Hoppa till innehåll

Valet 2010


Guggo
 Dela


Rekommendera inlägg

Tror inte SD får mer än 5% i slutändan. Det är 470,000 röster av ca 8,000,000 röster, eftersom ungefär 1.2-1.5 miljoner inte röstar.

 

Jag stör mig dock på att det är så mycket diskussion om hur man ska låsa ut partiet ur riksdagen? Fokus är aldrig på att så många människor är tillräckligt upprörda över invandrings- och integrationspolitiken att över en halv miljon kan rösta på ett parti som i 10 år fått utstå hån i debatter, smutskastning och aldrig fått presentera sin politik öppet utan AFA i närheten.

 

Säg vad man vill om SD, men detta är inte demokrati. Det skrämmer mig mycket mer än ett s.k främlingsfientligt parti i Riksdagen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 460
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Fast enligt undersökningar så ligger invandringsfrågan på ~15 plats på listan över viktiga frågor för väljarna. SD får inte röster för deras politik.

 

Om AFA vill demonstrera mot SD så måste de får göra det. Att hindra dom bara för att SD skall få presentera sin politik ifred är inte heller demokrati.

 

SD sjunker sakta men säkert.

Centern överraskar mig!

FP ligger jämnt med MP.

KD ligger över V.

Alliansen vinner och jag hoppas MP byter block. Då skulle Alliansen få in lite mer seriös miljöpolitik än den Centern har. Men Centern har lyft sig ordentligt!

C har så många procent för att små valdistrikt blir klara först, och små valdistrikt röstar oftast (s) och ©.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men ju fler distrikt som räknats desto mindre rör sig siffrorna :3

 

Jag ska vara ärlig, jag tror att SD behövs i riksdagen. Jag tycker inte om deras ekonomi, jag tycker inte om deras idéer om assimilering, men dra på fan att det behövs NÅGON som inte direkt ställer sig upp och applåderar när Sverige får ett nytt invandringsrekord år efter år.

Det finns absolut ingen balans i riksdagen när det gäller just invandring och integration, det är så enhälligt att det har varit och ÄR tabu att presentera negativa faktum. Dvs de faktum som SD inte ens behöver nämna, alla känner till dessa ändå.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är politik, det blir intressant när man börjar bli mer insatt än "Moderaterna vill göra rika rikare" "sossarna vill ge mer bidrag" och "SD är rassar"

 

En fråga som intresserar mig just nu, kommer Mona Sahlin att avgå om de rödgröna förlorar valet?

 

Man får ju hoppas.

 

Eh...ett mandat är ett mandat. Inte mycket, men majoritet.

 

Fast nu tappade de majoriteten. SD är vågmästare igen.

 

Gjorde en edit tidigare, tydligen blir SD vågmästare om Alliansen får mindre än 175 mandat

 

"Vi måste visa att för att sköta ett främlingsfientligt parti så måste man bemöta dem i debatt."

 

Vilka genier vi har i riksdagen. Debatten hittils har ju varit obefintlig, oftast är det blocken i SVT som obehindrat kan skrika om hur SD är det och det, SD själva får ju sällan tala alls. :rolleyes:

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...