Hoppa till innehåll

Valet 2010


Guggo
 Dela


Rekommendera inlägg

SD som vågmästar roll. Alliansen och Rödgröna vägrar samarbeta. Detta blir jävligt intressant. Jag tror det är bra att SD kom in i riksdagen. Invandringspolitiken måste tas på allvar. Vi kan inte fortsatta säga: "Kom hit, här är det mysigt!", utan vi måste begränsa invandringen. Hade de ledande partierna tagit detta ansvar och fört frågan framåt innan från början hade inte SD funnits.

 

Ohly var ju badass iaf.

Ohly var en idiot. Otroligt barnsligt och oansvarigt det han gjorde. Det var det som gjorde att jag började gilla SD. SD är i underläge, och alla hatar dom. Efter Jimmie Åkessons tal förstod man ju hur de tänkte. Det var inget rasistiskt det han sa. SD är missuppfattade. De kritiserar invandringspolitiken, inte invandrare.

 

Dessa ord var vad jag ville läsa.

 

Och så tänkte jag faktiskt likadant som Dirtman, fick en annan syn av SD efter det där talet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 460
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Personligen tycker jag att Jimmies tal inte sa något nytt alls. Samma gamla försköningar som de alltid har kört med. Precis som våldtäkt är våldäkt, hur mycket man än kallar det för suprise sex så är främlingsfientlighet alltid främlingsfientlighet, vad sd än väljer att kalla det.

 

Ohly var en idiot. Otroligt barnsligt och oansvarigt det han gjorde. Det var det som gjorde att jag började gilla SD. SD är i underläge, och alla hatar dom. Efter Jimmie Åkessons tal förstod man ju hur de tänkte. Det var inget rasistiskt det han sa. SD är missuppfattade. De kritiserar invandringspolitiken, inte invandrare.

"Vi tycker egentligen inte att någon utanför västeuropa skall få komma hit, men om de måste så får de inte utöva sin religion, tala sitt språk, utöva sin kultur, fira sina traditioner, föda hur många barn de vill eller klä sig hur de vill. Men egentligen så älskar vi dom det är bara politiken det är fel på :) "

 

Jävla skitsnack. Vad de säger kan ju nästan likställas med "Vi kritiserar bara skolpolitiken, men det är inget fel på skolorna. Det är bara politiken vi kritiserar, allt är kalasfint med skolorna. " eller "Vi kritiserar bara mobbning, inte mobbare."

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst CrazyCake

Det är bra att SD kom in i riksdagen, nu kanske något göra åt våran invandringspolitik.

Ohly var så otroligt barnslig igår, vägrade gå in och sminka sig i samma rum som Jimmie Åkesson?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker faktiskt att utfrysningen av SD i medier har varit fel, inte för att jag stöder SD utan tvärtom, för att jag är rädd att de gynnas av utfrysningen. Det enda de etablerade partierna säger om SD är att de är rasister, men de lyfter aldrig fram fördelarna med invandringen, så det är klart att folk tror att de bara baktalar SD och att SD faktiskt har rätt. Jag säger att vi borde bjuda in dem i debatten mer, låta dem uttrycka sina åsikter och sen låta de andra visa vad som är fel med dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

SD som vågmästar roll. Alliansen och Rödgröna vägrar samarbeta. Detta blir jävligt intressant. Jag tror det är bra att SD kom in i riksdagen. Invandringspolitiken måste tas på allvar. Vi kan inte fortsatta säga: "Kom hit, här är det mysigt!", utan vi måste begränsa invandringen. Hade de ledande partierna tagit detta ansvar och fört frågan framåt innan från början hade inte SD funnits.

 

Ohly var ju badass iaf.

Ohly var en idiot. Otroligt barnsligt och oansvarigt det han gjorde. Det var det som gjorde att jag började gilla SD. SD är i underläge, och alla hatar dom. Efter Jimmie Åkessons tal förstod man ju hur de tänkte. Det var inget rasistiskt det han sa. SD är missuppfattade. De kritiserar invandringspolitiken, inte invandrare.

 

Har diskuterat under dagen ang SD's röster, kom fram till att patetiska mongos bara slänger sin röst på partiet för att visa någon slags sympati. Sorgligt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Känner tre som röstade på dem för att de anser invandrings- och integrationspolitiken vara ett ekonomiskt haveri.

Kanske ska sätta på mig en Aftonbladet-keps och peka på dom med en pekpinne, för man kan väl inte tycka att ovanstående stämmer om man inte är en djupt hatisk människa som vill att alla muslimer skall brinna, eller hur.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har diskuterat under dagen ang SD's röster, kom fram till att patetiska mongos bara slänger sin röst på partiet för att visa någon slags sympati. Sorgligt.

Vilken nivå. :rolleyes:

 

Och på vilken nivå ligger man på när man röstar SD, pga något sådant. :rolleyes:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Öh, jo men SD går ju lite längre en att försiktigt påpeka "Ja det här gick ju kanske inte så bra vi borde nog kanske göra något snart."

 

Du kan i alla fall påpeka att om man tycker invandringen är ett ekonomiskt haveri så borde man inte rösta på ett parti som kan lika mycket om ekonomi som en sjuåring på speed. Och att om man tycker att intergrationen är uppfuckad så borde man inte rösta på ett parti som inte alls har som mål att göra integrationen bättre.

 

Antagligen går det till såhär för de flesta SD-väljarna;

 

SD: "Vi gillar inte våldtäkter och vill hjälpa gamla!"

 

Väljare: "Ooh så bra!"

 

Alternativt;

 

SD: "De andra partierna berör inte invandringsfrågan. Det gör vi."

 

Väljare: "Ooh så bra!"

 

Vilket egentligen inte har så mycket att göra med deras faktiska politk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...