Hoppa till innehåll

Jävla Iranier


Laserturk
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 227
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Jesus

3 stycken kors antar jag.

Detta stämmer, ett för Herren, ett för Sonen och ett för Den Helige Anden medan de samtidigt symoliserar Jesus och de två tjuvarna från Samarien vid hans korsfästelse.

 

Må Jesu uppoffring på korset leda dig till frälsning. † † †

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen förstår jag inte varför västvärlden envisas med att Jesus skulle ha vart ljushyad sedan med ljusbrunt skägg.

Det är inte så det funkar om man växer upp i mellanöstern/israel.

Vad har det med saken att göra? Kanske du bör ta dig en kurs i genetik då det är fullt möjligt plus att han också var GUDS son och Gud är vit. Men detta faktum kan man bortse från då det fortfarande är möjligt, du är bara obildad och påstår saker utan att veta något.

 

Guds gener i ditt hjärta.

 

Det kan inte vara guds ord då det inte finns en källa längre till originalet!

 

Prästerna och påvens sätt och agera: Helt fullkomligt fel, då jag aldrig vart ett stort fan av särskilt påven som säljer avtal om en plats i paradiset. Då säger jag så här, kristna i dagens läge har gjort religionen så tunn som möjligt för att anpassa det till deras behov. Hur vet du att gud är vit? Du har inte direkt fått en uppenbarelse.

 

Ända vägen jag ser som kristendomen är faktiskt protestanternas sätt och tänka kristendomen.

Religion och tro är individuellt och ingen människa i världen kan förlåta dig förutom gud.

Martin Luther FTW som gick emot dåtidens kristendom.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Jesus

Prästerna och påvens sätt och agera: Helt fullkomligt fel, då jag aldrig vart ett stort fan av särskilt påven som säljer avtal om en plats i paradiset. Då säger jag så här, kristna i dagens läge har gjort religionen så tunn som möjligt för att anpassa det till deras behov.

Det där är återigen påståenden och fördomar som väller ur dig, du generaliserar alla Kristna. Visserligen har vissa marxistjudiska Kristna försökt inbringa profit, men dessa har varit vilseledda av Satan själv.

 

Hur vet du att gud är vit? Du har inte direkt fått en uppenbarelse.

Vad vet du om det? Jag har fått uppenbarelser många gånger genom mitt liv, och jag har levt igenom tre av Jesu ställföreträdare och varje gång jag sett dem i ögonen har jag också sett Gud.

 

Ända vägen jag ser som kristendomen är faktiskt protestanternas sätt och tänka kristendomen.

Religion och tro är individuellt och ingen människa i världen kan förlåta dig förutom gud.

Martin Luther FTW som gick emot dåtidens kristendom.

Återigen ser jag inte vad det har med saken att göra, och det finns människor som har makten att förlåta, bland dessa Jesu ställföreträdare. Det står också skrivet att för att bli förlåten för ens synder av Herren Gud så måste man först förlåta sig själv, och vad är vi om inte annat än människor?

 

Luther var förövrigt en psykiskt sjuk satanistisk judehatare som gick emot Kristendomen. Han såg Satan och djävlar flera gånger vilket han skrivit ned, detta tyder antingen på att han var satanist eller psykiskt sjuk. Han skyllde många problem inte bara på påven och Katolicismen med sina hädiska kättarbeteenden utan också på judarna och ansåg att alla judar skulle brännas då de mördat Jesus, är detta en Kristen man? Nej, knappast då han inte förlät judarna vilket var vad Jesus förespråkade. Vatikanen har sedan länge förlåtit judarna, men Luther gjorde det aldrig. Att han sedan påstod att hårt arbete var den syndfria vägen till frälsning istället för som det står skrivet tron och tillförliten till Jesus och Herren Gud säger också allt om hur kristen denne man var.

 

Ditt resonemang stämmer inte och jag förstår fortfarande inte varför du kommenterar Kristendomen och kommer med påståenden som att jag aldrig fått uppenbarelser då du inte har någon kunskap om någondera. Sedan ser jag heller inte vart du vill komma med att ta upp nya saker hela tiden som är ganska självklara i vissa fall och i andra fall inte stämmer.

 

Må Jesus leda dig till kunskap och frälsning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ända vägen jag ser som kristendomen är faktiskt protestanternas sätt och tänka kristendomen.

Religion och tro är individuellt och ingen människa i världen kan förlåta dig förutom gud.

Martin Luther FTW som gick emot dåtidens kristendom.

