Hoppa till innehåll

Bästa Kontantkortet?


DiRtY

Rekommendera inlägg

  • Svar 30
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

För det första så beror det helt på vars man bor i Sverige. Enligt min uppfattning så verkar Comviq vara väldigt populärt att ha i södra Sverige. Och Halebop och Telia dominerar i norra Sverige. Det äe så jag har uppfattar det i alla fall.

 

Telia Refill har jag själv haft i några år (tills idag faktiskt). Min personliga åsikt om Telia är att det inte riktigt funkar för mig personligen då priserna ligger lite för högt. 69öre/min och 69öre/sms eller om man inte fyller på mobilen på 30 dagar så skjuter det i höjden till 1,99kr/min.

 

Halebop som jag har nu. Majoriteten av de jag ringer dagligen har Halebop. Så mitt pris ligger på 59öre i öppningsavgift sen pratar jag gratis precis hur länge jag vill när jag ringer mina polare. Sen får jag även 3000 sms /månaden. Detta batalar jag 59kr /månaden + telefonavgifter. Men om jag har uppskattat det rätt så kommer mina kostnader att sjunka även fast jag har en fast avgift på 59kr /månaden(abonnemang). Så halebop är det självklara valet för mig.

 

Comviq har jag ingen erfarenhet av och har ingen koll på priserna så jag kan inte uttala mig. Det enda jag vet är att en polare hade Comviq ett tag och det gick aldrig att få tag på honom då han aldrig hade täckning. Och vi bor i en stor stad någonstans i Västerbotten.

 

Det jag tycker att du ska kolla på innan du byter operatör:

* Kommer din månadskostnad att sjunka om du byter bort din nuvarande operatör till en annan?

* Vilken operatör har dina vänner?

* Kolla priserna (Samtal (fast, mobil), sms, mms, datatrafik(wap), ev. månadskostnad vid abonnemang)

* Har operatören bra täckning där du bor? Alt i hela Sverige om du reser mycket.

 

Har du koll på dom punkterna så ska du se att det inte kommer att vara några problem med att byta operatör.

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...