Hoppa till innehåll

När Tror Du Man Blir Fullvuxen?

Gäst DarkLight

Rekommendera inlägg

Gäst DarkLight

Ja. finns ju debatter kring detta också. När tror du man blir vuxen i helhet? Har det med seriös och oseriöshet att göra?

Kan man bli vuxen innan 18 år? Som person då? Alltså, om man är 18 får man ju dricka alkohol och så, men man kan ändå vara oseriös som 18 åring?

Tror ni man kan vara vuxen innan 18 år? Om det går eller inte går. motivera gärna varför?

Själv så tror jag man själv bestämmer sig för att vara vuxen, i insidan i alla fall. Jag tycker jag känner mig vuxen, av min seriösa sida som person och så.

Ger credits till Axel på MSN som kom med denna idé. :3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 28
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Denna tråden ska väl vara i "Debatt"?

Tycker att 24 är en fin vuxen ålder.

Finns inte så mycket att debattera om, handlar som du själv sa om vad man tycker.

Tycker det beror på hur man definierar vuxen, det är ju en skillnad på 30 40 och 50.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle vilja påstå att det varierar kraftigt från person till person.

Jag känner en kille på 22år som är ungefär lika "mogen" som en femtonåring. Väldigt tragiskt om man frågar mig.

Känner en del som är rakar motsatsen, agerar betydligt äldre än vad de egentligen är.

Men jag skulle nog säga kring 30. Då har man kommit in i vuxenvärlden ordentligt, vad gäller jobb, bostad, lån, räkningar och allt sånt roligt. De flesta har väl dessutom bildat en skaplig familj vid det här laget, kanske har ett litet äktenskap ingåtts också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle vilja påstå att det varierar kraftigt från person till person.

Jag känner en kille på 22år som är ungefär lika "mogen" som en femtonåring. Väldigt tragiskt om man frågar mig.

Känner en del som är rakar motsatsen, agerar betydligt äldre än vad de egentligen är.

Hatar 15 åringar som tror att dom är 30 åringar..

Allt beror på hur man är som person, och faktiskt vilka du umgås med.. några kan vara mega-mogen ensamma men

bland sina polare beter han sig som en liten sketunge..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vuxen har bara en väldigt vag definition, och ibland sätts gränser i typ lagar och dylikt. Där är det så olika så det är svårt att sätta någon ålder. Man kan ju också säga rent biologiskt, alltså när man helt enkelt inte växer och utvecklas mer, alternativt när man blir könsmogen, ungefär som definitionen man använder på djur.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...