Hoppa till innehåll

Lägre Priser För Gruppforum..


D48
 Dela

Rekommendera inlägg

Förr när alla kunde göra ett gruppforum var, gratis, med gratis påfyllning så tyckte jag faktiskt att de funkade bra, visst det kom upp många många gruppforum som hette "spamgrupen" "cola grupen, för de coola" men alla de grupperna dog rätt snabbt och det var endast de aktiva som höll igång och var skit bra! Hade själv ett gruppforum då som var jätte mysigt som jag har hört att några medlemmar saknar. Har dock långt ifrån med fuskamynt.

 

Så jag tycker självklart att man ska få kunna skapa ett gruppforum för kanske 5000fm. Sen förlänga gratis. Skulle vara perfekt.

Gratisgrupperna var ett helvete. De skapade ett överflöd som sällan skådats, de var en klar uppmuntring till spam. priserna vi har nu är fullkomligt rimliga. de pressar fram kvalité istället för kvantitet. gratisgrupperna dog ut i mängder så fort admin ändrade systemet. bara de aktiva som höll igång längre hade kvalité från början. det var riktigt bra grupper det. Gratisgrupperna orsakade Oztowns död, ett av de dåvarande bästa gruppforumen, en sådan tragedi vill vi inte se igen. Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 66
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Förr när alla kunde göra ett gruppforum var, gratis, med gratis påfyllning så tyckte jag faktiskt att de funkade bra, visst det kom upp många många gruppforum som hette "spamgrupen" "cola grupen, för de coola" men alla de grupperna dog rätt snabbt och det var endast de aktiva som höll igång och var skit bra! Hade själv ett gruppforum då som var jätte mysigt som jag har hört att några medlemmar saknar. Har dock långt ifrån med fuskamynt.

 

Så jag tycker självklart att man ska få kunna skapa ett gruppforum för kanske 5000fm. Sen förlänga gratis. Skulle vara perfekt.

Gratisgrupperna var ett helvete. De skapade ett överflöd som sällan skådats, de var en klar uppmuntring till spam. priserna vi har nu är fullkomligt rimliga. de pressar fram kvalité istället för kvantitet. gratisgrupperna dog ut i mängder så fort admin ändrade systemet. bara de aktiva som höll igång längre hade kvalité från början. det var riktigt bra grupper det. Gratisgrupperna orsakade Oztowns död, ett av de dåvarande bästa gruppforumen, en sådan tragedi vill vi inte se igen.

 

Och hur påverkades du av detta överflöd av grupper?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan säga hur jag påverkades av det. Man fick bläddra igenom massor med sidor för att hitta en specifik grupp och folk spammade över allt med att man skulle gå med i deras grupp. Flera grupper handlade om samma sak vilket ledde till förvirring och många skapade en grupp utan något annat syfte än att det var "coolt". Jag kan tänka mig att detta ledde till en ganska stor belastning på fuskas servrar.

 

Xades idé var för övrigt bra. Allt skall gå att betala med sms.

Det går ju att köpa fuskamynt med sms och med det går nästan allt att betala med sms. Jag tror dessutom att det kan vara ganska jobbigt för fuskas ledning att ha allt för många smstjänster på samma gång. Redigerat av TheCat
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan säga hur jag påverkades av det. Man fick bläddra igenom massor med sidor för att hitta en specifik grupp och folk spammade över allt med att man skulle gå med i deras grupp. Flera grupper handlade om samma sak vilket ledde till förvirring och många skapade en grupp utan något annat syfte än att det var "coolt". Jag kan tänka mig att detta ledde till en ganska stor belastning på fuskas servrar.

@ Animal: Det sammanfattar väldigt bra hur det påverkar mig. mängder med trådar och "reklam" med "joina min grupp". mängder med trådar i allmänt där det står "joina min grupp, den handlar inte om nått speciellt." etc.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan säga hur jag påverkades av det. Man fick bläddra igenom massor med sidor för att hitta en specifik grupp och folk spammade över allt med att man skulle gå med i deras grupp. Flera grupper handlade om samma sak vilket ledde till förvirring och många skapade en grupp utan något annat syfte än att det var "coolt". Jag kan tänka mig att detta ledde till en ganska stor belastning på fuskas servrar.

