prophet Skrivet 19 Oktober 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Oktober 2009 (redigerat) Nej, vem som helst kan inte göra det jobbet. Vad tror du andra ledare skulle säga om vi skickade Arne, bilmekaniker på 53 år från Bollebygd på statsbesök? Det är långt mer krävande än du tycks tro. Därför skrev jag nästan vem som helst. Hade det varit så fruktansvärt fel om man genom riksval välja en människa som skall utses till Sveriges representant? Därför att det är deras jobb? Vad skulle de annars göra?Jag tycker att man skall leta efter jobb. Jobben skall inte söka upp dig. Varför... inte? Ditt enda argument är ju att han får pengar?Varför skall han ha det privilegiet? Varför skall en speciell grupp människor födas in till en högre position än alla andra? De flesta i världen har väl gått med på nu att alla människor är lika värda. Kungafamiljen är ju ett prima exempel för hur det inte skall vara? Redigerat 19 Oktober 2009 av prophet Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 19 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 19 Oktober 2009 Knugen är en symbol för Sverige? Mjee tvivlar starkt på att särskilt många utlänningar känner till att landet Sverige i mitten av Norden har en kung som statschef. Och även om de gör det, är han en särskilt bra symbol? En man med dyslexi, en man som smygröker på Nobelmiddagen, en man som totalt bortser från att han befinner sig i en diktatur och delar istället ut komplimanger för diktatorns vackra golfbanor. Jag tror inte hans PR-kampanj för Sverige fungerar riktigt, Sverige är inte direkt en turisttillflykt. Jag tycker han är ett fån som borde avsättas snarast möjligt, men tyvärr verkar majoriteten av Sveriges befolkning vara väldigt konservativa. Ser inte ett enda fel med att han är dyslektiker, röker (vad gör det för skillnad? Många människor röker.) och ger komplimanger om golfbanor i en diktatur. ( En golfbana blir väl inte fulare bara för att den befinner sig i en diktatur? Är vårt s.k "demokratiska" system verkligen bättre? ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Symptom Skrivet 19 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 19 Oktober 2009 Knugen är en symbol för Sverige? Mjee tvivlar starkt på att särskilt många utlänningar känner till att landet Sverige i mitten av Norden har en kung som statschef. Och även om de gör det, är han en särskilt bra symbol? En man med dyslexi, en man som smygröker på Nobelmiddagen, en man som totalt bortser från att han befinner sig i en diktatur och delar istället ut komplimanger för diktatorns vackra golfbanor. Jag tror inte hans PR-kampanj för Sverige fungerar riktigt, Sverige är inte direkt en turisttillflykt. Jag tycker han är ett fån som borde avsättas snarast möjligt, men tyvärr verkar majoriteten av Sveriges befolkning vara väldigt konservativa. Ser inte ett enda fel med att han är dyslektiker, röker (vad gör det för skillnad? Många människor röker.) och ger komplimanger om golfbanor i en diktatur. ( En golfbana blir väl inte fulare bara för att den befinner sig i en diktatur? Är vårt s.k "demokratiska" system verkligen bättre? ) argumenten för monarki brukar vara; "kungen är en symbol för sverige blöblöblö" bilden blir ju för fan ett sverige med undermålig utbildning och ohälsosamma vanor. inte bra reklam. att han besöker en diktatur utan att ens ta upp det, och istället nämna de vackra golfbanorna tycker jag är hemskt. visserligen vet jag inte hur levnadsstandaren i Brunei ser ut, men som symbol för Sverige borde han likväl förespråka demokrati. mah opinionz Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 19 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 19 Oktober 2009 Och jag tror knappast att någon anser att ett helt land har dålig utbildning för att deras monark är dyslektiker (vilket inte säger -något- om en persons intelligens eller utbildning) och har setts röka någon gång. Det är ju knappast så att han sitter och suger i sig Malboro för glatta livet. Brunei? Menar du den gången när han fick så otroligt mycket skit för att han uttalade sig om statsskicket (vilket han faktiskt inte gjorde, utan blev feltolkad av tidningarna?). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Symptom Skrivet 19 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 19 Oktober 2009 De bryr sig alltså inte om monarken? Överflödig. Dyslexi är en sjukdom som knugen själv knappast kan beskyllas för att ha fått, däremot tror jag fortfarande det är en bild av en outbildad man som når ut till den mycket lilla skara. likaså med rökningen, media visar det, det är det som syns. grejen med brunei var väl just att han inte nämnde statsskicket, diktatur, utan fokuserade på golf? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Adolfus Skrivet 20 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2009 alla människor är lika värda Nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DiRtY Skrivet 20 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2009 (redigerat) Kungen representerar alltså sverige, men hur många i sverige får 50 miljoner kronor om året och är dyslektiker? tror vi har hittat svaret på varför invandringen är så hög. Redigerat 20 Oktober 2009 av underwar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Adolfus Skrivet 20 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2009 Kungen representerar alltså sverige, men hur många i sverige får 50 miljoner kronor om året och är dyslektiker? tror vi har hittat svaret på varför invandringen är så hög. ... ... Va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 20 Oktober 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2009 alla människor är lika värda Nej. Snälla förklara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DiRtY Skrivet 20 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2009 först tycker jag vi ska införa demokrati i Sverige och sen kan vi avskaffa kungen och använda de pengarna till att fylla på toapapper på offentliga toaletter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Symptom Skrivet 20 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2009 sverige har representativ demokrati. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 20 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2009 Sverige är redan en demokrati. Kungen har ingen exekutiv makt, varför skall man då rösta om det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.