WishCookie Skrivet 12 December 2009 Rapport Dela Skrivet 12 December 2009 (redigerat) Ja som rubriken säger, jag menar WOW, mayaindianerna förutspådde att världen skulle gå under år 2012. Ja, dom kanske har bevis för kalendern, men detta händer ändå kanske inte. För jag tror inte att detta skulle hända alls om det vore en på miljonen. Redigerat 31 Mars 2010 av admin Ny titel Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 15 December 2009 Rapport Dela Skrivet 15 December 2009 Inte en chans. Det finns bara 1 anledning till att jorden skulle gå under 2012, det vore att människor på jorden satsade på att gå under då och släppte atombomber över hela jordklotet bara för att "bevisa" att majjaindianerna hade rätt. Annars är vi nog ganska säkra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Fender Skrivet 15 December 2009 Rapport Dela Skrivet 15 December 2009 Maya indianerna sa ingenting om jordens undergång 2012, finns massa teorier om 2012 end of the world men ingen är sann, det finns kanske lite grund och botten i dom men då har dom flesta blivet om gjorda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 15 December 2009 Rapport Dela Skrivet 15 December 2009 2012 är det år då mayaindianernas kalender börjar om. Precis som vår börjar om varje år. Att de förutspådde jordens undgång år 2012 är påhittat i efterhand. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 15 December 2009 Rapport Dela Skrivet 15 December 2009 (redigerat) Har hört att mayakalendern inte hade några skottår, vilket innebär att den gick ut typ 2005. Redigerat 15 December 2009 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Fender Skrivet 15 December 2009 Rapport Dela Skrivet 15 December 2009 Det har du rätt i WASD, det har jag inte tänkt på innan. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 15 December 2009 Rapport Dela Skrivet 15 December 2009 2012 är det år då mayaindianernas kalender börjar om. Precis som vår börjar om varje år. Att de förutspådde jordens undgång år 2012 är påhittat i efterhand.Finns inte mycket mer att tillägga. Vad jag inte förstår med detta extremt löjliga påhitt är vad anhängare av detta menar med "jordens undergång". Menar de att den helt slumpmässigt skulle pulveriseras eller vadå? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DarkLight Skrivet 15 December 2009 Rapport Dela Skrivet 15 December 2009 Ja som rubriken säger, jag menar WOW, mayaindianerna förutspådde att världen skulle gå under år 2012. Ja, dom kanske har bevis för kalendern, men detta händer ändå kanske inte. Vad tror ni? Varför skulle världen just gå under år 2012? Det kan ju hända när som helst. Men jag tror verkligen inte att världen kommer gå under någon gång, kanske senare när vi dör, men inte innan det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 15 December 2009 Rapport Dela Skrivet 15 December 2009 Men jag tror verkligen inte att världen kommer gå under någon gång, kanske senare när vi dör, men inte innan det.Om tiden är oändlig, kommer världen gå under förr eller senare. Om tiden inte är oändlig, innebär det att världen går under när tiden slutar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Fender Skrivet 15 December 2009 Rapport Dela Skrivet 15 December 2009 (redigerat) Redigerat 15 December 2009 av Fender Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 16 December 2009 Rapport Dela Skrivet 16 December 2009 http://tinyfrog.files.wordpress.com/2008/10/2012comic.jpg En bild säger mer än 1000 ord :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CHORDAZBA Skrivet 16 December 2009 Rapport Dela Skrivet 16 December 2009 Ja som rubriken säger, jag menar WOW, mayaindianerna förutspådde att världen skulle gå under år 2012. Ja, dom kanske har bevis för kalendern, men detta händer ändå kanske inte. Vad tror ni? Varför skulle världen just gå under år 2012? Fyfan vad jag hatar den frågan.."Varför just då?.." Ja men när fan då? Ring en jävla Mayaindian och bestäm tiden med honom. Jag tycker det är en massa skitsnack, dom tog säkert 2012 för att det lät som en grym filmtitel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.