Hoppa till innehåll

Ska Fuska.se's Forumpris Startas Om?


5FJSKFJSKGJES

Rekommendera inlägg

  • Svar 49
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Här i Sverige är man oskyldig tills motsatsen bevisats har jag för mig...

 

Så det är du, FGKS... som ska lägga fram bevis först..

Varför se det så?

 

I det här fallet så skulle omröstningen vara till för att sänka/stärka eventuella misstankar.

 

Se omröstningen som en domstol, inte som en anklagelse. Du ser inte kriminella som hävdar att han har rätt att avstå från att gå till domstol för att han är oskyldig till motsatsen bevisat. Det är ju just det en domstol ska göra, bevisa motsatsen.

 

Förövrigt vill jag ha en ny omröstning. Jag tycker att det är onödigt att så många säger emot en omröstning.

 

Jag ser det som:

 

JA - en rättvis omröstning, ingen förlorar något (hoppas vi)

NEJ - chans till fusk och misstankar

 

Jag svarade Ja innan, men har ändrat mig och röstar nu NEJ

Redigerat av Mezox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://i58.photobucket.com/albums/g266/Matusu/y-so-srs-2.jpg

 

Det är lite fuskamynt och ära på ett forum, big deal

Inte vet jag varför jag är seriös :].

Sen JAG VET att det är falukorv som styr tävlingen, men jag har inte sagt att det ska ändras efter det. Jag bara undrar vad fuska's medlemar tycker.

Så jag hoppas bara att nästa års tävling blir bättre på omröstningsdelen..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Här i Sverige är man oskyldig tills motsatsen bevisats har jag för mig...

 

Så det är du, FGKS... som ska lägga fram bevis först..

Varför se det så?

 

I det här fallet så skulle omröstningen vara till för att sänka/stärka eventuella misstankar.

 

Se omröstningen som en domstol, inte som en anklagelse. Du ser inte kriminella som hävdar att han har rätt att avstå från att gå till domstol för att han är oskyldig till motsatsen bevisat. Det är ju just det en domstol ska göra, bevisa motsatsen.

 

Förövrigt vill jag ha en ny omröstning. Jag tycker att det är onödigt att så många säger emot en omröstning.

 

Jag ser det som:

 

JA - en rättvis omröstning, ingen förlorar något (hoppas vi)

NEJ - chans till fusk och misstankar

 

Jag svarar: JA

 

"rättvis", ja det beror ju på hur man ser det, många kommer inte orka rösta igen, det kommer bli skevt, det genuina reslutatet är dömt att försvinna om en ny omröstning görs, ni som vill ha en ny omröstning tar inte andra faktorer i beaktning än de som ni vill bli av med, alltså framstår eran lösning som felfri, vilket den långt ifrån är. det finns tre utgångar:

 

1.1. Omröstning fortsätter, inget fusk har skett, resultatet blir rättvist.

1.2. Omröstningen fortsätter, fusk har skett, resultatet blir orättvist.

2. Omröstningen startas om, framtvingade faktorer påverkar resultatet, resultatet blir orättvist.

 

ni föreslår alternativ 2, som har 0% chans att bli rättvist, jag föreslår alternativ 1, som har 50% att bli rättvist, vilket jag tycker är en självklarhet eftersom jag står upp för rättvisa. Det är helt sjukt om omröstningen ska göras om för att ett fåtal personer på ogrundade argument påstår att fusk har fortlöpt.

 

Jag tycker att resultaten och trådarnas framväxt är helt naturliga, logiska och självklara och jag har som sagt backat upp det i inlägg #22, något motsvarande från den andra parten står dessvärre ej att finna. så som sagt, tragiskt om dess tomtar får igenom sitt babbel, ännu en seger för bullshit-partiet i så fall. :(

 

 

EDIT: med eran logik ska alla omröstningar ständigt startas om för "det skadar inte resultaten". låt oss för alla del göra en ny omröstning, sen när vi är i mitten av den, så avbryter vi den också och gör en ny.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Här i Sverige är man oskyldig tills motsatsen bevisats har jag för mig...

 

Så det är du, FGKS... som ska lägga fram bevis först..

Varför se det så?

 

I det här fallet så skulle omröstningen vara till för att sänka/stärka eventuella misstankar.