Återigen ser jag inte vad det har med saken att göra, och det finns människor som har makten att förlåta, bland dessa Jesu ställföreträdare. Det står också skrivet att för att bli förlåten för ens synder av Herren Gud så måste man först förlåta sig själv, och vad är vi om inte annat än människor?

 

Luther var förövrigt en psykiskt sjuk satanistisk judehatare som gick emot Kristendomen. Han såg Satan och djävlar flera gånger vilket han skrivit ned, detta tyder antingen på att han var satanist eller psykiskt sjuk. Han skyllde många problem inte bara på påven och Katolicismen med sina hädiska kättarbeteenden utan också på judarna och ansåg att alla judar skulle brännas då de mördat Jesus, är detta en Kristen man? Nej, knappast då han inte förlät judarna vilket var vad Jesus förespråkade. Vatikanen har sedan länge förlåtit judarna, men Luther gjorde det aldrig. Att han sedan påstod att hårt arbete var den syndfria vägen till frälsning istället för som det står skrivet tron och tillförliten till Jesus och Herren Gud säger också allt om hur kristen denne man var.

 

Ditt resonemang stämmer inte och jag förstår fortfarande inte varför du kommenterar Kristendomen och kommer med påståenden som att jag aldrig fått uppenbarelser då du inte har någon kunskap om någondera. Sedan ser jag heller inte vart du vill komma med att ta upp nya saker hela tiden som är ganska självklara i vissa fall och i andra fall inte stämmer.

 

Må Jesus leda dig till kunskap och frälsning.

 

Kanske off-topic nu men, detta är ett fuskforum, och du kommer hit med din bibel?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Jesus

Kanske off-topic nu men, detta är ett fuskforum, och du kommer hit med din bibel?

Min vän, jag vet inte om det är jag eller du som misstar sig men såvitt jag vet vid Jesus är vi just nu i Fuska.se:s Debattforum, om vi är i Fuska.se:s Fuskforum och inte Debattforum ursäktar jag mig så mycket för misstaget, ni kunde ju sagt något tidigare.

 

Kristus eviga kärlek och sanning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad vet du om det? Jag har fått uppenbarelser många gånger genom mitt liv, och jag har levt igenom tre av Jesu ställföreträdare och varje gång jag sett dem i ögonen har jag också sett Gud.

 

Luther var förövrigt en psykiskt sjuk satanistisk judehatare som gick emot Kristendomen. Han såg Satan och djävlar flera gånger vilket han skrivit ned, detta tyder antingen på att han var satanist eller psykiskt sjuk.

Tyckte detta var väldigt skojigt. :3

Seriöst dock, sluta trolla.

Det är så uppenbart när det kommer någon mupp som bara skriver om sin medeltida tro och kallar resten för hädare.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad vet du om det? Jag har fått uppenbarelser många gånger genom mitt liv, och jag har levt igenom tre av Jesu ställföreträdare och varje gång jag sett dem i ögonen har jag också sett Gud.

 

Luther var förövrigt en psykiskt sjuk satanistisk judehatare som gick emot Kristendomen. Han såg Satan och djävlar flera gånger vilket han skrivit ned, detta tyder antingen på att han var satanist eller psykiskt sjuk.

Tyckte detta var väldigt skojigt. :3

Seriöst dock, sluta trolla.

Det är så uppenbart när det kommer någon mupp som bara skriver om sin medeltida tro och kallar resten för hädare.

 

Särskilt när första inlägget skapades cirka 10 minuter efter registrering.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Jesus

Särskilt när första inlägget skapades cirka 10 minuter efter registrering.

Det gör mig ledsen att du inte läser mina inlägg utan att du som Fishmaster skall komma med fördomar och påståenden hela tiden utan att kolla upp det. Hade du läst mitt första inlägg http://www.fuska.se/forum/index.php?s=&amp...t&p=1765368 så ser du tydligt att jag skriver att "jag måste besvara detta" vilket var precis anledningen till att jag registrerade mig.

 

Välsigne dig och be Herren om läsförståelse.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Särskilt när första inlägget skapades cirka 10 minuter efter registrering.

Det gör mig ledsen att du inte läser mina inlägg utan att du som Fishmaster skall komma med fördomar och påståenden hela tiden utan att kolla upp det. Hade du läst mitt första inlägg http://www.fuska.se/forum/index.php?s=&amp...t&p=1765368 så ser du tydligt att jag skriver att "jag måste besvara detta" vilket var precis anledningen till att jag registrerade mig.

 

Välsigne dig och be Herren om läsförståelse.

 

haha jävla troll

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...