Hoppa till innehåll

Jävla Iranier


Laserturk
 Dela

Rekommendera inlägg

@ Mezox och Ryssfemman: Ja men ok då, då ska jag börja måla bilder på Muhammed och kalla mig muslim då, för att vilken religion man påstår sig tillhöra behöver ju inte gå ihop med de religiösa texter/seder som definierar religionen.

 

eller jag tror jag ska kalla mig jude och inte tro på gud. eller så kallar jag mig kristen och accepterar homosexuella. eller så går jag runt och hailar lite grann på gatan och säger att jag är kommunist.

 

EDIT: ateister tror inte på någon gud (det är enda kravet för att vara en ateist), det är inte motsatsen till religion.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 227
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Mm. De har gått från att stena våldtäktsoffer, avrätta barn som säger emot sina föräldrar och bränna folk på bål till att acceptera olikheter i större utsträckning, bli mer öppna, stödja de som har de svårt och hjälpa människor.

 

Jävla as eller hur? Bara sluta ha ihjäl våldtagna tjejer sådär.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Iran backar om stening

LONDON/TT-AFPRelaterat

Iran meddelar att den kvinna som dömts till döden för äktenskapsbrott inte kommer att stenas till döds. Beskedet kom efter massiva internationella protester både mot dödsdomen och den brutala avrättningsmetoden.

Irans ambassad i London lät meddela att "enligt information från berörda juridiska myndigheter i Iran, så kommer Sakineh Mohammadi Ashtiani inte att avrättas genom stening".

Den 43-åriga Sakineh Mohammadi Ashtiani har suttit fängslad sedan 2006, sedan hon dömts för att ha haft en "olaglig relation". Hon har också straffats med 99 piskslag enligt människorättsorganisationen Amnesty International.

Däremot fanns inga uppgifter på fredagen om att Ashtianis dödsstraff hade omvandlats.

Iran har kritiserats av bland andra EU:s utrikeschef Catherine Ashton och den brittiske utrikesministern William Hague som kallar avrättningsmetoden för "medeltida". Det amerikanska utrikesdepartementets talesperson Mark Toner betraktar stening som en "barbarisk och avskyvärd akt".

 

Källa: Hallands Nyheter. Läste det idag i tidningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast skillnaden är ju att ingen kommer acceptera dig som muslim om du gör det.

Det var delvis en bit av min poäng. Om någon kommer fram till mig och säger att den personen är t.ex. kristen så är det rimligaste för mig att anta att denne också menar det och alltså att den följer de regler som bibeln staterar. Att förutsätta att andra människor känner till vilka gamla utsagor som är utdaterade från varje religion är endast arrogant.

 

Om du läser aboriginernas gamla heliga texter (om de nu har sådana) så kommer du anta att de är så de tror och inte automatisk ta bort saker som du tycker låter illa och inte tro att de är så.

 

Om religionerna verkligen var så pro-utveckling hade de sett till att uppdatera sina texter och ta bort gamla utdaterade lager/regler/värderingar på samma sätt som vetenskapen förkastar gamla teorier när en mer sannolik förklaring till omvärlden dyker upp. fast vänta, då är det inte religion längre, då är det vetenskap. alltså kan inte religion vara utvecklingsstimulerande.

 

Iran backar om stening

LONDON/TT-AFPRelaterat

Iran meddelar att den kvinna som dömts till döden för äktenskapsbrott inte kommer att stenas till döds. Beskedet kom efter massiva internationella protester både mot dödsdomen och den brutala avrättningsmetoden.

Irans ambassad i London lät meddela att "enligt information från berörda juridiska myndigheter i Iran, så kommer Sakineh Mohammadi Ashtiani inte att avrättas genom stening".

Den 43-åriga Sakineh Mohammadi Ashtiani har suttit fängslad sedan 2006, sedan hon dömts för att ha haft en "olaglig relation". Hon har också straffats med 99 piskslag enligt människorättsorganisationen Amnesty International.

Däremot fanns inga uppgifter på fredagen om att Ashtianis dödsstraff hade omvandlats.

Iran har kritiserats av bland andra EU:s utrikeschef Catherine Ashton och den brittiske utrikesministern William Hague som kallar avrättningsmetoden för "medeltida". Det amerikanska utrikesdepartementets talesperson Mark Toner betraktar stening som en "barbarisk och avskyvärd akt".

Källa: Hallands Nyheter. Läste det idag i tidningen.

 

Så hon kommer dö iaf, men hur?

