Hoppa till innehåll

Fatta Innebörden Med Att Ha En Flickvän


DiRtY
 Dela

Rekommendera inlägg

Du menar, de är inte kära egentligen ? Utan bara vill ha någon och förlita sig på ? Utveckla svaren innan snälla, jag hängde inte med..

Kärlek är något väldigt hypat nu för tiden och alla vill väl vara det. Kan säkert göra så att många så gärna vill vara det att de lurar sig själva att de är kära, utan att egentligen vara det?

 

det kan jag hålla med om, känns så oseriöst när typ två stycken träffas för första gången och är en dag och sen blir dom tillsammans samma dag och älskar varann samma dag. hänt flera gånger här jag bor, känns en aning.... ah inte äkta, men vem vet, det kanske är kärlek vid första ögonkastet lol

 

Megalol på det, aldrig funnits och kommer aldrig finnas.

Kärlek på första ögonkastet betyder att du faller för personens utseende, inget mer, inget mindre.

 

Ett riktigt 'förhållande' bygger på flera timmar, ooootroligt många timmar av att lära känna varandra.

How i met your mother är ett exempel, Lily och Marshall har vart ihop med varandra i 10 år men känner ändå inte varandra helt..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 58
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

How i met your mother är ett exempel, Lily och Marshall har vart ihop med varandra i 10 år men känner ändå inte varandra helt..

Använder du det som exempel? Ironi much, Lily och Marshall var love at first sight

 

Om du har sett alla säsonger så vet du att det inte var så...

 

Jo, dem säger ju själva "It was love at first sight...".
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du menar, de är inte kära egentligen ? Utan bara vill ha någon och förlita sig på ? Utveckla svaren innan snälla, jag hängde inte med..

Kärlek är något väldigt hypat nu för tiden och alla vill väl vara det. Kan säkert göra så att många så gärna vill vara det att de lurar sig själva att de är kära, utan att egentligen vara det?

 

det kan jag hålla med om, känns så oseriöst när typ två stycken träffas för första gången och är en dag och sen blir dom tillsammans samma dag och älskar varann samma dag. hänt flera gånger här jag bor, känns en aning.... ah inte äkta, men vem vet, det kanske är kärlek vid första ögonkastet lol

 

Megalol på det, aldrig funnits och kommer aldrig finnas.

Kärlek på första ögonkastet betyder att du faller för personens utseende, inget mer, inget mindre.

 

Ett riktigt 'förhållande' bygger på flera timmar, ooootroligt många timmar av att lära känna varandra.

How i met your mother är ett exempel, Lily och Marshall har vart ihop med varandra i 10 år men känner ändå inte varandra helt..

 

Ja det är megalol, skäms över dessa par som uppenbarligen föll för det. Fast det ironiska är att alla dessa som jag kännder till är ... . hur ska vi säga, obehagligt fula och halvt mobbade. Så ah, men vem vet dom kanske föll för utseendet ändå, och jag tror absolut inte på kärlek vid första ögonkastet.. . trams enligt mig,

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du menar, de är inte kära egentligen ? Utan bara vill ha någon och förlita sig på ? Utveckla svaren innan snälla, jag hängde inte med..

Kärlek är något väldigt hypat nu för tiden och alla vill väl vara det. Kan säkert göra så att många så gärna vill vara det att de lurar sig själva att de är kära, utan att egentligen vara det?

 

det kan jag hålla med om, känns så oseriöst när typ två stycken träffas för första gången och är en dag och sen blir dom tillsammans samma dag och älskar varann samma dag. hänt flera gånger här jag bor, känns en aning.... ah inte äkta, men vem vet, det kanske är kärlek vid första ögonkastet lol

Megalol på det, aldrig funnits och kommer aldrig finnas.

Kärlek på första ögonkastet betyder att du faller för personens utseende, inget mer, inget mindre.

 

Ett riktigt 'förhållande' bygger på flera timmar, ooootroligt många timmar av att lära känna varandra.

How i met your mother är ett exempel, Lily och Marshall har vart ihop med varandra i 10 år men känner ändå inte varandra helt..

 

Ja det är megalol, skäms över dessa par som uppenbarligen föll för det. Fast det ironiska är att alla dessa som jag kännder till är ... . hur ska vi säga, obehagligt fula och halvt mobbade. Så ah, men vem vet dom kanske föll för utseendet ändå, och jag tror absolut inte på kärlek vid första ögonkastet.. . trams enligt mig,

 

Håller med till tusen.

 

 

FP: Vem fan i helvete sa att jag sa att det inte var kärlek på första ögonkastet med lily och marshall? Jag pratade om att dom inte kände varandra, är du helt jävla blind eller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

FP: Vem fan i helvete sa att jag sa att det inte var kärlek på första ögonkastet med lily och marshall?

Det var nog du tyvärr :(

 

How i met your mother är ett exempel, Lily och Marshall har vart ihop med varandra i 10 år men känner ändå inte varandra helt..

Använder du det som exempel? Ironi much, Lily och Marshall var love at first sight

 

Om du har sett alla säsonger så vet du att det inte var så...

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

How i met your mother är ett exempel, Lily och Marshall har vart ihop med varandra i 10 år men känner ändå inte varandra helt..

Använder du det som exempel? Ironi much, Lily och Marshall var love at first sight

Om du har sett alla säsonger så vet du att det inte var så...

 

För jag misstolkade att du trodde jag menade att dom inte visste allt om varandra..

Får ursäkta mig för min misstolkning, men nu vet du vad jag menade. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ordet leta i detta sammanhang betyder inte att man ska gå på "flickväns jakt". Utan som Hivee sa "intresserad av att ha en relation".

 

Och kärleken kommer inte alltid i första ögonkastet (som på film), utan istället byggs upp från en vänskap. Som Malkers gjorde. De är fortfarande så att man måste vara intresserad av en person för att det ska hända något.

 

Och om man går in på en dejtning sajt och bokstavligen letar efter någon, då anser jag dig desperat, men många gör det, speciellt vuxna. Och gissa vad, många blir lyckliga så.

Tills dom inser att deras partner letade inte efter just han.. utan efter vem som helst.

whatever you say big guy.

 

Kan du inte debattera om något, så håll käften från början.

 

Jag tycker hela tråden är bara en massa skitsnack.

Skaffa en flickvän, lev livet, bli dumpad/dumpa henne, in med nästa.

 

Jag kan debattera. Vilket jag gör, ifall du kommer med lite rimliga argument.

Att säga "tills dom inser att deras partner letade inte efter just han/hon, utan efter vem som helst" är de dumaste jag hört. För jag tror fan knappast någon tänker: Nu ska jag ut och leta efter Josefin 20 år som bor i stockholm som jag vet är hon jag är menad för!

 

T.ex. så tror jag inte din fader gick och tänkte på att hitta din moder tills han hitta henne. Han letade såklart efter vem som helst som hade de specifika egenskaperna han leta efter.

 

Därför jag svara som jag gjorde, för de var uppenbart att ditt argument inte höll en standard för den kvalitén jag levererar. Så nästa gång du inte har något intelligent att säga så kan väl du hålla käften.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...