Hoppa till innehåll

Israel Vs Palestina - Finns Det En Lösning?


MentalogisT
 Dela

Rekommendera inlägg

Ibland undrar jag om du inte trollar. Eller är du sannerligen så här korkad?

Han har nog bara åsikter och synsätt som är så långt bortom dig att du anser det som korkade, tror inte nån här trollar för tillfället.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 377
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Man behöver inte vara judehatare och nazistsympatisör och rasist bara för att man inte gillar Israel...

 

Jag behöver inte ogilla amerikanare om jag skulle ogilla U.S.A, (och nu ska jag använda en av dina favorituttryck, MightyBaal) eller gäller andra regler när man snackar om Israel?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

eller gäller andra regler när man snackar om Israel?

Klart det gör. Det märker du väl?

Israel får agera fritt eftersom det är anti-semitiskt att säga annat.

Det är att sympatisera med nazitysklands agerande att motsäga Israels handlingar.

 

Härifrån kommer mycket av min kunskap i ämnet,

 

http://biologyandpolitics.blogspot.com/200...partheid-i.html

 

Lägg även märke till bilden, gröna områden representerar araber.

Vad hände? Etnisk rensning. Judarna tog över deras område, med hänvisning till deras snyfthistoria från Tyskland.

 

Dock så kan säkert MightyBalls påstå att skribenten är en lögnare, eftersom denne kritiserar hans älskade Israel.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

- Att på ett ogrundat, skuldbeläggande av judar, bl.a. genom tilllämpningen av dubbelmoral som att kräva agerande från Israel som inte krävs av någon annan nation gör dig sannerligen till rasist.

Vilken dubbelmoral? Vilket agerande kräver jag?

Kritik mot Israel = skuldbeläggande av judar = rasism.

 

Patetiskt sätt att argumentera.

 

 

Du accepterar palestinska slakter och förföljelser av judar, och försök inte bortförklara dig ytterligare : "Jag ser ett folk som bor i ett område (palestinier) vägra judar att ta över deras område".

 

Jerusalems historia: "1844, First official census confirms Jewish majority--7120 Jews, 5760 Muslims, 3390 Christians." , "1911 Baedeker's guide confirms two thirds Jewish majority amongst city populace."

 

 

Direkt då man inte håller med dina propaganda lögner kommer personangreppen (judeälskare etc.) och "jag kan kritisera hur mycket jag vill utan att vara rasist..." kontrat.

Som man ytterligare konstaterat har Israel inte heller ammunition som skiljer på civila och militanter, jag borde kanske bara ta och kopiera gamla inlägg då det är uppenbart att inget går in huvudet.

 

 

Du får gärna på något sätt säga hur jag tog upp "rasist" kortet, uppenbart är att du känner dig träffad, då du direkt när jag använde mig av ordet "rasist" i någon mening direkt går till motangrepp med det desperata "rasistkort" påståendet. Tycker man hört det kors och tvärs på vänsterbloggar när man inte accepterar anti-israelisk propaganda, ta till.ex. ytterligare Ilmar Reepalus uttalanden.

 

 

Behövde bara vänta ett inlägg innan jag skulle få höra din rasistiska dubbelmoral, "Vad hände? Etnisk rensning. Judarna tog över deras område, med hänvisning till deras snyfthistoria från Tyskland."

- När en europé köper mark heter det investering, när judar gör det heter det tydligen "etnisk rensning"...

Du får gärna ytterligare på fördomsfria grunder uttala dig om vad som enligt dig gör Israel till en "terrorstat" genom att försvara sin existens.

 

 

"Härifrån kommer mycket av min kunskap i ämnet"

- Uppenbarligen... :rolleyes:

 

 

Är då så inmurad i rasistiska lögner att du inte fattar vad du själv säger?

Redigerat av MightyBaal
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du accepterar palestinska slakter och förföljelser av judar, och försök inte bortförklara dig ytterligare : "Jag ser ett folk som bor i ett område (palestinier) vägra judar att ta över deras område".

Gör jag inte alls.

Jag förstår dock varför palestinierna inte accepterade att bli bannlysta från deras egna område.

 

Direkt då man inte håller med dina propaganda lögner kommer personangreppen (judeälskare etc.) och "jag kan kritisera hur mycket jag vill utan att vara rasist..." kontrat.

Som man ytterligare konstaterat har Israel inte heller ammunition som skiljer på civila och militanter, jag borde kanske bara ta och kopiera gamla inlägg då det är uppenbart att inget går in huvudet.

Du vet inte ens vad en rasist är.

