Hoppa till innehåll

Längd Och Vikt


Gäst DarkLight
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst Theshawty

@TheShawty: Håller helt med dig.

Blir så arg när folk säger "Tänk på barnen i Afrika, de får ingen mat!!!"

Visst är det synd om barnen i Afrika, men jag tror inte att de blir gladare om jag pressar i mig fiskgratäng som jag sedan spyr upp utanför matsalen.

Att äta mat man avskyr är helt outhärdligt.

Ja, precis. Och att tänka på barnen i Afrika ger faktiskt ingen större aptit, om jag får säga så.

Alla lärare säger idag att man ska tänka på dessa barn, men för vilken anledning?

 

Dessa barns stackars magar skulle aldrig tåla lite fiskgratäng, när de under hela sitt liv ätit mjölbaserade rätter, såsom pasta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 166
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

När man ska tänka på barnen i Afrika är det ofta inte för att man inte gillar maträtter utan för att man inte är tacksam för att man får mat. Det är iallafall hur jag tolkar det.

Visst äter jag inte heller mat jag inte gillar. Men jag är inte otacksam. Jag är glad att jag verkligen får välja bland maträtter och att jag verkligen har alternativ till potatismos.

 

Jag vill säga att jag inte kallar någon otacksam eller liknande, men att jag bara ville ge min tolkning av uttrycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Theshawty

När man ska tänka på barnen i Afrika är det ofta inte för att man inte gillar maträtter utan för att man inte är tacksam för att man får mat. Det är iallafall hur jag tolkar det.

Visst äter jag inte heller mat jag inte gillar. Men jag är inte otacksam. Jag är glad att jag verkligen får välja bland maträtter och att jag verkligen har alternativ till potatismos.

 

Jag vill säga att jag inte kallar någon otacksam eller liknande, men att jag bara ville ge min tolkning av uttrycket.

Tolkning är fritt, och jag kan hålla med dig om det deu skrev om otacksamhet.

Ja kan erkänna att jag är otacksam i vissa fall, men jag kan bara inte äta saker jag inte gillar, hur mycket själ man är lagt ner i maten.

 

Om jag får citera en vits: "Men lilla Olle! Tänk på de stackars barnen i Afrika innan du slänger maten! Nej fröken, då spyr jag"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tolkning är fritt, och jag kan hålla med dig om det deu skrev om otacksamhet.

Ja kan erkänna att jag är otacksam i vissa fall, men jag kan bara inte äta saker jag inte gillar, hur mycket själ man är lagt ner i maten.

 

Om jag får citera en vits: "Men lilla Olle! Tänk på de stackars barnen i Afrika innan du slänger maten! Nej fröken, då spyr jag"

Jag brukar tänka på min egen hälsa snarare, man måste ju äta om man tränar. Aptiten går upp som bara den av ett träningspass, jag kan äta tonfisk direkt ur burken med en torr bulle. Om jag däremot sitter vid TV:n en hel dag... då blir det svårare att få i sig mat som inte är så god.

 

Alltså: Rör på dig mer, så får du bättre aptit och blir piggare och gladare dessutom, eftersom att du får i dig mer näringsämnen och sover bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Theshawty

Jag brukar tänka på min egen hälsa snarare, man måste ju äta om man tränar. Aptiten går upp som bara den av ett träningspass, jag kan äta tonfisk direkt ur burken med en torr bulle. Om jag däremot sitter vid TV:n en hel dag... då blir det svårare att få i sig mat som inte är så god.

 

Alltså: Rör på dig mer, så får du bättre aptit och blir piggare och gladare dessutom, eftersom att du får i dig mer näringsämnen och sover bättre.

Du har ju rätt till en åsikt iallafall. ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

käka mat, bliru fet kan du banta eller börja göra som normalt folk och röra på arslet once a while.

 

 

Så jävla stor i käften man kan vara då.

Jag försöker hjälpa dig.

Att inte äta mat är värre än att vara fet.

 

Lite svårt att äta saker man inte gillar

 

men tyvärr så tror inte jag din hjärna förstår sånt. ;)

 

Jag hoppas du dör av anorexia.

Om du ska vara idiot medans jag är snäll, så hoppas jag verkligen det.

 

Jag äter inte för smaken, jag äter för att bli mätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Theshawty

Jag hoppas du dör av anorexia.

Om du ska vara idiot medans jag är snäll, så hoppas jag verkligen det.

 

Jag äter inte för smaken, jag äter för att bli mätt.

Ok Herr. Allätare.

Men du ska veta en sak, jag har fan inte anorexia. Du vet inte ens vad det innebär, vad allt om det innebär, så du ska bara hålla din käft.

 

Snäll? Snäll?! Hur fan kan du kalla dig själv snäll? Du måste verkligen uppsöka en doktor om du inte märker hur du beter dig! Jag bara svarar tillbaka med samma mynt.

 

Btw, det heter medan, inte medans. Pfft!

Redigerat av Theshawty
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hoppas du dör av anorexia.

Om du ska vara idiot medans jag är snäll, så hoppas jag verkligen det.

 

Jag äter inte för smaken, jag äter för att bli mätt.

Ok Herr. Allätare.

Men du ska veta en sak, jag har fan inte anorexia. Du vet inte ens vad det innebär, vad allt om det innebär, så du ska bara hålla din käft.

 

Snäll? Snäll?! Hur fan kan du kalla dig själv snäll? Du måste verkligen uppsöka en doktor om du inte märker hur du beter dig! Jag bara svarar tillbaka med samma mynt.

 

Btw, det heter medan, inte medans. Pfft!

 

Varför gråter du?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Theshawty

Varför gråter du?

Hehe ser det ut som det eller?

 

Typiskt brats att alltid tro att man är ledsen när man härsknar till.

Redigerat av Theshawty
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför gråter du?

Hehe ser det ut som det eller?

 

Typiskt brats att alltid tro att man är ledsen när man härsknar till.

 

Typiskt idioter att börja kalla folk något dom inte ens är.

 

Brat? Kompis, kom inte till detta forum och bete dig som en 12 åring, vi har massvis med såna som dig, och ni blir bara utskrattade.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...