mert50 Skrivet 28 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 28 Augusti 2009 Hej, nu har ju skolan kommit igång. Matte har alltid vart bland mina svagaste ämne. Har ni några tips i åttan på hur jag kan förbättra mig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MysticGohan Skrivet 28 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 28 Augusti 2009 Hej, nu har ju skolan kommit igång. Matte har alltid vart bland mina svagaste ämne. Har ni några tips i åttan på hur jag kan förbättra mig?Jobba hemma? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 28 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 28 Augusti 2009 Häng med på lektionerna och ta hem och jobba några tal varje dag. Då blir det susen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 28 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 28 Augusti 2009 Grundskolan is the shit. Matten i grundskolan är värdelös enligt mig, dock har jag alltid haft lätt för matte. Men som de redan sagt, ta hem och jobba hemma. I Grundskolan kan man ofta ligga före eftersom det inte är så många/seriösa genomgångar. Gå gärna på läxhjälp om du behöver. Något viktigt när man räknar i matteböcker: Du ska inte KLARA uppfigerna, du ska FÖRSTÅ dem! Många kan sitta och räkna och räkna, och alltid ha rätt, men fortfarande inte förstå dem, då har man misslyckats. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mert50 Skrivet 28 Augusti 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Augusti 2009 Finns det nåt matte sida på internet där man kan gå in och öva? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 28 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 28 Augusti 2009 Finns det nåt matte sida på internet där man kan gå in och öva?Finns det säkert. Men gå till din lärare du har i matten och be om uppgifter/stenciler som hon tror passar dig bäst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 28 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 28 Augusti 2009 Du ska inte KLARA uppfigerna, du ska FÖRSTÅ dem!Det är så sant det kan bli. Det är alltid vad jag säger till alla som frågar mig allmänt om matte. Uppgifter finns för att vänja dig vid att räkna och tänka på olika sätt, INTE för att bli räknade. Du pluggar inte matte bara genom att räkna uppgifter, utan genom att förstå dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 28 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 28 Augusti 2009 Hej, nu har ju skolan kommit igång. Matte har alltid vart bland mina svagaste ämne. Har ni några tips i åttan på hur jag kan förbättra mig?jag har samma prob fast jag är 17 då... men jag hade alltid problem med matten i grundskolan. fast nu så när jag går på gymnasiet år2 så börjar jag fatta matte mer. så jag tror det handlar om hur fort man tar sig till saker osv. men det enda du kan göra är att träna och kanske skaffa en hjälp-lärare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 28 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 28 Augusti 2009 En viktig grej att kunna är förstås multiplikationstabellen 1-10. Den är väldigt viktig och grundläggande såväl som i grundskolan som på gymnasiet. Jag vet att min fader programmerade ett program i Excel när vi barn var mindre, som då slumpade ut frågor i multiplikationstabellen 1-10 (t.ex 3x5, 10x2 o.s.v.), och hade såklart en rättning efter att tiden hade gått ut o.s.v. Du kan säkerligen hitta något liknande om du bara googlar lite. Om du känner att du har koll på multiplikationstabellen så finns det säkert andra viktigt saker som folk kommer på... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 28 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 28 Augusti 2009 Finns bara ett sätt, och det är att traggla och traggla tills du förstår principen bakom. det är viktigare att veta hur du löser ett problem än vad svaret blir. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 29 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 29 Augusti 2009 är inte 8ans matte mest procent och algebra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mert50 Skrivet 30 Augusti 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 30 Augusti 2009 Det är lite av varje tycker jag. Vi började precis med ''Skala'' nu och jag fattar inte så mkt av dt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.