Hoppa till innehåll

Astral Project


Ryssfemma

Rekommendera inlägg

  • Svar 39
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Populära dagar

Ledande medlemmar i detta ämne

Och hur kan man veta att det inte är en dröm, när man då upplever det?

Genom upprepade tester kan man ju visa att det är högst troligt att det faktiskt är utanför kroppen. Att känna skillnad på AP och dröm kan vara svårt eftersom det finns händelser som kan utspela sig mittemellan. Men om man har en riktig AP är det ungefär lika svårt att avgöra om det är AP eller dröm som att avgöra om någon är dröm eller verklighet. Man är medveten under AP precis som en Lucid dröm.

 

Jag skulle gärna vilja ha en guide på hur man gör detta, pref. svenska, men engelska funkar fint.

Så kan jag samt andra återkomma med vad som hänt oss.

 

Fast om paranormal activity skit händer så är jag fanimig inte på! :P

Känner inte till några svenska men prova den här http://www.astralvoyage.com/projection/guide.html

 

Vad definierar du som paranormal activity? spöken och sånt? Detta fenomenet i sig är ju paranormalt.

 

Hört att man kan uppnå detta i hypnagogi eller vad det heter. Själv försöker jag uppnå hypnagogi mest för att få luciddrömmar.
Menar du hypnagogic hallucinations? WILD kan leda till AP och de flesta AP teknikerna är rätt så lika WILD. WILD involverar ju också hypnagogic hallucinations.

Om du vill försöka dig på AP och "misslyckas" finns det fortfarande en chans att du hamnar i en LD.

Jag har haft ca. 70 LD och 1 AP och den var definitivt bättre än någon LD.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

WASD, det var väll du som berättade om att du hade haft det i gruppforumet om Lucid Dreaming? Har för mig det iaf.

 

Det här verkar coolt, om det nu verkligen stämmer. :P

Jag tror inte att jag hade fått det än då det forumet fanns, men jag skrev i Mezox tråd om drömmar att jag haft en utanför kroppen-upplevelse.

 

Det är grymt cool även om det inte skulle varit utanför kroppen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Genom upprepade tester kan man ju visa att det är högst troligt att det faktiskt är utanför kroppen.

Genom upprepade tester kan man ju visa att det är högst troligt att det faktiskt är inuti kroppen.

 

känns som det var en svag vinkling där, även om jag inte anklagar dig för att göra det medvetet. ;)

 

Det är grymt cool även om det inte skulle varit utanför kroppen.
+2.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man gör det klassiska kort-experimentet vilket innebär att man tar ett kort från en kortlek utan att titta på det och lägger undan det för att se på det under Astral Projektion så säger Robert Bruce, en av de mest kända forskarna inom detta området, att det är ca. 70% att man får rätt samt att det varierar väldigt mycket från person till person.

 

Det undermedvetna har effekt också, om man tänker för mycket på ett viss kort ökar chansen att det är det kortet man ser. Så tricket för att se så mycket som möjligt från verkligheten är att inte ha några förväntningar eller tänka på vad som kan hända.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men om det nu är ascoolt även om man inte lämnar kroppen egentligen och att det bara är en dröm, så är ju enda anledningen till att man tycker det är coolt att man förväntar sig att det ska vara coolt. Om det är ens undermedvetna som styr allt så tycker man bara det är en cool upplevelse för att alla andra beskriver upplevelsen som cool.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...