D48 Skrivet 19 September 2010 Rapport Dela Skrivet 19 September 2010 http://www.val.se/val/val2010/valnatt/R/rike/index.html SD kommer med i riksdagen. Dock så leder Socialdemokraterna så som det ser ut nu :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 19 September 2010 Rapport Dela Skrivet 19 September 2010 http://www.val.se/val/val2010/valnatt/R/rike/index.html SD kommer med i riksdagen. Dock så leder Socialdemokraterna så som det ser ut nu :) S har i princip alltid högst resultat. Men som du borde veta så finns det bara 2 val egentligen tack vare blockpolitiken, Sandlådebarnen de Rödgröna och Alliansen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 19 September 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 19 September 2010 Invandrare och flyktingar är helt olika. 5% av alla invandrare till Sverige, inte muslimer utan invandrare, är flyktingar. Resten är folk som flyttat hit utan någon direkt fara i sitt eget hemland, som t.e.x i från Canada. Nej. Enligt migrationsverket så var över 30% av alla uppehållstillstånd som gavs ut 2009 till flyktingar. Var du får 5% ifrån vet jag inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 19 September 2010 Rapport Dela Skrivet 19 September 2010 http://www.val.se/val/val2010/valnatt/R/rike/index.html SD kommer med i riksdagen. Dock så leder Socialdemokraterna så som det ser ut nu :) S har i princip alltid högst resultat. Men som du borde veta så finns det bara 2 val egentligen tack vare blockpolitiken, Sandlådebarnen de Rödgröna och Alliansen. Bah. Glömde helt av det :_ fan Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 19 September 2010 Rapport Dela Skrivet 19 September 2010 (redigerat) http://www.val.se/val/val2010/valnatt/R/rike/index.html SD kommer med i riksdagen. Dock så leder Socialdemokraterna så som det ser ut nu :) S har i princip alltid högst resultat. Men som du borde veta så finns det bara 2 val egentligen tack vare blockpolitiken, Sandlådebarnen de Rödgröna och Alliansen. Bah. Glömde helt av det :_ fan Som det ser ut nu (svt1, 687 / 5668 distrikt) får Sandlådebarnen de Rödgröna 43.8% Alliansen 47.9% SD 7% Redigerat 19 September 2010 av fishmaster Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ibanez Skrivet 19 September 2010 Rapport Dela Skrivet 19 September 2010 Invandrare och flyktingar är helt olika. 5% av alla invandrare till Sverige, inte muslimer utan invandrare, är flyktingar. Resten är folk som flyttat hit utan någon direkt fara i sitt eget hemland, som t.e.x i från Canada. Nej. Enligt migrationsverket så var över 30% av alla uppehållstillstånd som gavs ut 2009 till flyktingar. Var du får 5% ifrån vet jag inte. www.sverigedemokraterna.se Vet inte direkt hur man länkar men det finns några flash inbäddade filmer på deras sida, kolla på ''Jimmie - Om invandringen''. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 19 September 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 19 September 2010 Ja, det är inte alls vad migrationsverket säger i alla fall. Och helt ärligt så litar jag mer på dom än på ett parti som är ökänt för att ha fel om det mesta när det kommer till fakta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 19 September 2010 Rapport Dela Skrivet 19 September 2010 Jag tror inte att endast 5% är flyktingar. De riktiga siffrorna får väl SD tag på snart nog, när/"om" de får mandat i riksdagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 19 September 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 19 September 2010 Antagligen så har de redan de riktiga siffrorna men vill inte presentera dom, eftersom något de har hittat på själva stämmer bättre med deras politik. Jag tror nog att herr Åkesson är kapabel till att använda google. Att hitta rätt siffror är inte särskilt svårt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 19 September 2010 Rapport Dela Skrivet 19 September 2010 Men det spelar ju ingen roll vilka nummer man presenterar :rolleyes: Alla nummer som inte antyder att åtminstone hälften av alla invandrare är högutbildade flyktingar passar ju inte in i den svenska debatten om saken :visslar: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fr11z Skrivet 19 September 2010 Rapport Dela Skrivet 19 September 2010 Somsagt, ser det ju inte bra för Rödgröna, dock är det ett plus att MP går plus, Sveriges nästa regering bör tänka om, då 6,8 procent av alla röstar på SD , 7% är närmare en halv miljon. Det innebär att en halv miljon av svenskarna, tycker att integrations frågan bör tas mer skarpt än vad den gör, förövrigt tror jag bara detta är en liten ''Alert'' om att det är dags att vakna Aliansen. Alliansen vinner valet punkt slut, och MP bytar block! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Johnossi Skrivet 19 September 2010 Rapport Dela Skrivet 19 September 2010 SD sjunker sakta men säkert. Centern överraskar mig! FP ligger jämnt med MP. KD ligger över V. Alliansen vinner och jag hoppas MP byter block. Då skulle Alliansen få in lite mer seriös miljöpolitik än den Centern har. Men Centern har lyft sig ordentligt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.