 

Du får gärna på något sätt säga hur jag tog upp "rasist" kortet, uppenbart är att du känner dig träffad, då du direkt när jag använde mig av ordet "rasist" i någon mening direkt går till motangrepp med det desperata "rasistkort" påståendet. Tycker man hört det kors och tvärs på vänsterbloggar när man inte accepterar anti-israelisk propaganda, ta till.ex. ytterligare Ilmar Reepalus uttalanden.

Glömsk också ser jag.

 

"- Absolut, alla är berättigade till sin egen åsikt i Sverige precis som i Israel, oavsett hur rasistisk och odemokratisk den än må vara."

 

"... gör dig sannerligen till rasist."

 

För övrigt, att bli kallad rasist av någon som missbrukar ordet för dess slagkraft har ingen riktig effekt på mig.

 

Behövde bara vänta ett inlägg innan jag skulle få höra din rasistiska dubbelmoral, "Vad hände? Etnisk rensning. Judarna tog över deras område, med hänvisning till deras snyfthistoria från Tyskland."

- När en europé köper mark heter det investering, när judar gör det heter det tydligen "etnisk rensning"...

Du får gärna ytterligare på fördomsfria grunder uttala dig om vad som enligt dig gör Israel till en "terrorstat" genom att försvara sin existens.

Ahahahahaha! Något DU hittar på blir min dubbelmoral.

Du hittar på något för att sedan påstå att jag antydit detta "När en europé köper mark heter det investering". Guggo har rätt, du gör så många fel i dina sätt att argumentera att det är direkt tröttsamt.

Är det min tur att bestämma vad du sagt nästa gång?

Och ja, det var en etnisk rensning. Mark köptes upp och alla icke-judar bannlystes. Men det är väl okej för dig.

 

- Uppenbarligen... :rolleyes:

Medans din kunskap kommer från Bonniers, förmodligen.

 

Du får gärna ytterligare på fördomsfria grunder uttala dig om vad som enligt dig gör Israel till en "terrorstat" genom att försvara sin existens.

Hah, som om det ens är värt att försöka, all kritik mot Israel är ju nazistiska lögner? Du tror säkert att attacken på Ship to Gaza var en propganda-film gjord av nynazister. Vad tycker du om den händelsen förresten?

"Vi bordade skeppet så vart vi tvungna att försvara oss, det är inte vårt fel!"

Jag höll på att sätta frukostmackan i halsen när jag läste det, otroligt skojigt.

 

Och med tanke på hur Israel grundades tycker jag inte den har rätt att existera, men men. Tror väl egentligen inte att andra länders startgropar är mycket finare

 

Vi kan ta Gazakriget SOM ISRAEL INLEDDE MED FLYGRÄDER (konflikten var såklart redan aktiv, "Anfallet ansågs vara riktat mot Gazas befolkning som helhet och ingå i en politik som gick ut på att straffa Gazas invånare."). "Enligt en FN-rapport dödades under kriget 1434 palestinier, varav 235 var stridande. Bland de döda fanns 288 barn och 121 kvinnor. Av 239 poliser som dödades dog 235 på krigets första dag i en flygräd. Av 5303 skadade palestinier var 1606 barn och 828 kvinnor. Det beräknas av ungefär 21000 bostäder förstördes, antingen totalförstörda eller allvarligt skadade. Tretton israeler dödades under konflikten, därav 3 civila. Fyra av de dödade soldaterna dödades av misstag av de egna."

 

Jösses, synd om israelerna, eller hur?

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Gazakriget#Kritik_mot_Israel

 

Samtidigt ska Hamas ha valt ut civila mål för lång-distans eld.

 

Du verkar för övrigt helt besatt av att jag sa att jag hellre skulle stödja Palestina och Hamas.

I ditt roliga sätt att argumentera (d.v.s extrem mot extrem) så betyder detta att jag: Hatar judar. Hatar Israel, Hatar homosexuella, hatar kvinnorättsaktivister, hatar judiska barn och allt annat skit du slängde ur dig. hela poängen med att jag skulle "välja sida" var för den bild jag fått av Israels grundning, ett uppköp av ett palestinskt område, bannlysa araberna, för att sedan få FN att godkänna skiten som en judisk stat eftersom judar annars har saknat ett eget land (durr) och för att de nyligen fått stå emot Tysklands grymheter.

 

Israel refererar FORTFARANDE till förintelsen så fort någon kritiserar deras förbannade stat, det är ju anti-semitiskt, dvs nazistiskt dvs rasistiskt dvs judehatande dvs allmänt irriterande.

 

Israels militär ignorerar internationella lagar, hindrar hjälp-styrkor, verkar vara mycket angelägna om att skada alla palestinier i sin väg, regeringen styr media, använder propaganda.

