va med kompisar (Låg(Mellan.)

20:00 : Spela WoW eller vad du nu gör :) (Väldigt låg:)

22:00 : Sova (VÄLDIGT HÖG!!)

Sen kan du fortsätta pricka ut vad du nu ska göra och sätta ut prioriteter HÖG MELLAN LÅG ...

 

Det hjälpte mig och jag ska fortsätta så...

Men jag dricker cola och jag är läsk - beroende hehe :)

Om du dricker Coca-Cola så kanske du ska sluta med det. Det är onyttigt. Träna och bygg upp muskler istället för att dricka sånt skit.

 

Du får bygga upp ett schema som MetalKungen sa, och göra mer på fritiden. Cykla, träna på gym eller gå ut och springa. Finns så mycket liv utanför datorn!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skriv upp ett shema om vad du ska göra varje dag och vecka...

 

Exempel: Måndag :

Efter skolan 15:00/ Springa/Cykla 2 mil. (HÖG Prioritet)

17:00 : Armhävningar 10st! (HÖG Prioritet)

17:05 : Äta middag. (HÖG.... )

efter maten : Vila i soffan/Sängen. (HÖG............)

18:00 : Träna med hantlar och träna benen (HÖG.......:)

18:20/30 : Va med kompisar (Låg(Mellan.)

20:00 : Spela WoW eller vad du nu gör :) (Väldigt låg:)

22:00 : Sova (VÄLDIGT HÖG!!)

Sen kan du fortsätta pricka ut vad du nu ska göra och sätta ut prioriteter HÖG MELLAN LÅG ...

 

Det hjälpte mig och jag ska fortsätta så...

Men jag dricker cola och jag är läsk - beroende hehe :)

Om du dricker Coca-Cola så kanske du ska sluta med det. Det är onyttigt. Träna och bygg upp muskler istället för att dricka sånt skit.

 

Du får bygga upp ett schema som MetalKungen sa, och göra mer på fritiden. Cykla, träna på gym eller gå ut och springa. Finns så mycket liv utanför datorn!

 

Jag bygger muskler och det går jättebra och colan gör inte nåt på mig för jag tränar så mycket så det märks knappt :P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Känner igen mig. Var också så starkt beroende en gång i tiden, att jag kunde sitta en hel lördagsdag.. gå och lägga mig på kvällen sen stiga upp mitt i natten av att jag inte kunde sova och spela.

Kanske ett starkare beroende än vad du har. Men lika svårt att ta sig ur. Jag saknade tidsuppfattning och det enda som betydde något var att klara den där lvl:n, men åh.. jag måste hjälpa dom, ny lvl. Man kom alltid till nya ställen i spelet, vilket lockade mer än att t ex vara med polare. Min mamma oroade sig, jag hade inget liv då. Var blek och min tränare undrade vad fan hade tagit åt mig.

Vad som fick mig att "vakna till liv igen" var när mina betyg sjönk drastiskt och jag satt där med en nästan maxad gubbe i lvl och något som var mycket betydelsefullt - mina betyg. Jag tog mig i kragen och tänkte att nu får jag för fan skärpa mig. Det var inte lätt. Men efter ett tag utan datorn gick det bättre. Och till slut så bra att jag inte kände den där starka lusten längre.

 

Alltså: Jag satsade på skolan istället och valde bort datorn, men inte helt och hållet.

Du kanske skulle börja med att begränsa ditt datorspelande? Ifall det inte hjälper och du måste spela kan ju ju alltid plocka bort en del så att det hindrar dig från att använda datorn. Som musen t ex? Sådana små saker kan vara användbara i längden. Men det enda som verkligen kan få dig på andra tankar är viljan. Vill du inte så går det ju inte.

shit... och jag trodde jag var beroende av datorn... men jag antar att jag bara har absintens. fast i somras så va jag inte något vid datorn. hade fullt upp liksom ^^, Jag menar, på sommaren finns så mycket annat att göra än att sitta inne vid en dator i ett varmt rum. istället för att sitta vid datorn så började jag styrketräna igen. vilket jag hade slutat med totalt innan jag hade fått min egna dator.

 

men just att jag började styrketräna igen så började jag få mer muskler och större dessutom (Rawr.. -.-) och då mådde man fan toppen för man fick bättre självkänsla och man kände sig "bättre" än vad man gjorde då när man bara satte sig framför sin dator när man kom hem. dock så slutade jag träna för några månader sen för jag fick så jävla ont i mina handleder och bestämde mig för att ta ett break. ska nog börja snart igen:)

 

så jag tycker du ska satsa på att hitta en hobby eller prioritera något annat så som geeken sa XD :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...