Hoppa till innehåll

Jävla Iranier


Laserturk
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 227
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Är inte brist på utbildning och att aktivt välja att inte tro på vetenskapen trots allt vad logik och bevis säger lite samma sak? Eftersom du säger "intag av riktig kunskap", de kan läsa om det men väljer att inte "ta in det" så att säga.

det är inte endast kunskapen som motbevisar deras tro som är av vikt, även kunskapen om hur deras tro påverkar samhället och omvärlden samt kunskapen om de utvecklingsmässiga brister som finns i religion och hur de deras egen utveckling skadas av okunskapen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är inte brist på utbildning och att aktivt välja att inte tro på vetenskapen trots allt vad logik och bevis säger lite samma sak? Eftersom du säger "intag av riktig kunskap", de kan läsa om det men väljer att inte "ta in det" så att säga.

det är inte endast kunskapen som motbevisar deras tro som är av vikt, även kunskapen om hur deras tro påverkar samhället och omvärlden samt kunskapen om de utvecklingsmässiga brister som finns i religion och hur de deras egen utveckling skadas av okunskapen.

 

Men även den kunskapen vägrar de ju erkänna eftersom att de tror blint på religionen, att det är dom som lever rätt och moraliskt och att alla andra är syndare och hädare som ska brinna i helvetet. Att ett samhälle utan Gud skulle vara ett samhälle utan moral och att vi skulle gå under utan religion. Det är såna tankar som har indoktrinerats i dom och alla som inte håller med är ett hot mot deras idyll. De vägrar ju acceptera någonting annat än Gud, paradiset och helvetet som sanning och försvarar den med aggressivitet och ologiska argument.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Knappast som att västvärlden funkar bättre med kvinnor? Porrbranschen är en av den största i världen och är dominerande i västvärlden, prostitution och våldtäkt siffror är mycket högre i väst. Abort i västvärlden är otroligt vanlig då tjejer i dagens läge inte har någon gräns när det gäller alkohol.

 

Anklaga inte religionen, anklaga bara regeringen. Iran genomförde sin revolution för cirka trettio år sen, innan var det inte många muslimer där. Dock är jag glad över att Iran kommer svara på lika mycket våld tillbaka mot Israel, Israel och USA har korrupterat arabländer som Saudi Arabien, Jordanien, och Egypten. Dem starkaste makterna i mellanöstern, det är bara Iran som kan skydda mellanöstern vid ett världskrig som kommer ske mot dem.

 

Till trådskaparen, är du säker på att dina åsikter om Iran nu kommer ifrån dig eller är det ren manipulering ifrån media?

Det är inte så att media gått detalj för detalj, media vet vad dem ska skriva om Iran så att folk blir insatta på att läsa kommande artiklar om Iran.

 

Snälla var lite kritiska FGS!

Redigerat av Ryssfemma
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men även den kunskapen vägrar de ju erkänna eftersom att de tror blint på religionen, att det är dom som lever rätt och moraliskt och att alla andra är syndare och hädare som ska brinna i helvetet. Att ett samhälle utan Gud skulle vara ett samhälle utan moral och att vi skulle gå under utan religion. Det är såna tankar som har indoktrinerats i dom och alla som inte håller med är ett hot mot deras idyll. De vägrar ju acceptera någonting annat än Gud, paradiset och helvetet som sanning och försvarar den med aggressivitet och ologiska argument.

Givetvis, men de föds ju inte förnekande, utan det är något de lär sig (alt. indoktrineras). I vilket fall så har de bristande kunskap om situationen i världen och verkligheten.

 

@ Ryssfemman: Religionen är i detta fall en stark bidragande faktor, det går inte att förneka. I västvärlden (som inte har något som helst med tråden att göra och som jag inte tänker fördjupa mig på) finns många problem och andra bidragande faktorer till dem.

 

Hur kan det vara regeringens fel? de har också regler de måste spela efter, vi lever i ett samhälle (på globalt plan i alla länder) där vi har lyckats ge samhällsetablissemanget i sig själv ett eget liv och där människor styrs och korrigeras helt utan att någon människa aktivt tar dessa beslut. Alla världens regeringar är företag som drivs av de exakt samma mekanismer som alla andra företag, ska du klaga på Irans regering kan du lika gärna klaga på macdonalds eller Knuts korvkiosk.

 

@ CHORDAZBA: Nähä, skit i att ge mig ett exempel då. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men även den kunskapen vägrar de ju erkänna eftersom att de tror blint på religionen, att det är dom som lever rätt och moraliskt och att alla andra är syndare och hädare som ska brinna i helvetet. Att ett samhälle utan Gud skulle vara ett samhälle utan moral och att vi skulle gå under utan religion. Det är såna tankar som har indoktrinerats i dom och alla som inte håller med är ett hot mot deras idyll. De vägrar ju acceptera någonting annat än Gud, paradiset och helvetet som sanning och försvarar den med aggressivitet och ologiska argument.

Givetvis, men de föds ju inte förnekande, utan det är något de lär sig (alt. indoktrineras). I vilket fall så har de bristande kunskap om situationen i världen och verkligheten.

 

Ok, jag tror bara att det handlade om ett missförstånd här. Jag trodde att du menade att de inte hade tillgång till sådan kunskap, men du menade att de helt enkelt inte tar in sådan information och att de därför är i brist på kunskap? I så fall var det vad jag också ville förklara.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men även den kunskapen vägrar de ju erkänna eftersom att de tror blint på religionen, att det är dom som lever rätt och moraliskt och att alla andra är syndare och hädare som ska brinna i helvetet. Att ett samhälle utan Gud skulle vara ett samhälle utan moral och att vi skulle gå under utan religion. Det är såna tankar som har indoktrinerats i dom och alla som inte håller med är ett hot mot deras idyll. De vägrar ju acceptera någonting annat än Gud, paradiset och helvetet som sanning och försvarar den med aggressivitet och ologiska argument.

Givetvis, men de föds ju inte förnekande, utan det är något de lär sig (alt. indoktrineras). I vilket fall så har de bristande kunskap om situationen i världen och verkligheten.

 

@ Ryssfemman: Religionen är i detta fall en stark bidragande faktor, det går inte att förneka. I västvärlden (som inte har något som helst med tråden att göra och som jag inte tänker fördjupa mig på) finns många problem och andra bidragande faktorer till dem.

 

Hur kan det vara regeringens fel? de har också regler de måste spela efter, vi lever i ett samhälle (på globalt plan i alla länder) där vi har lyckats ge samhällsetablissemanget i sig själv ett eget liv och där människor styrs och korrigeras helt utan att någon människa aktivt tar dessa beslut. Alla världens regeringar är företag som drivs av de exakt samma mekanismer som alla andra företag, ska du klaga på Irans regering kan du lika gärna klaga på macdonalds eller Knuts korvkiosk.

 

@ CHORDAZBA: Nähä, skit i att ge mig ett exempel då. :D

 

Jag förstår inte hur man kan blanda in religion när det är så att i Islam så har du inte rätt att ta någon annans liv så länge det är till självförsvar. Otrohetskonsekvenser väntar i livet efter, inte i denna enligt Islam.

Det är inte ovanligt att i väst så händer det att män ofta misshandlar sina fruar också när dem har någon nära

kontakt med en annan man.

 

Btw, Guggo's inlägg ovanför mitt är värd att tänka på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...