 

Är Hamas mycket bättre? kanske inte, men de uppkom ju för att araberna skulle försvara området.

Vi kan ju göra en snabb analogi av det hela.

 

En grupp tibetanska munkar lyckas övertala FN att låta dem köpa upp större delen av Sverige eftersom de blivit förtryckta av Kina. De svenskar som gör motstånd ses som anti-buddhistiska och rasistiska mot asiater blablabla

 

Tibetanerna erövrar Stockholm.

 

Svenskarna får inte klaga.

___

 

Västbanken

 

Folkmajoriteten utgörs av palestinier. Begränsade delar av området ingår i den Palestinska myndigheten. Det finns ett internationellt konsensus om att Västbanken är ockuperad, men den officiella israeliska hållningen är dock att man inte anser att Israel ockuperar Västbanken, och Israel väljer i stället att tala om området som "omtvistat". Det officiella Israel talar också ofta om Västbanken som Judéen och Samarien

 

Israel har etablerat omkring 150 judiska bosättningar på Västbanken. Dessa strider mot Fjärde Genevèkonventionen Artikel 49 som förbjuder en ockupationsmakt att förflytta sin egen befolkning till ockuperat territorium. Såväl FN och EU som USA har upprepade gånger kritiserat bosättarpolitiken. USA har dock uttalat ett stöd för att behålla en del större bosättningar på Västbanken.

 

Kanske Israel skulle vara mindre kaxigt mot allt och alla om inte USA var dess barnvakt?

 

Sexdagarskriget 1967:

"Det är till följd av detta krig som Israel ockuperar Västbanken. Enligt FN:s säkerhetsråds resolution 242 är det "förbjudet att skaffa mark genom krig". Detta gör att den fortsatta ockupationen av Västbanken är olaglig enligt FN."

 

Kan Israel ses som en "terrorstat"? Kanske inte, men de respekterar då inga internationella lagar.

 

En juridisk bestämmelse känd som Medborgarskaps- och invandringslagen instiftad av Knesset 31 juli 2003 tillåter inte att en palestinier frän Västbanken eller Gazaremsan får erhålla israeliskt medborgarskap eller inbyggarrätt genom giftermål. Lagen tillåter dock barn födda i sådana äktenskap att vistas i landet till 12 års ålder, då de blir tvungna att lämna landet. (men detta kan väl knappast ses som rasistiskt på något sätt, det är ju judar som står bakom beslutet. De skyddas mot sådana anklagelser, eller hur?)

 

Jag ser fram emot att höra om hur allt jag citerat och skrivit ovan är rasistiskt och lögn, det är väl det bästa sättet du kan argumentera på?

 

Är då så inmurad i rasistiska lögner att du inte fattar vad du själv säger?

Du vet fortfarande inte vad rasism är.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du verkar för övrigt helt besatt av att jag sa att jag hellre skulle stödja Palestina och Hamas.

I ditt roliga sätt att argumentera (d.v.s extrem mot extrem) så betyder detta att jag: Hatar judar. Hatar Israel, Hatar homosexuella, hatar kvinnorättsaktivister, hatar judiska barn och allt annat skit du slängde ur dig.

 

Klassiskt exempel på två argumentationsfel från Mightybaal (Guilt by association och poisoning the well om någon är intresserad.)

 

 

 

Fishmaster har för övrigt rätt.

 

Edit: Skit samma...

 

(Gav exempel på hur ovanstående argumentationsfel fungerar, ni får PMa om någon vill veta)

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du accepterar palestinska slakter och förföljelser av judar, och försök inte bortförklara dig ytterligare : "Jag ser ett folk som bor i ett område (palestinier) vägra judar att ta över deras område".

Gör jag inte alls.

Jag förstår dock varför palestinierna inte accepterade att bli bannlysta från deras egna område.

 

Direkt då man inte håller med dina propaganda lögner kommer personangreppen (judeälskare etc.) och "jag kan kritisera hur mycket jag vill utan att vara rasist..." kontrat.

Som man ytterligare konstaterat har Israel inte heller ammunition som skiljer på civila och militanter, jag borde kanske bara ta och kopiera gamla inlägg då det är uppenbart att inget går in huvudet.

Du vet inte ens vad en rasist är.

 

Du får gärna på något sätt säga hur jag tog upp "rasist" kortet, uppenbart är att du känner dig träffad, då du direkt när jag använde mig av ordet "rasist" i någon mening direkt går till motangrepp med det desperata "rasistkort" påståendet. Tycker man hört det kors och tvärs på vänsterbloggar när man inte accepterar anti-israelisk propaganda, ta till.ex. ytterligare Ilmar Reepalus uttalanden.

