Hoppa till innehåll

Hjälp Mig Med Databeroende!


Gäst pong218

Rekommendera inlägg

Gäst pong218

Jag är databeroende och hur ska jag lösa detta. Jag vill verkligen bli bättre i skolan och plugga mera men jag sätter mig med boken och läser sedan bara tröttnar jag och sätter mig vid datorn! Hur löser jag detta. Jag liksom nöter spel flera timmar dagligen. Har du något bra tips!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Crazyshit

Skiter i läxan, Och spelar dator? :D

Hehe, Nej men sätt ett lösenord på datorn som bara din föräldrar vet, Så när du har gjort dina läxor så får dina föräldrar loggar in.

 

Ne, Nu kom jag på att jag har druckit för mycket coca.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sålänge du spelar spel som CS, WoW m.m. som inte kräver att du sitter vid datorn är det lättare än spel som t.ex Travian.

 

Ett tips kan vara att gömma spelen långt inne i ett mappsystem så att det blir jobbigare att starta dem.

 

Ett annat kan vara att stänga av datorn så fort du går i från datorn, då blir det också jobbigare att spela.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har du verkligen testat att sluta sitta vid datorn? du kan ju be dina föräldrar om hjälp på många sätt. du kan be dem sätta lösenord på datorn eller att dom tar internetkabeln och gömmer den.

Jag anser personligen att det är fel sätt. Det är det sista man ska göra. Allting handlar om självdisciplin. Samma med rökning.. "Det är så svårt att sluta" "Har du försökt?" "Ja, alltså.. Du vet... Njae, okej det har jag inte..."

Om man säger "Sluta", och slänger ciggpaketet så funkar det troligtvis.

 

Nu handlar det inte om att "sluta", utan "minska" och därmed är det mycket svårare att hitta en bra strategi. Ägg-klocka kanske? Ställ den på en timme, spela, när det ringer pluggar du en timme o.s.v.

 

Abstinens är det värsta som finns =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visst, det allra lättaste är att du skiter fullständigt i datorn under en dag, det är mycket enklare. Starta den inte, dra ur kontakterna så att det blir jobbigare... Tänk inte "Bara lite", sätt dig och kolla på TV om du inte vill plugga. Laga gärna maten också. Gör något annat helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...