Gäst DarkLight Skrivet 2 December 2009 Rapport Dela Skrivet 2 December 2009 Ja. finns ju debatter kring detta också. När tror du man blir vuxen i helhet? Har det med seriös och oseriöshet att göra? Kan man bli vuxen innan 18 år? Som person då? Alltså, om man är 18 får man ju dricka alkohol och så, men man kan ändå vara oseriös som 18 åring? Tror ni man kan vara vuxen innan 18 år? Om det går eller inte går. motivera gärna varför? Själv så tror jag man själv bestämmer sig för att vara vuxen, i insidan i alla fall. Jag tycker jag känner mig vuxen, av min seriösa sida som person och så. Ger credits till Axel på MSN som kom med denna idé. :3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Jiyu Skrivet 2 December 2009 Rapport Dela Skrivet 2 December 2009 Denna tråden ska väl vara i "Debatt"? Tycker att 24 är en fin vuxen ålder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 2 December 2009 Rapport Dela Skrivet 2 December 2009 Denna tråden ska väl vara i "Debatt"? Tycker att 24 är en fin vuxen ålder. Finns inte så mycket att debattera om, handlar som du själv sa om vad man tycker. Tycker det beror på hur man definierar vuxen, det är ju en skillnad på 30 40 och 50. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rullis Skrivet 2 December 2009 Rapport Dela Skrivet 2 December 2009 Vid 21års~ åldern har kroppen blivit gjort sitt och "blivit vuxen". Men om du menar vuxen som mogen så, beror det väl på ens psyke? ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JePPe9 Skrivet 2 December 2009 Rapport Dela Skrivet 2 December 2009 vid 30års :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 2 December 2009 Rapport Dela Skrivet 2 December 2009 vid 30års :PHåller med, mycket bra ålder att anse någon som "vuxen"; med tanke på att människans hjärna inte är fullt utvecklad innan man är ca 26 år gammal. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Adolfus Skrivet 2 December 2009 Rapport Dela Skrivet 2 December 2009 Varierar från person till person. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 2 December 2009 Rapport Dela Skrivet 2 December 2009 *Kollar på sin gymnasieklass* Knappast vid 18 iallafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simple Skrivet 2 December 2009 Rapport Dela Skrivet 2 December 2009 Jag skulle vilja påstå att det varierar kraftigt från person till person. Jag känner en kille på 22år som är ungefär lika "mogen" som en femtonåring. Väldigt tragiskt om man frågar mig. Känner en del som är rakar motsatsen, agerar betydligt äldre än vad de egentligen är. Men jag skulle nog säga kring 30. Då har man kommit in i vuxenvärlden ordentligt, vad gäller jobb, bostad, lån, räkningar och allt sånt roligt. De flesta har väl dessutom bildat en skaplig familj vid det här laget, kanske har ett litet äktenskap ingåtts också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CHORDAZBA Skrivet 2 December 2009 Rapport Dela Skrivet 2 December 2009 Jag skulle vilja påstå att det varierar kraftigt från person till person. Jag känner en kille på 22år som är ungefär lika "mogen" som en femtonåring. Väldigt tragiskt om man frågar mig. Känner en del som är rakar motsatsen, agerar betydligt äldre än vad de egentligen är. Hatar 15 åringar som tror att dom är 30 åringar.. Allt beror på hur man är som person, och faktiskt vilka du umgås med.. några kan vara mega-mogen ensamma men bland sina polare beter han sig som en liten sketunge.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kitten Skrivet 2 December 2009 Rapport Dela Skrivet 2 December 2009 Jag tror att man blir vuxen när man har glömt bort hur det är att vara ung. Och mer gör saker som "vuxna" gillar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Baranoi Skrivet 2 December 2009 Rapport Dela Skrivet 2 December 2009 Vuxen har bara en väldigt vag definition, och ibland sätts gränser i typ lagar och dylikt. Där är det så olika så det är svårt att sätta någon ålder. Man kan ju också säga rent biologiskt, alltså när man helt enkelt inte växer och utvecklas mer, alternativt när man blir könsmogen, ungefär som definitionen man använder på djur. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.