Glömsk också ser jag.

 

"- Absolut, alla är berättigade till sin egen åsikt i Sverige precis som i Israel, oavsett hur rasistisk och odemokratisk den än må vara."

 

"... gör dig sannerligen till rasist."

 

För övrigt, att bli kallad rasist av någon som missbrukar ordet för dess slagkraft har ingen riktig effekt på mig.

 

Behövde bara vänta ett inlägg innan jag skulle få höra din rasistiska dubbelmoral, "Vad hände? Etnisk rensning. Judarna tog över deras område, med hänvisning till deras snyfthistoria från Tyskland."

- När en europé köper mark heter det investering, när judar gör det heter det tydligen "etnisk rensning"...

Du får gärna ytterligare på fördomsfria grunder uttala dig om vad som enligt dig gör Israel till en "terrorstat" genom att försvara sin existens.

Ahahahahaha! Något DU hittar på blir min dubbelmoral.

Du hittar på något för att sedan påstå att jag antydit detta "När en europé köper mark heter det investering". Guggo har rätt, du gör så många fel i dina sätt att argumentera att det är direkt tröttsamt.

Är det min tur att bestämma vad du sagt nästa gång?

Och ja, det var en etnisk rensning. Mark köptes upp och alla icke-judar bannlystes. Men det är väl okej för dig.

 

- Uppenbarligen... :rolleyes:

Medans din kunskap kommer från Bonniers, förmodligen.

 

Du får gärna ytterligare på fördomsfria grunder uttala dig om vad som enligt dig gör Israel till en "terrorstat" genom att försvara sin existens.

Hah, som om det ens är värt att försöka, all kritik mot Israel är ju nazistiska lögner? Du tror säkert att attacken på Ship to Gaza var en propganda-film gjord av nynazister. Vad tycker du om den händelsen förresten?

"Vi bordade skeppet så vart vi tvungna att försvara oss, det är inte vårt fel!"

Jag höll på att sätta frukostmackan i halsen när jag läste det, otroligt skojigt.

 

Och med tanke på hur Israel grundades tycker jag inte den har rätt att existera, men men. Tror väl egentligen inte att andra länders startgropar är mycket finare

 

Vi kan ta Gazakriget SOM ISRAEL INLEDDE MED FLYGRÄDER (konflikten var såklart redan aktiv, "Anfallet ansågs vara riktat mot Gazas befolkning som helhet och ingå i en politik som gick ut på att straffa Gazas invånare."). "Enligt en FN-rapport dödades under kriget 1434 palestinier, varav 235 var stridande. Bland de döda fanns 288 barn och 121 kvinnor. Av 239 poliser som dödades dog 235 på krigets första dag i en flygräd. Av 5303 skadade palestinier var 1606 barn och 828 kvinnor. Det beräknas av ungefär 21000 bostäder förstördes, antingen totalförstörda eller allvarligt skadade. Tretton israeler dödades under konflikten, därav 3 civila. Fyra av de dödade soldaterna dödades av misstag av de egna."

 

Jösses, synd om israelerna, eller hur?

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Gazakriget#Kritik_mot_Israel

 

Samtidigt ska Hamas ha valt ut civila mål för lång-distans eld.

 

Du verkar för övrigt helt besatt av att jag sa att jag hellre skulle stödja Palestina och Hamas.

I ditt roliga sätt att argumentera (d.v.s extrem mot extrem) så betyder detta att jag: Hatar judar. Hatar Israel, Hatar homosexuella, hatar kvinnorättsaktivister, hatar judiska barn och allt annat skit du slängde ur dig. hela poängen med att jag skulle "välja sida" var för den bild jag fått av Israels grundning, ett uppköp av ett palestinskt område, bannlysa araberna, för att sedan få FN att godkänna skiten som en judisk stat eftersom judar annars har saknat ett eget land (durr) och för att de nyligen fått stå emot Tysklands grymheter.

 

Israel refererar FORTFARANDE till förintelsen så fort någon kritiserar deras förbannade stat, det är ju anti-semitiskt, dvs nazistiskt dvs rasistiskt dvs judehatande dvs allmänt irriterande.

 

Israels militär ignorerar internationella lagar, hindrar hjälp-styrkor, verkar vara mycket angelägna om att skada alla palestinier i sin väg, regeringen styr media, använder propaganda.

 

Är Hamas mycket bättre? kanske inte, men de uppkom ju för att araberna skulle försvara området.

Vi kan ju göra en snabb analogi av det hela.

 

En grupp tibetanska munkar lyckas övertala FN att låta dem köpa upp större delen av Sverige eftersom de blivit förtryckta av Kina. De svenskar som gör motstånd ses som anti-buddhistiska och rasistiska mot asiater blablabla

 

Tibetanerna erövrar Stockholm.

