Katt Skrivet 15 April 2010 Rapport Dela Skrivet 15 April 2010 (redigerat) Man är fortfarande inte en idiot bara för att man inte är tillräckligt välinformerad eller ha fått fel information. Påstod jag det då? x_x Ja, här: Man är inte en idiot för att man har fel.De som följer 2012 jippot når en nivå där man kvalificerar dock, då de börjar: Ignorera fakta Använda vetenskap som inte stämmer Använda snedvridna fakta de inte förstår Inte har några fakta men presenterar som obestridligt. De ignorerar ju inte fakta och hur ska man vara riktigt säker på att deras vetenskap inte stämmer? Redigerat 15 April 2010 av TheCat Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 15 April 2010 Rapport Dela Skrivet 15 April 2010 De ignorerar ju inte fakta och hur ska man vara riktigt säker på att deras vetenskap inte stämmer? För att vetenskap som kommer från riktiga forskare eller astronomer bevisar att de har fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 15 April 2010 Rapport Dela Skrivet 15 April 2010 Förr i tiden var bevisen lika överväldigande för att jorden var platt (underbart exempel^^).Hur många gånger ska jag behöva säga till dig att man alltid har vetat att jorden var rund? de tidiga egyptierna beräknade jordens omkrets för jättelänge sen. så sluta ta exempel som inte ens stämmer, det har aldrig funnits några "överväldigande bevis" på att jorden är platt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 15 April 2010 Rapport Dela Skrivet 15 April 2010 (redigerat) Majoriteten av människorna trodde ("visste") att jorden var platt. Du förstår vad jag försöker framföra med det exemplet ändå. det har aldrig funnits några "överväldigande bevis" på att jorden är platt. Jo, kyrkan sa det. Och det var det bästa beviset som fanns på den tiden. Redigerat 15 April 2010 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 15 April 2010 Rapport Dela Skrivet 15 April 2010 (redigerat) Majoriteten av människorna trodde ("visste") att jorden var platt. Du förstår vad jag försöker framföra med det exemplet ändå. det har aldrig funnits några "överväldigande bevis" på att jorden är platt. Jo, kyrkan sa det. Och det var det bästa beviset som fanns på den tiden. Vad har du fått det i från? Det står i bibeln att jorden är rund på ett stället i alla fall. Källor: http://sv.wikipedia.org/wiki/Platt_jord, http://sv.bibelsite.com/isaiah/40-22.htm Redigerat 15 April 2010 av TheCat Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 15 April 2010 Rapport Dela Skrivet 15 April 2010 Vad har du fått det i från?SO-lektioner på skolan och gymnasiet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 15 April 2010 Rapport Dela Skrivet 15 April 2010 "The false belief that medieval Christianity believed in a flat earth has been referred to as The Myth of the Flat Earth.In 1945, it was listed by the Historical Association (of Britain) as the second of 20 in a pamphlet on common errors in history. The myth that people of the Middle Ages believed that the Earth was flat only entered the popular imagination in the 19th century, thanks largely to the publication of Washington Irving's fantasy The Life and Voyages of Christopher Columbus in 1828." Tänk vad google kan hitta för spännande saker. Observera dock att folk i Babylonien, Kina, Grekland och Egypten trodde att jorden var platt. Detta var dock för evigheter sedan. Långt innan medeltiden. Sedan kom någon grek och upptäckte att den var rund. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CHORDAZBA Skrivet 16 April 2010 Rapport Dela Skrivet 16 April 2010 "The false belief that medieval Christianity believed in a flat earth has been referred to as The Myth of the Flat Earth.In 1945, it was listed by the Historical Association (of Britain) as the second of 20 in a pamphlet on common errors in history. The myth that people of the Middle Ages believed that the Earth was flat only entered the popular imagination in the 19th century, thanks largely to the publication of Washington Irving's fantasy The Life and Voyages of Christopher Columbus in 1828." Tänk vad google kan hitta för spännande saker. Observera dock att folk i Babylonien, Kina, Grekland och Egypten trodde att jorden var platt. Detta var dock för evigheter sedan. Långt innan medeltiden. Sedan kom någon grek och upptäckte att den var rund. Och han skiter vi totalt i... :P Jag skulle bli verkligen besviken om jag, på den tiden, åkte på en båt i något hav och sen plötsligt tog det bara slut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 16 April 2010 Rapport Dela Skrivet 16 April 2010 Egyptierna för 1-4.000? år sedan visste mycket mer än vad vi tror. Sen glömdes det antagligen bort, eller fördes med, jag har ingen aning. Men iallafall så är det på den senaste tiden vi har fortsatt där egyptierna slutade, så att säga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.