Hoppa till innehåll

Får Ni Allt Ni Vill Ha? - Bortskämda!


Gäst TekkenWarrior

Rekommendera inlägg

Får typ INGET,måste typ köpa allt själv <_<

 

Får inte ens veckopeng...

 

Jadu, då blir det ju problematiskt att köpa något för egna pengar såklart :)

 

Men du överdriver såklart. Du får väl mat, husrum och kläder? Som bonus kanske du tillochmed får använda datorn? Kanske TV:n också? Möjligtvis eventuellt någon annan konsoll, du får läsa posten, åka med i dina föräldrars bil/bilar?

 

Tror inte att du får "typ INGET"...

 

Ja men jag menar pengar, typ om jag ska köpa ett spel, egna pengar. Om jag ska köpa filmer, mina pengar. Jag får köpa allt förutom mat såklart :P

 

Husrum? kläder? Vatten? El? TV-licens? Internet? Telefon?

 

Edit: Guggo, är det Sveriges Rikes Lag du citerar, och isåfall vilken upplaga/årgång?

Mina föräldrar är stensäkra på att det är 20 år som gäller, och vägrar ens tänka något annat..

 

lol, ska man tänka så idiotiskt som du gör så är ju alla bortskämda i denna tråd =O

 

Inte så jag menade =)

 

Personen påpekade dock att denne får "typ ingenting", och jag hatar folk som säger så. Man ska vara glad för att man får det lilla man får. =)

Redigerat av Luxaxix
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 109
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Får typ INGET,måste typ köpa allt själv <_<

 

Får inte ens veckopeng...

 

Jadu, då blir det ju problematiskt att köpa något för egna pengar såklart :)

 

Men du överdriver såklart. Du får väl mat, husrum och kläder? Som bonus kanske du tillochmed får använda datorn? Kanske TV:n också? Möjligtvis eventuellt någon annan konsoll, du får läsa posten, åka med i dina föräldrars bil/bilar?

 

Tror inte att du får "typ INGET"...

 

Ja men jag menar pengar, typ om jag ska köpa ett spel, egna pengar. Om jag ska köpa filmer, mina pengar. Jag får köpa allt förutom mat såklart :P

 

Husrum? kläder? Vatten? El? TV-licens? Internet? Telefon?

 

Edit: Guggo, är det Sveriges Rikes Lag du citerar, och isåfall vilken upplaga/årgång?

Mina föräldrar är stensäkra på att det är 20 år som gäller, och vägrar ens tänka något annat..

lol, ska man tänka så idiotiskt som du gör så är ju alla bortskämda i denna tråd =O

 

Inte så jag menade =)

 

Personen påpekade dock att denne får "typ ingenting", och jag hatar folk som säger så. Man ska vara glad för att man får det lilla man får. =)

 

lol, det är lite lättare att skriva "jag får nästan inget" istället för "utöver att min mamma och pappa betalar hyra för mitt boende, bredband för att jag ska kunna skriva detta, vatten, el osv. så får jag i princip inget."

 

har jag rätt?

 

man måste inte vara så petig :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Får typ INGET,måste typ köpa allt själv <_<

 

Får inte ens veckopeng...

 

Jadu, då blir det ju problematiskt att köpa något för egna pengar såklart :)

 

Men du överdriver såklart. Du får väl mat, husrum och kläder? Som bonus kanske du tillochmed får använda datorn? Kanske TV:n också? Möjligtvis eventuellt någon annan konsoll, du får läsa posten, åka med i dina föräldrars bil/bilar?

 

Tror inte att du får "typ INGET"...

 

Ja men jag menar pengar, typ om jag ska köpa ett spel, egna pengar. Om jag ska köpa filmer, mina pengar. Jag får köpa allt förutom mat såklart :P

 

Husrum? kläder? Vatten? El? TV-licens? Internet? Telefon?

 

Edit: Guggo, är det Sveriges Rikes Lag du citerar, och isåfall vilken upplaga/årgång?

