Hoppa till innehåll

Gymnasium.


Gäst Runkarn

Rekommendera inlägg

Gäst Runkarn

Jag tyckte det kunde vara roligt att veta vad folk är intresserade av så jag tänkte fråga lite frådor.

 

Vad ska du välja för gymnasium och linje? Svara gärna även om du redan går på ett gymnasium. Gärna fler en bara förstahandsvalet.

Blev du antagen till ditt förstahandsval?

Varför valde du just det du valde?

 

Själv valde jag bara Skogås Östra för deras Elprogramm inriktat på datorteknik.

Jag valde det gymnasiet för att det ligger nära och jag valde den linjen för att jag ansåg att jag var intresserad av att lära mig mer om el och teknik.

Det var även mitt ända val jag gjorde, Så jag är glad att jag blev antagen. 10 poäng till godo också. =D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 44
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Valt Samhällsvetenskaplig linje inriktning ekonomi på Af Chapman här i Karlskrona. Centralt och bra siktar även på en jurist/ekonom karriär och tyckte det verkade en lämplig linje till detta.

 

Blev antagen på mitt förstahandsval som var just detta ^.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Teknikprogrammet, med datorinrikning.

Jag kom in, ja.

Mitt andraval var samhälle med kultur-inrikning. Jag valde bara något då, för det var teknik jag vilja gå på, och kommer gå på.

 

Jag valde teknikprogrammet med datorinrikning för att jag ansåg det var det bästa för mig. Då blir du ju att lära sig lite programmering. Det sporrar nog mig och gör så att jag orkar med det andra också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sökte till El-linjen, inriktning elteknik på Ullvigymnasiet här i Köping. Kom in utan nå större problem då jag hade 230 poäng och snittet låg på 200. Synd bara att majoriteten av folket som ska gå där är mongo.

 

Mitt andrahandsval var bygg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kom in på Teknikprogrammet, som var mitt första val.

Rinner in nu på tredje, sista året, och dessa två år har varit fantastiska och lärorika.

 

Jag kommer inte riktigt ihåg vilka mina andra val var, men tror att det var samhällsprogrammet och barn och fritid.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...