Hoppa till innehåll

Böter


Money
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej!

 

Idag på vägen till stan så körde min kompis och jag i runt 50km/h tills det blev rött på trafikljuset. Han bromsade fast det var halkigt på marken så vi var nära att träffa en cyklist. Cyklisten anmälde min kompis pga att han körde på rött ljus. Polisen kallade mig och jag förklarade vad som hänt. Han har inte haft några problem med trafiken innan.

 

Har någon haft samma problem eller vet något om det här?

Redigerat av Money
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fick du böter då? Du sa aldrig om du verkligen fick det eller inte.

 

Cyklisten i fråga var väl nån jävla moral kärring/moral gubbe.

 

Det är inte så mycket att göra än att göra som du sa.

 

Ser du personen igen så råder jag dig att tuta allt vad du kan så du skrämmer fanskapet.

Redigerat av Desu2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan du förklara vilket fordon du körde? Moped? Epa? Bil? Man får inte ens övningsköra som 15 åring.

 

I vilket fall är det alltid bilens/epa m.m. fel om du kör på en väg och kör på någon på ett övergångsställe. Men om du inte kört på någon kan du inte få något straff, du kan inte få straff om ingen kan bevisa att du kört mot rött heller. Eller kanske om det är folk som vittnar :P

 

Du borde vara lugn, fast om du erkänt att du kört mot rött kommer du få böter, oavsett om det inte var meningen.

Redigerat av Xade
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Det kan inte BLINKA rött, det är bara orange som blinkar.

2. Du KÖRDE mot RÖTT, även om du bromsade och det var halkigt. Man ska tänka på väderförhållandet när man kör.

 

Jag har problem med bilister som inte fattar vad fan ett övergångsställe är.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Det kan inte BLINKA rött, det är bara orange som blinkar.

2. Du KÖRDE mot RÖTT, även om du bromsade och det var halkigt. Man ska tänka på väderförhållandet när man kör.

 

Jag har problem med bilister som inte fattar vad fan ett övergångsställe är.

Jo, men här snackar vi om en oerfaren 15årnig. Polisen eller vem det nu är som tar hand om sånt har nog lite översände om sånt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...