Lynott Skrivet 3 December 2009 Rapport Dela Skrivet 3 December 2009 Står i Sveriges rikes jävla lag. Vad fan tror du källan är?Brb, ska gå och köpa mig ett ex. Seriöst, du kan bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CHORDAZBA Skrivet 3 December 2009 Rapport Dela Skrivet 3 December 2009 Oftast lägger man en åldergräns för att man inte ska köpa OCH bruka det.. Det är därför polisen vill stoppa all slags illegal säljning (?) av alkohol och tobak samt droger.. Det är 18 års gräns på typ allt som kan få dig ur kontroll. Cigaretter och snus får dig inte ur kontroll. Ah det har du iofs rätt i, men det är livsfarligt och därför får man inte använda det =)Allting som har en risk vid tidig ålder verkar ha 18+ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 3 December 2009 Rapport Dela Skrivet 3 December 2009 Står i Sveriges rikes jävla lag. Vad fan tror du källan är? Brb, ska gå och köpa mig ett ex. Seriöst, du kan bättre. Varför skall jag anstränga mig när du inte gör det...? Med hjälp av lite genialisk slutledningsförmåga kan man dra slutsatsen att det mer specifikt står i tobakslagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 3 December 2009 Rapport Dela Skrivet 3 December 2009 Är det olagligt att röka cigarretter när man är under 18. Är det lagligt att röka cigarrerter som 16 åring? Nej, det är inte olagligt att röka när man är under 18 år i Sverige. Dock är det olagligt att köpa tobak eller köpa ut tobak till någon som är under 18 år. De har antagligen kollat sveriges rikes lag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 3 December 2009 Rapport Dela Skrivet 3 December 2009 Eftersom det på alla sätt är olagligt att förvärva tobak när man är under 18 så blir också själva akten indirekt olaglig. Du kan alltså inte vara under 18 och bruka tobak utan att brott föreligger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 3 December 2009 Rapport Dela Skrivet 3 December 2009 Man får inte sälja till ungdomar, köpa får man inte heller men det är butikernas skyldighet och inte sälja till folk under 18. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 3 December 2009 Rapport Dela Skrivet 3 December 2009 Varför skall jag anstränga mig när du inte gör det...? Med hjälp av lite genialisk slutledningsförmåga kan man dra slutsatsen att det mer specifikt står i tobakslagen. Det är du som säger att det står i lagen, sen så kom WASD med bevis att man faktiskt fick bruka tobak under 18, så då måste ju du antagligen komma upp med något annat än ditt ord för att bevisa att man inte får det. Bara för att du säger att det står där så står det inte där :rolleyes: Eftersom det på alla sätt är olagligt att förvärva tobak när man är under 18 så blir också själva akten indirekt olaglig. Du kan alltså inte vara under 18 och bruka tobak utan att brott föreligger.Hur många gånger har du sett polisen komma på utryckning för att det är någon som är under 18 som är och röker?Hur många gånger har du sett polisen komma på utryckning för att det är någon som är under 18 som är och dricker? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 3 December 2009 Rapport Dela Skrivet 3 December 2009 Hur många gånger har du sett polisen komma på utryckning för att det är någon som är under 18 som är och röker? Hur många gånger har du sett polisen komma på utryckning för att det är någon som är under 18 som är och dricker? Inga, men det betyder inte att det inte är ett brott. Enligt lagen så är otrohet också ett brott, fast det är aldrig någon som kommer att dömas för det. Alla brott har inte påföljder. Att röka/dricka när man är under 18 samt att vara otrogen bryter mot lagen, fast det går inte att bli straffad för det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 4 December 2009 Rapport Dela Skrivet 4 December 2009 Inga, men det betyder inte att det inte är ett brott. Enligt lagen så är otrohet också ett brott, fast det är aldrig någon som kommer att dömas för det. Alla brott har inte påföljder. Att röka/dricka när man är under 18 samt att vara otrogen bryter mot lagen, fast det går inte att bli straffad för det. Om det ens är ett brott, väntar fortfarande på källan :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 4 December 2009 Rapport Dela Skrivet 4 December 2009 Snälla, säg att du bara fejkar dumhet nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 4 December 2009 Rapport Dela Skrivet 4 December 2009 Jag vill också ha en källa på att det olagligt att röka innan man är 18. Den som jag länkade för några inlägg sen säger ju att det är lagligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 4 December 2009 Rapport Dela Skrivet 4 December 2009 Läs inlägget efter ditt inlägg. Ni måste ha fått plötslig blindhet när ni scrollade förbi det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.