Hoppa till innehåll

Jävla Iranier


Laserturk
 Dela

Rekommendera inlägg

Kristendomen har såvitt jag vet aldrig genomfört korståg mot Indien. Dock så var islams korståg mot hinduer/sikher var tydligen en riktigt blodig historia, även jämfört med andra korståg.

 

"The islamic conquest of India is probably the bloodiest story in history"

 

"Aurangzeb advocated orthodox Islam and aggressively persecuted Hindus and Sikhs."

 

(Den där Aurangzeb var någon viktig figur inom de islamska korstågen genom Indien)

 

http://www.youtube.com/watch?v=C8MCl0bHVXo

http://en.wikipedia.org/wiki/Muslim_conque...an_subcontinent

 

Edit: Britterna kom inte dit förrens hundratals år senare, och hade inte alls något med korstågen (som då var över sedan länge) att göra.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 227
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Vad jag vill tillägga är att du blandar ihop dem grupperna med sikher, sikher som finns i alla delar av Pakistan, Indien, Afghanistan, Bangladesh har en regel att aldrig raka bort sitt hår.

(Lyckas inte klippa massquoten rätt, så läs Ryssfemmans inlägg)

 

Vill bara nämna att sikher inte håller på med halshuggning överhuvudtaget för att man rakar av sig skägg/hår. Det finns "moderna" sikher med kortklippt hår och slätrakat ansikte.

 

Dock så tycker de inte om islam överlag, pga av korståg och dylikt.

 

Så du menar att alla muslimer är omoderna tomtar som skägg ner till brösten?

Om jag ens skulle gissa på att någon med halshuggen för att man rakat sitt hår så är det sikher, då man inte

får ta bort någon kroppshår i deras religion.

 

Sikhismen når Islam närmare i likhet än t.ex kristendomen i storhet, bortsett från att kristendomen och islam bär samma stamfader. Det är hindhuer som har problem med muslimer och sikher däremot, med tanke på Indiens splittrning.

Nämn ett korståg Islam har utfört mot Indien, jag tror faktiskt de kristendomen som ligger bakom korstågen där som till slut blev en koloni på grund av britterna?

 

Du är helt ute och cyklar.

 

För det första så nämnde jag ingenting om muslimer.

För det andra må sikhismen vara en krigisk religion, med de halshugger inte folk som rakar och klipper sig (Ta en titt på Indiens premiärminister, han har ansat sitt skägg och han är sikh). Tro inte att alla religioner från öster är blodtörstiga.

 

Vet du hur många sikher muslimerna dödade? De kokade till döds en av deras 10 gurus, de murade in två barn till en annan guru som straff. Allt för att tvinga dem till att konvertera till islam.

Kristendomen har aldrig varit i närheten av Indien, de kom dock så långt som Kina men de gick inte genom Indien.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni nämner klaner som var fiender till profeten och hela hans familj, Umayyad kaliferna spred skräck bland alla, dem fanns innan ens Islam grundades men dem märkte att folk började sympatisera med Islams profet Mohammed.a

Pratar vi sedan om 1900 talet så handlar det om att hindhuer och muslimer hade stora problem mellan varandra, sen handlar Islams korståg också om en hel del kontringar från Europa och från Asien.

 

Jag nämnde sikher för att ingen pratar om att det finns moderna muslimer när någon pratar om att muslimer dödar dem som rakar sig.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag snackar fortfarande inte om nutiden, muslimerna krigade mot hinduerna på 1500-talet. Det är av de korstågen och krigen där efter som sikhismen grundades och spreds som religion för att stå emot de muslimska översittarna.

 

Och vad fan har sikher med moderna muslimer att göra? Jag fattar inte vad du menar. Förklara dig gärna mer här nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sikhismen grundades med en tanke, det finns bara en gud, det var det dem lärde sig av muslimerna som på 1500 talet även var ottomanerna som härjade i Indien, delvis perser också.

 

Ja Islam var en makt i Indien cirka 900 år ungefär, men om konvertering skulle vart tvång så innebär det att nästan 100% av hela befolkningen skulle vart muslimer.

 

En nämnde att muslimer halshugger varan om man rakar skägget, jag sa att det inte stämmer och jag gissade på sikher då det är dem som inte får ta bort någon kroppshår. Men du väljer att försvara sikher med att säga, det finns moderna sikher men nämner inte att det finns moderna muslimer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sikhismen grundades med en tanke, det finns bara en gud, det var det dem lärde sig av muslimerna som på 1500 talet även var ottomanerna som härjade i Indien, delvis perser också.

 

Ja Islam var en makt i Indien cirka 900 år ungefär, men om konvertering skulle vart tvång så innebär det att nästan 100% av hela befolkningen skulle vart muslimer.

 

En nämnde att muslimer halshugger varan om man rakar skägget, jag sa att det inte stämmer och jag gissade på sikher då det är dem som inte får ta bort någon kroppshår. Men du väljer att försvara sikher med att säga, det finns moderna sikher men nämner inte att det finns moderna muslimer.

Indien fanns inte som du och jag ser på landet nu. De muslimska härskarna hade kontroll över mindre regioner i hela "Hindustan" som innefattade Pakistan, Indien och Bangladesh. Där de väl hade sitt herravälde, där fick folk bli muslimer om de ville leva bra eller fortsätta leva som understående människor. Men de krigade mot andra regioner, och tillslut får ju folk nog.

Så Sri Guru Granth Sahib tog lärdom av Islam sure, men det är väldigt långt bort från Islam som religionen är nu. Det är mer en blandning av vissa element från Hinduismen och vissa från Islam och sen har det gått sin egen väg efter 1600-talet pga muslimska härskare som mördade folk.

 

Muslimerna var utspridda lite här och var, men sen kom britterna på 1900-talet och flyttade på muslimerna till väst och öst Pakistan (som nu heter Pakistan och Bangladesh).

 

Anledningen till att jag säger att det finns moderna sikher är för att jag vet att de finns, men jag vet inget om muslimer så då har jag ingen anledning till att nämna det. Jag ville bara att folk inte ska gå runt och tro att sikher går och halshugger folk för att de klipper sitt hår.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Britterna påfrestade muslimerna och hindhuerna vid 1900 talet för en splittring, det blev väldigt mycket krig och Kashmir är något Indien och Pakistan fortfarande bråkar om.

 

Jag förstår dig, du vill inte att folk ska gå runt och tro att sikher halshugger människor för att de klipper sitt hår.

Jag har samma åsikt om muslimer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför ska man dö för att vara otrogen.

Dåligt av Iran

Det är inte Iran per say, det är pga av Sharia-lagar. (Hur man nu stavar det).

 

Du gillar och komma på fantastiska myter eller hur? Sluta uttala dig om en bok du aldrig öppnat och kunskaperna hos dig brister inom Islam.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför ska man dö för att vara otrogen.

Dåligt av Iran

Det är inte Iran per say, det är pga av Sharia-lagar. (Hur man nu stavar det).

 

Du gillar och komma på fantastiska myter eller hur? Sluta uttala dig om en bok du aldrig öppnat och kunskaperna hos dig brister inom Islam.

 

What now? Att Iran väljer att tolka lagarna på ett extremt sätt är inte mitt fel, men de baserar ju sina lagar på vad nu som står i koranen. Det finns bra sätt och dåliga sätt att se på en sak.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...