Hoppa till innehåll

Fatta Innebörden Med Att Ha En Flickvän


DiRtY
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag kan debattera. Vilket jag gör, ifall du kommer med lite rimliga argument.

Att säga "tills dom inser att deras partner letade inte efter just han/hon, utan efter vem som helst" är de dumaste jag hört. För jag tror fan knappast någon tänker: Nu ska jag ut och leta efter Josefin 20 år som bor i stockholm som jag vet är hon jag är menad för!

 

T.ex. så tror jag inte din fader gick och tänkte på att hitta din moder tills han hitta henne. Han letade såklart efter vem som helst som hade de specifika egenskaperna han leta efter.

 

Därför jag svara som jag gjorde, för de var uppenbart att ditt argument inte höll en standard för den kvalitén jag levererar. Så nästa gång du inte har något intelligent att säga så kan väl du hålla käften.

För du misstolkade vad jag menade, jag menade inte att man letade just efter en speciell person, utan jag menade, det kunde vara vem som helst..
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 58
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag kan debattera. Vilket jag gör, ifall du kommer med lite rimliga argument.

Att säga "tills dom inser att deras partner letade inte efter just han/hon, utan efter vem som helst" är de dumaste jag hört. För jag tror fan knappast någon tänker: Nu ska jag ut och leta efter Josefin 20 år som bor i stockholm som jag vet är hon jag är menad för!

 

T.ex. så tror jag inte din fader gick och tänkte på att hitta din moder tills han hitta henne. Han letade såklart efter vem som helst som hade de specifika egenskaperna han leta efter.

 

Därför jag svara som jag gjorde, för de var uppenbart att ditt argument inte höll en standard för den kvalitén jag levererar. Så nästa gång du inte har något intelligent att säga så kan väl du hålla käften.

För du misstolkade vad jag menade, jag menade inte att man letade just efter en speciell person, utan jag menade, det kunde vara vem som helst..

 

De är alltid vara vem som helst.. helt slumpmässigt (eller ödet för den som tror på de).

Jag misstolka inte, troligen du som misstolka min "wall of text".

 

Blir bara lite sne ifall du skriver något orimligt och gnäller på att jag inte borde debattera.

 

Sedan anser jag det helt naturligt att små P12 börja få intresse för flickor, de är en helt naturlig fas som vi alla gick igenom mer eller mindre. Och att stora P16 ska klandra P12 på ett forum över det, får mig verkligen att undra vem som är P12 egentligen va :rolleyes:

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan debattera. Vilket jag gör, ifall du kommer med lite rimliga argument.

Att säga "tills dom inser att deras partner letade inte efter just han/hon, utan efter vem som helst" är de dumaste jag hört. För jag tror fan knappast någon tänker: Nu ska jag ut och leta efter Josefin 20 år som bor i stockholm som jag vet är hon jag är menad för!

 

T.ex. så tror jag inte din fader gick och tänkte på att hitta din moder tills han hitta henne. Han letade såklart efter vem som helst som hade de specifika egenskaperna han leta efter.

 

Därför jag svara som jag gjorde, för de var uppenbart att ditt argument inte höll en standard för den kvalitén jag levererar. Så nästa gång du inte har något intelligent att säga så kan väl du hålla käften.

För du misstolkade vad jag menade, jag menade inte att man letade just efter en speciell person, utan jag menade, det kunde vara vem som helst..

 

De är alltid vara vem som helst.. helt slumpmässigt (eller ödet för den som tror på de).

Jag misstolka inte, troligen du som misstolka min "wall of text".

 

Blir bara lite sne ifall du skriver något orimligt och gnäller på att jag inte borde debattera.

 

Sedan anser jag det helt naturligt att små P12 börja få intresse för flickor, de är en helt naturlig fas som vi alla gick igenom mer eller mindre. Och att stora P16 ska klandra P12 på ett forum över det, får mig verkligen att undra vem som är P12 egentligen va :rolleyes:

 

 

Word säger jag bara....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sedan anser jag det helt naturligt att små P12 börja få intresse för flickor, de är en helt naturlig fas som vi alla gick igenom mer eller mindre. Och att stora P16 ska klandra P12 på ett forum över det, får mig verkligen att undra vem som är P12 egentligen va :rolleyes:

P16? Stora?

Ålder är bara en siffra.

 

Är man liten så vet man inte mycket om förhållande och tror att den lilla känslan man har är att vara kär då man misstolkar allt vid en ung ålder, word.

Jag klandrar inte p12 över detta forum just pga att dom är intresserade, utan att dom försöker lura sig själva att dom är jättekära och ska gifta sig någon dag och står vid sitt ord.

 

Lika mycket som ni vill att jag ska hålla käft och spamma vill jag att folk ska fundera lite över vad man skriver.

Jag satt i en bil förut, det gör mig till nascars #1 förare, cmon dude..

 

Gilla fattar jag, men att säga att man är kär när man inte är det gör mig bara sur.

Men jag förstår dig, du ser mig som omogen och ignorant, go ahead bro, en till person med negativ uppfattning om mig gör mig inte illa!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Syfta inte ens på dig Chordazba, och du får vara öppen om dina åsikter. Plus jag känner inte dig, så jag har ingen uppfattning om dig..

 

Jag klandrar inte p12 över detta forum just pga att dom är intresserade, utan att dom försöker lura sig själva att dom är jättekära och ska gifta sig någon dag och står vid sitt ord.

De är barn vi pratar om for crying out loud, de har livlig fantasi, och inte alls samma grepp på saker och ting som äldre personer har. Desto högre ålder du är ju mer du har gjort, vilket ger dig erfarenheter som yngre ej upplevt ännu, det är just därför åldern är mer en bara en siffra i detta sammanhang..