 

Svenskarna får inte klaga.

___

 

Västbanken

 

Folkmajoriteten utgörs av palestinier. Begränsade delar av området ingår i den Palestinska myndigheten. Det finns ett internationellt konsensus om att Västbanken är ockuperad, men den officiella israeliska hållningen är dock att man inte anser att Israel ockuperar Västbanken, och Israel väljer i stället att tala om området som "omtvistat". Det officiella Israel talar också ofta om Västbanken som Judéen och Samarien

 

Israel har etablerat omkring 150 judiska bosättningar på Västbanken. Dessa strider mot Fjärde Genevèkonventionen Artikel 49 som förbjuder en ockupationsmakt att förflytta sin egen befolkning till ockuperat territorium. Såväl FN och EU som USA har upprepade gånger kritiserat bosättarpolitiken. USA har dock uttalat ett stöd för att behålla en del större bosättningar på Västbanken.

 

Kanske Israel skulle vara mindre kaxigt mot allt och alla om inte USA var dess barnvakt?

 

Sexdagarskriget 1967:

"Det är till följd av detta krig som Israel ockuperar Västbanken. Enligt FN:s säkerhetsråds resolution 242 är det "förbjudet att skaffa mark genom krig". Detta gör att den fortsatta ockupationen av Västbanken är olaglig enligt FN."

 

Kan Israel ses som en "terrorstat"? Kanske inte, men de respekterar då inga internationella lagar.

 

En juridisk bestämmelse känd som Medborgarskaps- och invandringslagen instiftad av Knesset 31 juli 2003 tillåter inte att en palestinier frän Västbanken eller Gazaremsan får erhålla israeliskt medborgarskap eller inbyggarrätt genom giftermål. Lagen tillåter dock barn födda i sådana äktenskap att vistas i landet till 12 års ålder, då de blir tvungna att lämna landet. (men detta kan väl knappast ses som rasistiskt på något sätt, det är ju judar som står bakom beslutet. De skyddas mot sådana anklagelser, eller hur?)

 

Jag ser fram emot att höra om hur allt jag citerat och skrivit ovan är rasistiskt och lögn, det är väl det bästa sättet du kan argumentera på?

 

Är då så inmurad i rasistiska lögner att du inte fattar vad du själv säger?

Du vet fortfarande inte vad rasism är.

 

 

"Gör jag inte alls.

Jag förstår dock varför palestinierna inte accepterade att bli bannlysta från deras egna område."

- Du fortsätter att förneka vad du precis sagt, när man påpekar att palestinierna förtryckte och slaktade judarna heter det plötsligt enligt dig "Jag ser ett folk som bor i ett område (palestinier) vägra judar att ta över deras område"

Men du har uppenbarligen förtydligat att du absolut inte kan vara rasist.

 

 

 

 

"Glömsk också ser jag"

- Känner du dig träffad? Då de endast beskrev hur man kan klassas som rasist...

 

 

"Medans din kunskap kommer från Bonniers, förmodligen."

- Ytterligare rasistiska personangrepp... Nu kollektivt anklagar du också falskeligen det judiskt grundade företaget Bonnier. Jag inser att du inte förstår vad du håller på med.

 

 

 

Får jag fråga vad Tibetanerna som aldrig lagt en fot i Stockholm skulle ha där att göra? Judar till skillnad från Tibetanerna har bott i Israel i tusentals år.

 

 

"Och ja, det var en etnisk rensning. Mark köptes upp och alla icke-judar bannlystes. Men det är väl okej för dig."

- Det är ju då konstigt att druserna och beduinerna inte bannlystes från områdena... Men just ja! De varken förföljde och massakrerade judar... Citatet är precis vad du antyder.

Du fortsätter att ljuga om sådant du uppenbarligen inte har en enda aning om.

 

 

"Jag höll på att sätta frukostmackan i halsen när jag läste det, otroligt skojigt."

- Jo, man har insett att tanken på att judar har rätt till självförsvar inte är något som finns hemma hos dig.

Men de "fredliga" aktivisterna hade ju haft all rätt att döda en och annan Israelisk soldat...?

Ytterligare i åtanke att internationell krigslag ger rätten till stater att borda skepp som är på väg mot fiendeterritorium vilka de är i konflikt med.

 

 

"Vi kan ta Gazakriget SOM ISRAEL INLEDDE MED FLYGRÄDER"

- För det första måste jag säga att jag finner det mycket roligt att dina siffror påstår att 235 var militanta då även Palestinska rådet för mänskliga rättigheter själva påstår att det låg på 491...