 

Se omröstningen som en domstol, inte som en anklagelse. Du ser inte kriminella som hävdar att han har rätt att avstå från att gå till domstol för att han är oskyldig till motsatsen bevisat. Det är ju just det en domstol ska göra, bevisa motsatsen.

 

Förövrigt vill jag ha en ny omröstning. Jag tycker att det är onödigt att så många säger emot en omröstning.

 

Jag ser det som:

 

JA - en rättvis omröstning, ingen förlorar något (hoppas vi)

NEJ - chans till fusk och misstankar

 

Jag svarar: JA

 

"rättvis", ja det beror ju på hur man ser det, många kommer inte orka rösta igen, det kommer bli skevt, det genuina reslutatet är dömt att försvinna om en ny omröstning görs, ni som vill ha en ny omröstning tar inte andra faktorer i beaktning än de som ni vill bli av med, alltså framstår eran lösning som felfri, vilket den långt ifrån är. det finns tre utgångar:

 

1.1. Omröstning fortsätter, inget fusk har skett, resultatet blir rättvist.

1.2. Omröstningen fortsätter, fusk har skett, resultatet blir orättvist.

2. Omröstningen startas om, framtvingade faktorer påverkar resultatet, resultatet blir orättvist.

 

ni föreslår alternativ 2, som har 0% chans att bli rättvist, jag föreslår alternativ 1, som har 50% att bli rättvist, vilket jag tycker är en självklarhet eftersom jag står upp för rättvisa. Det är helt sjukt om omröstningen ska göras om för att ett fåtal personer på ogrundade argument påstår att fusk har fortlöpt.

 

Jag tycker att resultaten och trådarnas framväxt är helt naturliga, logiska och självklara och jag har som sagt backat upp det i inlägg #22, något motsvarande från den andra parten står dessvärre ej att finna. så som sagt, tragiskt om dess tomtar får igenom sitt babbel, ännu en seger för bullshit-partiet i så fall. :(

 

1.1 Omröstning fortsätter, inget fusk har skett - resultatet rättvist (25 %)

1.2 Omröstning forsätter, fusk har skett - resultatet orättvist (25 %)

2.1 Omröstningen startas om, fusk har skett - resultat rättvist (25 %)

2.2 Omröstningen startas om, inget fusk har skett - resultat rättvist (25 %)

 

Förstår inte vad man har att förlora på om man startar om omröstningen.

Om ni inte har fuskat, så kommer ni ju vinna ändå.

Om ni vinner, har ni ägd mig ju. Dock har jag inte sagt att ni fuskar, utan det kan ha skett. Som ni ser i tabellen ovan.

Redigerat av 2FJSKFJSKGJES
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1.1 Omröstning fortsätter, inget fusk har skett - resultatet rättvist (25 %)

1.2 Omröstning forsätter, fusk har skett - resultatet orättvist (25 %)

2.1 Omröstningen startas om, fusk har skett - resultat rättvist (25 %)

2.2 Omröstningen startas om, inget fusk har skett - resultat rättvist (25 %)

 

Förstår inte vad man har att förlora på om man startar om omröstningen.

Om ni inte har fuskat, så kommer ni ju vinna ändå.

Om ni vinner, har ni ägd mig ju. Dock har jag inte sagt att ni fuskar, utan det kan ha skett. Som ni ser i tabellen ovan.

för det första! Dra inte in mig i dina anklagelser om vilka som har fuskat eller inte!

 

för det andra, hur kan du garantera att resultatet blir rättvis om omröstningen startas om? Har du beaktat det faktum att intresset för tråden kommer sjunka och en en grupp användare kommer inte vara intresserade längre, vilket kommer ge ett missvisande resultat, har du tänkt på att folk kanske har ändrat uppfattning på grund av något aktuellt och på så sätt får skapar röster som inte borde läggas eller ens är representativa? Har du begrundat det faktum att en del kanske totalt missar att omröstningen börjar om nu när nyår närmar sig och tar fokus bort från forumet? Hur kan du för en sekund påstå att resultatet skulle bli rättvist med en omomröstning!?

 

Sen undrar jag hur du kan räkna 2.1 och 2.2 som individuella alternativ då faktumet att fusk har begåtts i den tidigare omröstningen inte på något sätt påverkar utfallet eller alternativet i en ny omröstning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...