Hoppa till innehåll

Valet 2010


Guggo
 Dela


Rekommendera inlägg

Ja, i Sverige är man ju rasist så fort man nämner ordet invandrare. Det du skriver är oerhört fördomsfullt. Det finns ingen grund för det alls. Problemet är att ingen har tagit tag i frågan tidigare. Hade de andra partierna nämnt något om invandringspolitiken hade förmodligen SD inte ens kommit in i riksdagen. Man är inte ond och en hemsk människa för att man röstar på SD.

 

Nu stämmer ju i princip inget av ovanstående, utan är något som SD gärna låtsas så att de kan framstå som offer

 

"ööh alla är elaka mot oss och vi är de enda som vågar diskutera det här :(" = röster

 

"Nu är jag jävligt trött på att även smarta människor har börjat upprepa SDs mantra om att vi inte diskuterar integration och invandring. Det är ju för fan det ENDA vi diskuterar. Problemet ur deras perspektiv är att vi inte kommer fram till det som de vill att vi ska komma fram till och som de förmodligen tror att vi skulle komma fram till om vi bara började.

 

En snabb googling visar att bara svenska sidor som nämner integration under det senaste året är 787 000. De första sidorna av träffar innehåller DN, GP, Expressen, Aftonbladet, flera riksdagspartiers hemsidor och en debatt från TV4. Frågan skrivs och debatteras på en uppsjö av bloggar, i krönikor, i TV-soffor och på facebook och i andra sociala medier. Det är helt enkelt inte sant att vi inte pratar om det här. Vi envisas bara med att komma till fel slutsats enligt de politiskt inkorrekta .."

http://www.magnusbetner.com/2010/09/vi-dis...st-integration/

 

De är de enda som vågar försöka göra något åt det. Vi diskuterar, men agerar inte. Det sa jag tidigare också.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 460
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Fattar inte varför alla säger att SD ska ut ur riksdagen. Jag håller inte med SD på någon punkt men demokrati är väl ändå när folket röstar, och om nu sveriges invånare har röstat fram SD till en riksdagsplats ska de väl få vara där.

Problemet är att de som röstade på SD antingen är rasister eller inte hade någon aning om vad partiet stod för.

 

Ja, i Sverige är man ju rasist så fort man nämner ordet invandrare. Det du skriver är oerhört fördomsfullt. Det finns ingen grund för det alls. Problemet är att ingen har tagit tag i frågan tidigare. Hade de andra partierna nämnt något om invandringspolitiken hade förmodligen SD inte ens kommit in i riksdagen. Man är inte ond och en hemsk människa för att man röstar på SD.

 

Jag bor cirka 2 mil ifrån Södertälje och där kom det rapporter om att SD valstugorna berättade det här till invandrare som bor i Södertälje. "Vi har inget problem med att ni är här i Sverige, till syrianerna (kristna ifrån mellanöstern) utan vi har problem med muslimerna här i Sverige och det är dem vi vill fokusera oss mest på. När ska dem börja prata om invandring när det gäller alla länder och inte bara människor som kommer ifrån de muslimska?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eller är det helt enkelt så att du inte orkar ta reda på fakta?

 

www.google.com

Man behöver inte googla för att veta att vi tar in för mycket invandrare.

 

Jag bor cirka 2 mil ifrån Södertälje och där kom det rapporter om att SD valstugorna berättade det här till invandrare som bor i Södertälje. "Vi har inget problem med att ni är här i Sverige, till syrianerna (kristna ifrån mellanöstern) utan vi har problem med muslimerna här i Sverige och det är dem vi vill fokusera oss mest på. När ska dem börja prata om invandring när det gäller alla länder och inte bara människor som kommer ifrån de muslimska?
Muslimer omtalas förmodligen mest för att det lätt skapas en stor klyfta mellan just muslimer och svenskar.

Det finns omräden i förorterna och i städerna där det bara bor muslimer, och det blir gärna så att alla muslimer lyckas samla sig på ett ställe, och det bildar en indelning i det vanliga samhället. Muslimer umgås med muslimer, och svenskar umgås med svenskar. När parterna möts bildas inte alltid vänskap.

Redigerat av Dirtman
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu är ju detta inte fakta utan bara en teori från min sida, men jag tror att det är så att (typ)70% av invandringen kommer från just muslimska länder

Hahaha xD

 

Det var ett svar på varför dert fokuseras på muslimer istället för alla länder. Och ja, jag vet att det låter patetiskt, men jag tror att det kan vara så. Jag ville bara understryka att det inte var fakta. Sen låter det ännu mer patetiskt när du bara quotar den meningen >.< Quota hellre inlägget i helhet :P Redigerat av Dirtman
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man behöver inte googla för att veta att vi tar in för mycket invandrare.