Hur anser du att Israel skulle börjat? Skickat soldater in i en säker död? Varje krigsmakt (iallafall de som använder sig av logik) börjar med flygräder mot fiendetillhåll, i detta fall Hamas.

 

Varje normal person skulle nog hålla med om att Gazakriget var ett milt svar på 8 år av ständigt raketbeskjutande mot Israeliska städer från Gaza. Det ironiska är att "vissa" lägger all kraft på att orättfärdigt smutskasta Israel efter en aktion som andra stater skulle utfört vid första raketnedslaget.

Men eftersom du fortfarande inte förstår blir jag tvungen att repetera: Israel har tyvärr inte ammunition som kan skilja civila från militanter...

Då Hamas använder sig av "gömma sig bakom civila" taktiken är civila offer helt omöjliga,

,

 

"grymheter" från israelerna, i detta fallet omdirigering av 500 000kr målsökande "Delilah" missiler för att undvika civila offer:

 

Innan offensiven i Gaza utförde Israel den största kampanjen i krigshistoria för att varna civila om att lämna områdena: http://cache.boston.com/universal/site_gra...16_17477645.jpg , http://blog.cleveland.com/world_impact/200...ets-Jan7-09.jpg

 

 

 

 

Vad "Goldstone" rapporten tydligen "glömde" att nämna: http://www.thegoldstonereport.com/

 

Ganska roligt att vissa Gaza bor själva ifrågasatt dess legitimitet.

 

 

 

"Israel refererar FORTFARANDE till förintelsen så fort någon kritiserar deras förbannade stat" - Verkligen? Av vem då får jag fråga?

 

 

Och vad var då meningen med kriget 1967? Just ja, att återta det av Jordanien ockuperade Jerusalem.

Men så råkar det vara Egypten och Jordanien som startade ockupationen av Gaza och Västbanken när de 1948 erövrade dessa från Palestinierna. Ändå är det judarna som beskylls för dessas gärningar...

 

 

Ytterligare exempel på din tillämpning av dubbelmoral... :

"(men detta kan väl knappast ses som rasistiskt på något sätt, det är ju judar som står bakom beslutet. De skyddas mot sådana anklagelser, eller hur?)"

- Av vilken anledning skulle dessa få Israeliskt medborgarskap endast genom ett giftermål? Det du precis beskrev är illegal invandring, inte ens i Sverige är du garanterad att på de grunderna bli medborgare... Är Sverige då enligt dig också en "terrorstat"...?

 

 

Det ända dina påståenden bygger på är falska anklagelser med påhittade siffror.

 

 

 

"Du vet fortfarande inte vad rasism är."

- Lyckligtvis råkar jag till skillnad från dig veta det.

Redigerat av MightyBaal
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Menar han allvar....

 

Varje normal person skulle nog hålla med om att Gazakriget var ett milt svar på 8 år av ständigt raketbeskjutande mot Israeliska städer från Gaza. Det ironiska är att "vissa" lägger all kraft på att orättfärdigt smutskasta Israel efter en aktion som andra stater skulle utfört vid första raketnedslaget.

Men eftersom du fortfarande inte förstår blir jag tvungen att repetera: Israel har tyvärr inte ammunition som kan skilja civila från militanter...

Det verkar inte deras soldater kunna heller.

 

- Du fortsätter att förneka vad du precis sagt, när man påpekar att palestinierna förtryckte och slaktade judarna heter det plötsligt enligt dig "Jag ser ett folk som bor i ett område (palestinier) vägra judar att ta över deras område"

Men du har uppenbarligen förtydligat att du absolut inte kan vara rasist.

Du kallar en ju rasist om man anklagar en viss grupp för något oavsett sammanhang. Jag anklagar Israels styre och dess militär. FÖRLÅT?!

Kort sagt, du missbrukar ordet för att du tror att jag backar undan för dina rasiststämplar.

Kom med något nytt.

 

- Känner du dig träffad? Då de endast beskrev hur man kan klassas som rasist...

Vi vet båda två att de var riktade mot mig, sluta försöka slingra dig.

 

 

- Ytterligare rasistiska personangrepp... Nu kollektivt anklagar du också falskeligen det judiskt grundade företaget Bonnier. Jag inser att du inte förstår vad du håller på med.

 

Får jag fråga vad Tibetanerna som aldrig lagt en fot i Stockholm skulle ha där att göra? Judar till skillnad från Tibetanerna har bott i Israel i tusentals år.

Det var en ironisk beskyllning, gnällunge.

Med "Bonnier" menade jag ditt pro-Israel källor, videos och Israels egna redovisningar.