Och även i ditt fall - att klandra 12 åringar för att de säger saker som de troligen inte kommer fullfölja visar ju bara att du inte förstår dig på barn. De är så att barn inte är allvarliga jämt, eller vet vad som är bäst för dom, eller förstår innebörden av ett relation eller giftemål m.m.

 

Låt barn vara barn, de måste få utforska, så de kan få lite erfarenheter och lära sig något.

Just som tråden lyder "fatta innebörden med att ha en flickvän", de är just de dom försöker göra liksom.

 

Så låt dom fråga, låt dom undra, låt dom tro och låt dom tro att dom vet, låt dom göra vafan dom vill. De kommer tillslut fatta innebörden med att ha en flickvän..

 

PS: Försöker vara väldigt tydlig och kanske upprepar mig lite, klockan är mycket så jag skyller på den aight!! :P

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De är barn vi pratar om for crying out loud, de har livlig fantasi, och inte alls samma grepp på saker och ting som äldre personer har. Desto högre ålder du är ju mer du har gjort, vilket ger dig erfarenheter som yngre ej upplevt ännu, det är just därför åldern är mer en bara en siffra i detta sammanhang..

Och även i ditt fall - att klandra 12 åringar för att de säger saker som de troligen inte kommer fullfölja visar ju bara att du inte förstår dig på barn. De är så att barn inte är allvarliga jämt, eller vet vad som är bäst för dom, eller förstår innebörden av ett relation eller giftemål m.m.

 

Låt barn vara barn, de måste få utforska, så de kan få lite erfarenheter och lära sig något.

Just som tråden lyder "fatta innebörden med att ha en flickvän", de är just de dom försöker göra liksom.

 

Så låt dom fråga, låt dom undra, låt dom tro och låt dom tro att dom vet, låt dom göra vafan dom vill. De kommer tillslut fatta innebörden med att ha en flickvän..

 

PS: Försöker vara väldigt tydlig och kanske upprepar mig lite, klockan är mycket så jag skyller på den aight!! :P

Bra skrivet tycker jag. :)

Man behöver inte alltid ta tolvåringar på så stort allvar, de växer ju också upp...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ordet leta i detta sammanhang betyder inte att man ska gå på "flickväns jakt". Utan som Hivee sa "intresserad av att ha en relation".

 

Och kärleken kommer inte alltid i första ögonkastet (som på film), utan istället byggs upp från en vänskap. Som Malkers gjorde. De är fortfarande så att man måste vara intresserad av en person för att det ska hända något.

 

Och om man går in på en dejtning sajt och bokstavligen letar efter någon, då anser jag dig desperat, men många gör det, speciellt vuxna. Och gissa vad, många blir lyckliga så.

Tills dom inser att deras partner letade inte efter just han.. utan efter vem som helst.

whatever you say big guy.

Kan du inte debattera om något, så håll käften från början.

 

Jag tycker hela tråden är bara en massa skitsnack.

Skaffa en flickvän, lev livet, bli dumpad/dumpa henne, in med nästa.

 

+1

 

FUCKING WORD!

Nåt som många ungdomar inte gör.

wORD igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De är barn vi pratar om for crying out loud, de har livlig fantasi, och inte alls samma grepp på saker och ting som äldre personer har. Desto högre ålder du är ju mer du har gjort, vilket ger dig erfarenheter som yngre ej upplevt ännu, det är just därför åldern är mer en bara en siffra i detta sammanhang..

Och även i ditt fall - att klandra 12 åringar för att de säger saker som de troligen inte kommer fullfölja visar ju bara att du inte förstår dig på barn. De är så att barn inte är allvarliga jämt, eller vet vad som är bäst för dom, eller förstår innebörden av ett relation eller giftemål m.m.

 

Låt barn vara barn, de måste få utforska, så de kan få lite erfarenheter och lära sig något.

Just som tråden lyder "fatta innebörden med att ha en flickvän", de är just de dom försöker göra liksom.

 

Så låt dom fråga, låt dom undra, låt dom tro och låt dom tro att dom vet, låt dom göra vafan dom vill. De kommer tillslut fatta innebörden med att ha en flickvän..

 

PS: Försöker vara väldigt tydlig och kanske upprepar mig lite, klockan är mycket så jag skyller på den aight!! :P

Bra skrivet tycker jag. :)

Man behöver inte alltid ta tolvåringar på så stort allvar, de växer ju också upp...

 

+1 på 'bra skrivet' grejen. :)

 

Du har ju iofs rätt, twist, men liksom, någon måste berätta till dom att det inte är just så som dom tror.

Hellre få reda på sanningen så fort som möjligt än att dras ner i massa skitsnack som sedan är svår att ta sig ur.

 

Kan inte folk få sköta sitt kärleksliv som de vill? :huh:
Ingen har ju stoppat fuskarna att skriva här, eller hur?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du har ju iofs rätt, twist, men liksom, någon måste berätta till dom att det inte är just så som dom tror.

Hellre få reda på sanningen så fort som möjligt än att dras ner i massa skitsnack som sedan är svår att ta sig ur.

I många fall måste man ändå ner i skiten för att förstå sanningen. Visst alla kan ta reda på sanningen, men de betyder inte att man förstår sanningen. Lite som andra världs kriget, alla vet vad som hände då, men fan inga av oss kan förstå helvetet dom gick igenom. De va bara ett exemple, helt orelaterat annars.

 

Men man kan väl alltid försöka om man vill såklart :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...