 

EDIT: Ändrade lite.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dave, du verkar ofta förutsätta att allt är/måste vara helt väldefinierat. Det är ingen vetenskaplig teori vi pratar om. Många muslimer ser mig som muslim men jag är säker på att det också finns många extremister som inte skulle se mig som en muslim. Jag tror inte det är många som ordagrannt läser de gamla skrifterna och rättar sig till varje mening. Per definition skulle det ju egentligen endast de räknas som är muslimer, men så är det tydligen inte.

Jag tycker det är självklart att inte döda oskyldiga kommer långt före än att t.ex. inte raka sitt skägg inom islamen, men tydligen finns det andra där nere som har andra tankar. Jag ser dessa knappast som muslimer och jag tror inte de ser mig som en muslim heller.

 

Om någon kommer fram till mig och säger att den personen är t.ex. kristen så är det rimligaste för mig att anta att denne också menar det och alltså att den följer de regler som bibeln staterar. Att förutsätta att andra människor känner till vilka gamla utsagor som är utdaterade från varje religion är endast arrogant.

Nej, det rimligaste för dig att anta är inte att den kristna personer är t.ex. emot homosexuella. Utan du får anta det mest självklara (och nej, det står inte någonstans vad som är det mest självklara utan här måste man tänka lite själv) som t.ex. att personen tror på Gud. Resten vet du inget om och om du vill veta så får du väl fråga personen.

Redigerat av Mezox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dave, du verkar ofta förutsätta att allt är/måste vara helt väldefinierat. Det är ingen vetenskaplig teori vi pratar om. Många muslimer ser mig som muslim men jag är säker på att det också finns många extremister som inte skulle se mig som en muslim. Jag tror inte det är många som ordagrannt läser de gamla skrifterna och rättar sig till varje mening. Per definition skulle det ju egentligen endast de räknas som är muslimer, men så är det tydligen inte.

Jag tycker det är självklart att inte döda oskyldiga kommer långt före än att t.ex. inte raka sitt skägg inom islamen, men tydligen finns det andra där nere som har andra tankar. Jag ser dessa knappast som muslimer och jag tror inte de ser mig som en muslim heller.

Detta. Precis som de flesta marxister inte klänger sig fast vid varenda ord Marx hävde ur sig, så är det relativt få religiösa som följer vart enda ord i bibeln/koranen/whatever.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dave, du verkar ofta förutsätta att allt är/måste vara helt väldefinierat. Det är ingen vetenskaplig teori vi pratar om. Många muslimer ser mig som muslim men jag är säker på att det också finns många extremister som inte skulle se mig som en muslim. Jag tror inte det är många som ordagrannt läser de gamla skrifterna och rättar sig till varje mening. Per definition skulle det ju egentligen endast de räknas som är muslimer, men så är det tydligen inte.

Jag tycker det är självklart att inte döda oskyldiga kommer långt före än att t.ex. inte raka sitt skägg inom islamen, men tydligen finns det andra där nere som har andra tankar. Jag ser dessa knappast som muslimer och jag tror inte de ser mig som en muslim heller.

Detta. Precis som de flesta marxister inte klänger sig fast vid varenda ord Marx hävde ur sig, så är det relativt få religiösa som följer vart enda ord i bibeln/koranen/whatever.

 

^ True dat.

Vart jag bor så äre ju katastrof.

Folk är muslimer. Dom knullar, dom dricker, dom rånar, dom snattar, dom skadar och dom röker på. Men ändå så äter dom inte griskött.

Dom gör det som är dåligt mot dom men inte det som är bra för Koranen tillåter inte detta.

 

Börjar bli trött på sånt här skit, du är INTE en muslim om du endast följer en av tvåtusen (bara en siffra, börja inte kommentera detta, apjävel) regler.

 

Jag kan ju inte bryta mot alla sveriges lagar och sen hålla mig till 2-3 st och säga att jag inte förtjänar något straff.

Alla regler är till för att följas, bryter man en så har man misslyckats.

Redigerat av CHORDAZBA
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

^ True dat.

Vart jag bor så äre ju katastrof.

Folk är muslimer. Dom knullar, dom dricker, dom rånar, dom snattar, dom skadar och dom röker på. Men ändå så äter dom inte griskött.

Dom gör det som är dåligt mot dom men inte det som är bra för Koranen tillåter inte detta.

Fast samtidigt så kan man ju inte följa ALLA regler. Det skulle inte vara hållbart.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...