Bonnier är en media group

 

Det var ett påhittat exempel för att visa hur saken lär ha upplevts i palestina.

Var inte så jävla petig.

 

- Det är ju då konstigt att druserna och beduinerna inte bannlystes från områdena... Men just ja! De varken förföljde och massakrerade judar... Citatet är precis vad du antyder.

Du fortsätter att ljuga om sådant du uppenbarligen inte har en enda aning om.

Vilken annan "massaker" kan du hänvisa till än den 1929, som startade av "falska rykten" att judar försökte ta över områden (visade ju sig väldigt fel, så här 70 år senare)?

 

Oavsett så får militära styrkor inte borde skepp på internationella vatten.

Men som sagt, Israel gör vad de vill.

 

Israel har en blockad för att hindra skepp att nå Gaza, och givetvis så skiljer sig rapporterna. Enligt aktivister så besköts ett av skeppen innan det bordades, av Israeliska trupper påstogs det att aktivisterna tydligen var beväpnade med knivar (mot automatkarbiner, lycka till)

 

"Vi kan ta Gazakriget SOM ISRAEL INLEDDE MED FLYGRÄDER"

- För det första måste jag säga att jag finner det mycket roligt att dina siffror påstår att 235 var militanta då även Palestinska rådet för mänskliga rättigheter själva påstår att det låg på 491...

Hur anser du att Israel skulle börjat? Skickat soldater in i en säker död? Varje krigsmakt (iallafall de som använder sig av logik) börjar med flygräder mot fiendetillhåll, i detta fall Hamas.

http://www2.ohchr.org/english/bodies/hrcou...A.HRC.10.20.pdf

Källa. FN rapport.

 

Då Hamas använder sig av "gömma sig bakom civila" taktiken är civila offer helt omöjliga,
,

"grymheter" från israelerna, i detta fallet omdirigering av 500 000kr målsökande "Delilah" missiler för att undvika civila offer:

Vilket innebär att det blir ett brott mot krigslagar och mänskligheten att skicka flygräder mot civila områden även om fienden gömmer sig där.

Då kan endast vissa markstyrkor sättas in. Men detta är ointressant, eftersom 60 års hat manifesterats i Israels militär, likaså Hamas.

 

Och vad var då meningen med kriget 1967? Just ja, att återta det av Jordanien ockuperade Jerusalem.

Men så råkar det vara Egypten och Jordanien som startade ockupationen av Gaza och Västbanken när de 1948 erövrade dessa från Palestinierna. Ändå är det judarna som beskylls för dessas gärningar...

Skulle Israel återta de östra delarna av Jerusalem som de tidigare inte styrde?

 

"Efter att ha tillhört Osmanska riket i tre hundra år blev Palestina, efter första världskriget, deklarerat som en internationell zon under brittisk och fransk kontroll, Palestinamandatet. Utan att tillfråga områdets befolkning föreslog FN:s Generalförsamling i resolution 181 den 29 november 1947 att det brittiska mandatet Palestina skulle delas upp i en judisk och en arabisk stat. Röstetalen i generalförsamlingen var 33 ja, 13 nej (däribland Arabförbundet som företrädde den arabiska befolkningen i Palestina under delningsförhandlingarna) och 10 nedlagda. Vid denna tidpunkt utgjorde judarna 33% och araberna 67% av Palestinas befolkning. Planen innebar att 56,5 procent av Palestinas ytan skulle bli judiskt område och den arabiska delen skulle innehålla 43,5 procent av ytan. När NF-mandatet upphörde utropade judar i Palestina den 14 maj 1948 staten Israel på en stor del av Palestina. Judarna i Palestina accepterade förslaget vilket inte araberna i och runt området gjorde."

 

Området togs från palestinska araber. Försöker du påstå annat?

 

Ytterligare exempel på din tillämpning av dubbelmoral... :

"(men detta kan väl knappast ses som rasistiskt på något sätt, det är ju judar som står bakom beslutet. De skyddas mot sådana anklagelser, eller hur?)"

- Av vilken anledning skulle dessa få Israeliskt medborgarskap endast genom ett giftermål? Det du precis beskrev är illegal invandring, inte ens i Sverige är du garanterad att på de grunderna bli medborgare... Är Sverige då enligt dig också en "terrorstat"...?

Till skillnad från Sverige så kritiseras denna lag av HRW, Amnesty och annat.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Israel#Binati..._.C3.A4ktenskap

 

Det ända dina påståenden bygger på är falska anklagelser med påhittade siffror.

Påfallande ofta verkar det som om mina påståenden är falska om du kan komma på något ont om Hamas, och mina påhittade siffror från FN.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Rasism är en indelning av människor i ett hierarkiskt system av raser, där vissa raser ibland tillskrivs moralisk rätt att härska över andra. Det används för att beteckna ett synsätt, ett sätt att behandla människor, och/eller en samhällelig struktur."

