Money Skrivet 30 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Januari 2010 (redigerat) Hej! Idag på vägen till stan så körde min kompis och jag i runt 50km/h tills det blev rött på trafikljuset. Han bromsade fast det var halkigt på marken så vi var nära att träffa en cyklist. Cyklisten anmälde min kompis pga att han körde på rött ljus. Polisen kallade mig och jag förklarade vad som hänt. Han har inte haft några problem med trafiken innan. Har någon haft samma problem eller vet något om det här? Redigerat 30 Januari 2010 av Money Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 30 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Januari 2010 Kör du bil som femtonåring? Hur funkar det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swagzter Skrivet 30 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Januari 2010 Kör du bil som femtonåring? Hur funkar det? A-traktor (aka EPA)? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erram Skrivet 30 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Januari 2010 Varför skriver du på fuska? Inte ens hälften har bil här... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anime Skrivet 30 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Januari 2010 Erram: Jag tror inte att han menade bil. Han menade nog A-traktor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desu2 Skrivet 30 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Januari 2010 (redigerat) Fick du böter då? Du sa aldrig om du verkligen fick det eller inte. Cyklisten i fråga var väl nån jävla moral kärring/moral gubbe. Det är inte så mycket att göra än att göra som du sa. Ser du personen igen så råder jag dig att tuta allt vad du kan så du skrämmer fanskapet. Redigerat 30 Januari 2010 av Desu2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 30 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Januari 2010 (redigerat) Kan du förklara vilket fordon du körde? Moped? Epa? Bil? Man får inte ens övningsköra som 15 åring. I vilket fall är det alltid bilens/epa m.m. fel om du kör på en väg och kör på någon på ett övergångsställe. Men om du inte kört på någon kan du inte få något straff, du kan inte få straff om ingen kan bevisa att du kört mot rött heller. Eller kanske om det är folk som vittnar :P Du borde vara lugn, fast om du erkänt att du kört mot rött kommer du få böter, oavsett om det inte var meningen. Redigerat 30 Januari 2010 av Xade Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 30 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Januari 2010 Mope, Epa, A-traktor, klass II moped eller va körde du? Eftersom du är 15 antar jag att du körde moppe... Det händer nog inte så mycket bara du berättar sanning och så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 30 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Januari 2010 1. Det kan inte BLINKA rött, det är bara orange som blinkar. 2. Du KÖRDE mot RÖTT, även om du bromsade och det var halkigt. Man ska tänka på väderförhållandet när man kör. Jag har problem med bilister som inte fattar vad fan ett övergångsställe är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 30 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Januari 2010 1. Det kan inte BLINKA rött, det är bara orange som blinkar. 2. Du KÖRDE mot RÖTT, även om du bromsade och det var halkigt. Man ska tänka på väderförhållandet när man kör. Jag har problem med bilister som inte fattar vad fan ett övergångsställe är. Jo, men här snackar vi om en oerfaren 15årnig. Polisen eller vem det nu är som tar hand om sånt har nog lite översände om sånt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Money Skrivet 30 Januari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 30 Januari 2010 Fordonet var bil men det var inte jag som körde. Det var min kompis som körde. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 30 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Januari 2010 Fordonet var bil men det var inte jag som körde. Det var min kompis som körde.Du skriver ju att du kör i första inlägget >.< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.