Sinclair Skrivet 16 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Juni 2010 (redigerat) Sveriges befolkning kommer mångdubbelt få "tillbaka" vad de har betalat. Vad kommer jag som privatperson kunna tjäna på det där bröllopet? tja..staten använder ju sina medel på själva landet. Såsom reparera vägar och asfaltera och mycket annat. Så på det viset vinner vi på det genom ett bättre sammhälle. Förbättringar av infrastrukturen, sjukvård och liknande är ju en ständigt pågående process, även om det är en ganska så långsam sådan. Redigerat 16 Juni 2010 av baz14 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 16 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 16 Juni 2010 Och mer pengar hjälper ju inte eller vad är din poäng? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sinclair Skrivet 16 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Juni 2010 Jag tror att det inte är något som kommer att påverka den processen något nämnvärt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 16 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 16 Juni 2010 30 miljarder är alltid 30 miljarder i ökade inkomster i Sverige. Och det är på kort sikt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skurken Skrivet 16 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Juni 2010 Sveriges befolkning kommer mångdubbelt få "tillbaka" vad de har betalat. Vad kommer jag som privatperson kunna tjäna på det där bröllopet? Du kan inte påstå att du förlorar på det iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sinclair Skrivet 16 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Juni 2010 (redigerat) De svenska storföretagen kommer också få en rejäl bit av den kakan. Tycker fortfarande att det är ett vagt argument för ett fortsatt monarkiskt statsskick. Redigerat 16 Juni 2010 av baz14 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 19 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2010 Jag tycker det är dumt att hypa upp ett bröllop så mycket. Vadå, ett eget program bara för det? Vem med sinnet i behåll kan bry sig om att två personer som dom aldrig ens har träffat ska gifta sig? En av dom må vara 'högt' uppsatt, men ändå onödigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zitroz Skrivet 19 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2010 30 miljarder är alltid 30 miljarder i ökade inkomster i Sverige. Och det är på kort sikt.Jag tror fan inte bröllopet kan dra in 30 miljarder.. vart skulle allt det komma ifrån?Om man inte kollar hur mycket det drar in i sig utan adderar det på det minus man får av kostnader tror jag vi inte kan gå plus särskilt mycket. Jag menar det är ju inte bara bröllops ceremonin som kostar. Det är ombyggnad av slott, den där grejen som visades hela kvällen på tv igår(ingen aning om vad man kallar den) och massor annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 19 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2010 Jag tror fan inte bröllopet kan dra in 30 miljarder.. vart skulle allt det komma ifrån? Om man inte kollar hur mycket det drar in i sig utan adderar det på det minus man får av kostnader tror jag vi inte kan gå plus särskilt mycket. Jag menar det är ju inte bara bröllops ceremonin som kostar. Det är ombyggnad av slott, den där grejen som visades hela kvällen på tv igår(ingen aning om vad man kallar den) och massor annat. "Till bröllopet mellan kronprinsessan och Daniel kommer minst 800 utländska journalister och 12 000 extra turister till Stockholm, enligt Svensk Handels beräkningar. Förutom fullbokade hotellrum tros bara bröllopsprodukter dra in 2,5 miljarder kronor och att hela handelns försäljning ökar med 30 miljarder." Notan för bröllopet är 64 miljoner, såvitt så inkluderar det allt utom polisinsatsen så lägg på några miljoner till. Dock är vi fortfarande inte i närheten av de ökade intäkterna. (Kul fakta, skattebetalarna står för 14 miljoner, kungen betalar 15) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 19 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2010 Jag tycker monarkin som vi har nu är bra. Om det är så att staten tjänar 30 miljarder på detta är bröllopet perfekt. Ett bröllop som gör så att vi kan förbättra vårat land långsiktigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 19 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2010 Jag tycker monarkin som vi har nu är bra. Om det är så att staten tjänar 30 miljarder på detta är bröllopet perfekt. Ett bröllop som gör så att vi kan förbättra vårat land långsiktigt.Men jag vill också ha ett brölopp som finansieras av staten, och om jag bjuder in 12000 pers så kommer Sverige tjäna några miljarder på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 19 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2010 Kul fakta angående finansieringen: Skattebetalarna står för 14 miljoner Staten bidrar med ytterligare 10 Kungen står för 15 Och resten är typ sponsorer. Staten står endast för en liten del av bröllopet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.