 

 

Det är definitionen av rasism. Bara så att ni vet.

 

@Mezox: Reductio ad Hitlerum är snarlikt guilt by association som jag nämde tidigare fast mer specifikt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Menar han allvar...."

- Haha, ska du säga...

 

 

 

"Vi vet båda två att de var riktade mot mig, sluta försöka slingra dig."

- Det var riktat generellt mot allmänheten. Du har bekräftat att du känner dig ytterligare träffad... :rolleyes:

 

 

 

 

"Med "Bonnier" menade jag ditt pro-Israel källor, videos och Israels egna redovisningar.

Bonnier är en media group"

- Det är då jäkla konstigt att du tog det av judar grundade företaget och jämför det med en allmän pro-israelisk inställning... Som sagt, samma kollektiva skuldbeläggande som Ilmar Reepalu använder sig av. Allt som inte är emot Israel är en del av den mäktiga "Israel-lobbyn"... Där tydligen också alla judar automatiskt klassas in enligt Reepalu.

 

 

 

"Oavsett så får militära styrkor inte borde skepp på internationella vatten."

- Enligt internationell krigslag kan de sannerligen göra det fullt lagligt, http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/israe...and_4808411.svd

 

 

"Det verkar inte deras soldater kunna heller."

- Vad har du för bevisningsgrund på dessa tomma påståenden mot hela Israels armé...?

 

 

 

"Jag anklagar Israels styre och dess militär. FÖRLÅT?!"

- Så hette det inte nyss när du försvarade palestiniernas förföljelser av judar, "Jag ser en stor skillnad. Jag ser ett folk som bor i ett område (palestinier) vägra judar att ta över deras område". Och försök inte, då det är precis vad du sagt.

 

 

 

"Enligt aktivister så besköts ett av skeppen innan det bordades, av Israeliska trupper påstogs det att aktivisterna tydligen var beväpnade med knivar (mot automatkarbiner, lycka till)"

- Det är bekräftat att man använde sig av tomma varningsskott innan de bordade... Aktivisterna fick tydligen ont i öronen och fick då för sig att slakta några judar.

Flera av aktivisterna på konvojen hade uttryckt sin önskan om att dö som martyrer: http://www.dn.se/nyheter/varlden/turkiska-...tyrer-1.1116589

Ja visst, lycka till, beskriv hur soldaterna utan dödligt våld skulle klara sig ur mobben:

 

 

"Det var en ironisk beskyllning"

- Är det ironi man försöker demonisera Israel med nu?

 

 

Skillnaden mellan dina siffror, de räknar inte de Hamas kontrollerade poliserna som militanter...

 

 

 

"Då kan endast vissa markstyrkor sättas in. Men detta är ointressant, eftersom 60 års hat manifesterats i Israels militär, likaså Hamas."

- Nu råkar det faktiskt vara så att Israel bryr sig om sin befolkning, och skickar därför inte marktrupper in i en säker död.

 

 

"Skulle Israel återta de östra delarna av Jerusalem som de tidigare inte styrde?"

- Återta hela Jerusalem, som skulle tillfallit Israel enligt FN's delningsplan. Jordanien kastade vid ockupationen av Jerusalem ut alla judar ur staden.

 

 

"för att du tror att jag backar undan för dina rasiststämplar"

- Uppenbarligen då du direkt tar upp "rasiststämpeln" som ett kontra för att avlegitimera all kritik mot dig, men det är man van vid. Ilmar är flitig på det också...

 

 

 

"Området togs från palestinska araber. Försöker du påstå annat?"

- Området erhölls av det brittiska mandatet, de araber som bodde där hade rätten att stanna. (Vilket ju en ganska stor del valde, 20% av Israels medborgare är idag Palestinier) Lägg märke till att en palestinier med israeliskt medborgarskap är helt annat än en palestinier tillhörande gaza eller västbanken... Det roliga är att de Palestinier som valde att stanna i Israel är de araber som har det bäst ställt i Mellanöstern (exklusive oljestaterna...)

 

 

"Till skillnad från Sverige så kritiseras denna lag av HRW, Amnesty och annat."

- Konstigt att man väljer att kritisera endast Israel när motsvarande lag utövas i princip vartenda land... Lagen gäller såväl palestinska som judiska medborgare i Israel. Israel ska tydligen då vara tvugna att utöva "god vilja" och förena familjer, då det är HRW och Amnesty's motivation... Ganska skrattretande.

 

 

 

Ja, vad ska man säga...

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...