Hoppa till innehåll

Jävla Iranier


Laserturk
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 227
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Sen finns det många muslimska länder där man inte stenar folk och många iranier som inte gillar att stena folk också, men de kan vi ju glömma, eller?

 

Håller för övrigt med om att det är sjukt att sånt händer.

 

En fråga bara: Eftersom man är nergravd till bröstet så är väl det enda stället man kan sikta på huvudet? Sen väljer man stenarna så att personen inte ska dö snabbt. Har jag fel om jag tror att man ändå blir medvetslös efter typ den första stenen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad är det för jävla bakåtliggande regim som sysslar med sådana barbariska metoder på 2000-talet?

avståndet i tid från "Jesus födelse" till nu har ingen betydelse när det gäller olika värderingar. När man börjar tänka efter riktigt noga så börjar man se hur primitiva en del av våra värderingar är.

 

Hur kommer det sig att vi, i ett fritt land, där alla får yttra sig, inte stenar varandra?

Vi har utbildning.

 

Och du är förvånad? Ännu en gång är det religion som är roten till problemet, inte en folkgrupp.
roten till problemet är bristande resurser, kunskap och utbildning.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och du är förvånad? Ännu en gång är det religion som är roten till problemet, inte en folkgrupp.

roten till problemet är bristande resurser, kunskap och utbildning.

 

Hur då menar du? I USA förtrycker den kristna högern homosexuella men de saknar väl inte utbildning.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ey jag var extra noga med att inte gnälla utan bara informera, ifall du är mån om att skriva rätt.

Ey?! HAHA, vafan?

 

Finns inget "skriva rätt eller fel", jag skriver hur fan jag vill, så länge du förstår vad du läser.

Har du problem med vad jag skriver eller hur jag skriver det så kan du ta det och berätta det till närmaste psykolog för jag skiter i det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ey jag var extra noga med att inte gnälla utan bara informera, ifall du är mån om att skriva rätt.

Ey?! HAHA, vafan?

 

Finns inget "skriva rätt eller fel", jag skriver hur fan jag vill, så länge du förstår vad du läser.

Har du problem med vad jag skriver eller hur jag skriver det så kan du ta det och berätta det till närmaste psykolog för jag skiter i det.

 

Antingen skriver du rätt eller så skriver du fel sötnos.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bristande resurser tror jag inte är ett problem i Iran.

Bristande resurser är ett problem i alla länder, det finns ingen mening att köpa sådant som det inte finns brist på. ;)

Nä men vad jag syftade på är att en majoritet av Irans befolkning inte får de resurser de behöver för att kunna lägga sig på samma nivå som väst-världen, givetvis måste tillgången på kunskap och utbildning växa i takt tillgången på resurser, annars faller strukturen samman igen.

 

Hur då menar du? I USA förtrycker den kristna högern homosexuella men de saknar väl inte utbildning.
Behöver man ta till religion för att klara sin tillvaro och beskriva världen runt omkring är man i en allvarlig brist av kunskap och utbildning.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...