Mina föräldrar är stensäkra på att det är 20 år som gäller, och vägrar ens tänka något annat..

lol, ska man tänka så idiotiskt som du gör så är ju alla bortskämda i denna tråd =O

 

Inte så jag menade =)

 

Personen påpekade dock att denne får "typ ingenting", och jag hatar folk som säger så. Man ska vara glad för att man får det lilla man får. =)

 

lol, det är lite lättare att skriva "jag får nästan inget" istället för "utöver att min mamma och pappa betalar hyra för mitt boende, bredband för att jag ska kunna skriva detta, vatten, el osv. så får jag i princip inget."

 

har jag rätt?

 

man måste inte vara så petig :rolleyes:

 

Visst är det lättare, men vem har sagt att man ska vara lat? ;)

Jag tror mer på teorin att unga inte inser vad de egentligen har. Jag är ganska säker på att de flesta yngre som skriver här kanske t.o.m. har en konsol hemma? Rent av i sitt rum? Vilket är mycket mer än jag någonsin haft. Men jag är retard ändå och happy with that =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Edit: Guggo, är det Sveriges Rikes Lag du citerar, och isåfall vilken upplaga/årgång?

Mina föräldrar är stensäkra på att det är 20 år som gäller, och vägrar ens tänka något annat..

Ja, det är lagen. Uppdaterad 2009. Du kan hälsa dina föräldrar att föräldrabalkens 7 Kap. inte har ändrats sedan 2001. Det är 21.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan säga att jag är bortskämd om det gäller coca cola och casshewnötter:)

Får nästan alltid det för det är det ända jag får äta/Dricka för jag har godislöfte :)

 

Men nej jag är inte bortskämd om du menar saker.

 

Det jag har i mitt rum är : Xbox 360, elgitarr, 20 spel, miniförstärkare(Bor i lägenhet), skrivbord, säng, fåtölj(Gaming hehe), En 30 tum i mitt rum, bokhylla, matta(Ointressant), och där i min gamingstol så brukar jag sitta och äta /Dricka min cola och mina nötter :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan säga att jag är bortskämd om det gäller coca cola och casshewnötter:)

Får nästan alltid det för det är det ända jag får äta/Dricka för jag har godislöfte :)

 

Men nej jag är inte bortskämd om du menar saker.

 

Det jag har i mitt rum är : Xbox 360, elgitarr, 20 spel, miniförstärkare(Bor i lägenhet), skrivbord, säng, fåtölj(Gaming hehe), En 30 tum i mitt rum, bokhylla, matta(Ointressant), och där i min gamingstol så brukar jag sitta och äta /Dricka min cola och mina nötter :D

Inte bortskämd?

 

Låt se vad jag har i mitt rum...

 

Dator, köpt själv av ärvda pengar.

Högtalare, Köpta av stuidebidrag.

Nokia 3310, fått (Y).

En säng med simpel träram, fått.

Mopedhjälm, köpt av studiebidrag.

Soft Air Gun, köpt av studiebidrag.

Stereo, köpt av månadspeng för ca 7 år sedan (2000:- Fick ca 50-60:- i månaden).

Lite kläder, mestadels köpta av studiebidrag.

 

I stort sett allting jag har. Skrivbordet hittade jag i en gammal byggnad (Y).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

mitt rum:

ett skrivbord där det står en stereo. en dator med skärm för 10000 kr (datorn med skärm fick jag köpa själv >_>)

en säng som är 8 år old.

en 15 eller 13 tums tjocktv... från 2002 :) jag köpt.

ett playstation 2 från 2003.

och en gitarr.

 

jag e inte bortskämd.

 

kan säga att jag fortfarande får veckopeng .__. och den ligger på 50kr. XD men jag begär inte mycket av mina föräldrar eftersom jag tycker att de är tillräckligt snälla mot mig och ställer upp när det behövs.

Redigerat av 90LIVE
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag behåller inte hela mitt studiebidrag utan jag får ungefär 400 kr av det som månadspeng. Resten "får" mina föräldrar. Men egentligen får de inte det eftersom de säkert slösar en bra bit mer än det på husrum, kläder, el, mobilabbonemang och det som har diskuterats ett antal gånger nu till mig.

 

Jag ser inte mig själv som bortskämd eftersom jag inte har så mycket överflödiga behov som t.ex. fina kläder. Dock har jag en konsol men inte så många spel, lånar mest av vänner och så. Datorn jag använder delas av familjen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...