@ Animal: Det sammanfattar väldigt bra hur det påverkar mig. mängder med trådar och "reklam" med "joina min grupp". mängder med trådar i allmänt där det står "joina min grupp, den handlar inte om nått speciellt." etc.

 

Har för mig att Lekhörnan fortfarande var tillgänglig där och därför hamnade alla gruppansökningar där. Och hur kan ni ärligt säga att det är jobbigt att bläddra några sidor för att få en grupp, dessutom bara en gång eftersom när man väl har joinat gruppen kan man ju klicka på den automatiskt. Man väljer ju vilka grupper man ska vara med i och inte tvärtom. Tycker nästan detta är en lite "cry-more" stund.

 

Och jag sa även att jag ville att man skulle kunna betala 5000fm en gång för att få en grupp. Så det lär inte precis bli överflöd på grupper, för jag har varit här sen 2004 och det är inte lätt att få ihop fuskamynt hur mycket man än spammar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Cakeguy

Priserna är mycket rättvisa och rimliga, KG klarar varje förlängning utmärkt, ser ingen mening till varför man ska sänka priserna.

Men nu var ju inte frågan hur bra KG klarar alla förlängingar, så gå och skryt om KG's "ekonomi" någon annanstans.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tycker priserna funkar utmärkt, har man bara en god ekonomi och kan prioritera och planera sina utgifter så klarar man både förlängning och inköp av supermoderatorer utan problem.

ok... så ni har typ oändligt med Fm då eller? själv så har jag råd att förlänga gruppen osv med SMS det är inte det jag menar. men att det ska kosta 10000 FM att förlänga 25 dagar är lite mycket kan jag tycka.

 

fan va less jag blir på dig och Kg asså...

Redigerat av 90LIVE
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tycker priserna funkar utmärkt, har man bara en god ekonomi och kan prioritera och planera sina utgifter så klarar man både förlängning och inköp av supermoderatorer utan problem.

ok... så ni har typ oändligt med Fm då eller? själv så har jag råd att förlänga gruppen osv med SMS det är inte det jag menar. men att det ska kosta 10000 FM att förlänga 25 dagar är lite mycket kan jag tycka.

 

fan va less jag blir på dig och Kg asså...

 

om du har 30 aktiva medlemmar som hjälper dig att driva ditt GF och donerar 330 Fm i månaden, vilket är en helt rimlig summa att tjäna ihop om man är ordentligt aktiv i övriga forumet. så är det inga problem att förlänga.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om nu OZTOWN var så bra, så skulle inte oztown ha dött..

 

Tycker att det ska vara billigare att göra grupper. 50% Mindre på både att skapa och förlänga. De forum som är bra blir aktivt, de andra blir inte.

Vafan har Oztown med dethär att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det bara jag som tycker att det är helt ointressant/irrelevant hur fantastiskt Kattgruppen klarar sig..?

 

Om nu OZTOWN var så bra, så skulle inte oztown ha dött..

 

Tycker att det ska vara billigare att göra grupper. 50% Mindre på både att skapa och förlänga. De forum som är bra blir aktivt, de andra blir inte.

Allt dör till slut, även bra saker. Dock inte på grund av de anledningar som Dave angav.

 

Lite billigare förlängning tycker jag kunde vara bra. Det kostar ju fortfarande en del att köpa det från början, vilket kommer hindra spam. Om det kunde hjälpa mindre grupper att överleva så är det ju bra.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det bara jag som tycker att det är helt ointressant/irrelevant hur fantastiskt Kattgruppen klarar sig..?

Tråden handlar om ifall gruppforum ska bli billigare eller inte och då behövs det självklart exempel på gruppforum som klarar sig bra eller inte.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...