 

Säger du att politikerna inte gör något för att du har läst på regeringspartiernas hemsidor, sett debatterna och läst rapporter från regering/riksdag om migration och kommit till den slutsatsen eller säger du det för att SD säger att det är så?

 

Dock tror jag nog att problemet ligger i att regeringen inte gör de saker som du tycker att de skall göra. Men att säga att de inte gör något alls är bara lögn.

 

Lite som; "Problemet ur deras perspektiv är att vi inte kommer fram till det som de vill att vi ska komma fram till och som de förmodligen tror att vi skulle komma fram till om vi bara började."

 

Vi kommer inte fram till samma saker som SD= SD börjar klaga på att vi inte diskuterar det. Vi gör inte samma saker om SD vill att vi skall göra= SD börjar klaga på att vi inte gör något alls.

Nu är ju detta inte fakta utan bara en teori från min sida, men jag tror att det är så att (typ)70% av invandringen kommer från just muslimska länder, och

 

Nej. Men det visste du nog.

 

Det finns omräden i förorterna och i städerna där det bara bor muslimer, och det blir gärna så att alla muslimer lyckas samla sig på ett ställe, och det bildar en indelning i det vanliga samhället. Muslimer umgås med muslimer, och svenskar umgås med svenskar. När parterna möts bildas inte alltid vänskap.

Ja, precis som det även finns områden där det bara bor svenskar. Att invandrare bara umgås med invandrare och att svenskar bara umgås med svenskar är ett problem. Tyvärr är ju problemet ganska svårlösligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du måste dock kunna hålla med om att det har varit en slags passivitet gällande integrationsfrågor. Det gör iallafall partierna, om man går efter vad de sa efter att SD kom in i riksdagen. Tänka sig att det skulle krävas ett främlingsfientligt parti för att verkligen sparka igång allt.

Tack. Se här, farbror Guggo. Detta är vad jag menade hela tiden. Sen så blev det ett litet missförstånd i mitt inlägg här ovan. Det hela var menat som ett exempel på varför jag tror att det diskuteras mest om muslimer. *ändrar*.

 

Guggo: Säg mig om det nu är så att partierna gör saker för att minska på invandringen, varför:

"År 2009 invandrade sammanlagt 102 280 personer till Sverige, medan 39 240 utvandrade, vilket ger en nettoinvandring på 63 040 personer. Det är ungefär lika många som 2008, men en fördubbling av antalet invandrade sedan 1999. Andel utrikes födda av den totala befolkningen 2009 var 14,3 %."

 

http://forumbilder.se/images/ee5201060514P0833.jpg

 

http://forumbilder.se/images/e85201060556Pf06c.jpg

 

??

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"År 2009 invandrade sammanlagt 102 280 personer till Sverige, medan 39 240 utvandrade, vilket ger en nettoinvandring på 63 040 personer. Det är ungefär lika många som 2008, men en fördubbling av antalet invandrade sedan 1999. Andel utrikes födda av den totala befolkningen 2009 var 14,3 %."

Det tio största invandringsgrupperna år 2007:

Sverige (återvändare), 15 949 personer

Irak, 15 200 personer

Sveriges nordiska grannländer, 10 464 personer

Somalia, 3 781 personer

Tyskland, 3 614 personer

Polen, 3 525 personer

Rumänien, 2 587 personer

Thailand, 2 548 personer

Kina, 2 386 personer

Serbien, 1 895 personer

 

Har jag inte fel hade vi ungefär 100 000 invandare total 2007, och du tror 70% (70 000) är muslimer. Hmm....

Redigerat av Mezox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har jag inte fel hade vi ungefär 100 000 invandare total 2007, och du tror 70% (70 000) är muslimer. Hmm....

Det var detta som blev ett missförstånd. Poängen var inte siffran. Läs samma inlägg igen och förstå rätt. :) Spelar ingen roll om jag skulle skrivit 5% eller 99%, poängen var att förklara en toeri om varför muslimer prioriteras av SD.

 

Jag letade efter de siffrorna som du här redovisar, men hittade inget. Vilken är källan? Detta var dock inte i samband med "det missförstådda inlägget".

 

EDIT: Jaha, Wikipedia...

Redigerat av Dirtman
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...