Hoppa till innehåll

Jävla Iranier


Laserturk
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 227
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

1. Familj är en grupp som du levt igenom ditt liv med, kan vara ett adopterat barn som blivit omhändertaget på ett bra sätt, det där är familjen.

 

2. Det vet du aldrig, men man har rätt att försvara om man uppfattar dem som svaga mot en högre styrka.

 

3. Sionister (jag är inte anti-semit), terrorister som säger sig strida för Gud men täcker sitt ansikte, hela syftet förstörs, våldtäktsmän och då menar jag våldtäktsmän, inte en kvinna som ångrat sig eller att deras moralföräldrar anmält. M.m, alla har sin definition på hemska människor.

 

4. Skydda det som betyder för dig. Ditt hem, din familj, dina vänner m.m.

ungefär som jag misstänkte, rätt vaga definitioner, så det är inte så svårt att vrida, vända, tolka och spegla det där för att kunna hugga ner vem som helst när som helst och göra det "moraliskt rätt".

 

EDIT: Ändrade lite.

 

Kvinnofientlighet hade vart mycket utbredd i mellanöstern om inte Islam kommit till dit och även i resten av världen på mycket högre nivå. Religion är inte en bidragande faktor till det som händer i Iran..

Alkohol är också en punkt som är förbjuden i Iran, alkohol är däremot en bidragande faktor till att kvinnor skadas, dödas, våldtas samt blir dåligt behandlade i olika fall.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kvinnofientlighet hade vart mycket utbredd i mellanöstern om inte Islam kommit till dit och även i resten av världen på mycket högre nivå. Religion är inte en bidragande faktor till det som händer i Iran..

Varför och källa på det tack.

 

Alkohol är också en punkt som är förbjuden i Iran, alkohol är däremot en bidragande faktor till att kvinnor skadas, dödas, våldtas samt blir dåligt behandlade i olika fall.
Så varför händer sådana här saker i Iran då om det inte finns nån alkohol?

 

EDIT: Ändrade lite.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hans poäng är väl att kvinnomisshandeln är mindre utbredd eftersom kvinnor inte blir misshandlade av random fulla snubbar på stan. Jag får intrycket att kvinnomisshandel till följd av alkohol är betydligt vanligare än att någon stenas (vilket står i varenda tidning så fort det är på gång)

 

(Kan du inte ändra bort den irriterande bb-koden då..?)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker ovanligt mycket som Dave i den här tråden...

 

Jag tycker som de flesta att det är helt sanslöst. Att plåga ihjäl en person som "tros" ha varit otrogen är sinnessjukt.

Även om hon nu var otrogen så är det ju självklart att ingen ska för något sådant.

 

Det är bara dumt att dra alla över en kant genom att vara väldigt trångsynt och säga att alla i Iran stödjer det här.

 

Jag är ateist och respekterar religions värderingar, men när det kommer till sådant som det här, blir jag illamående och tycker att dom borde ha fått t.ex. bättre SO undervisning och insett att döda en person oftast i leder någon vart. (Vad jag menade med det är om man t.ex. pratar om en diktator eller en person som är en fara för omgivningen/samhället)

Redigerat av Luminary
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag säger inte att det står "Du skola stena kärringjävlar som du tror horar runt med andra"

Dock står det sådana saker i bibeln, intressant nog.

 

Jag tror definitivt att det är religionen som ligger bakom. Hjärntvättning och sjuka värderingar hör till religion.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är ledarna som är ytterst ansvariga, och antagligen så använder de och förvrider religionen för att hjärntvätta folk.

 

Det finns gott om både kristna och muslimer som är toleranta, har sunda värderingar och är snela hestar rent generellt. Alltså är det inte religionens fel, utan ledarnas.

 

Religion är ett dött ting, den kan inte hjärntvätta någon.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är ledarna som är ytterst ansvariga, och antagligen så använder de och förvrider religionen för att hjärntvätta folk.

 

Det finns gott om både kristna och muslimer som är toleranta, har sunda värderingar och är snela hestar rent generellt. Alltså är det inte religionens fel, utan ledarnas.

 

Religion är ett dött ting, den kan inte hjärntvätta någon.

passa dig Guggo, du börjar låta som en NWO-konspirationsteoretiker.

 

"De onda ledarna utnyttjar religion för att snärja och hjärntvätta de oskyldiga medborgarna."

 

Givetvis är inte ledarna "mer ansvariga" än den som slänger stenen, alla är dåligt informerade/utbildade om vad som krävs för att upprätthålla fredlig och kamratlig social organisation.

 

EDIT: Ändrade lite.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är ledarna som är ytterst ansvariga, och antagligen så använder de och förvrider religionen för att hjärntvätta folk.

 

Det finns gott om både kristna och muslimer som är toleranta, har sunda värderingar och är snela hestar rent generellt. Alltså är det inte religionens fel, utan ledarnas.

 

Religion är ett dött ting, den kan inte hjärntvätta någon.

passa dig Guggo, du börjar låta som en NWO-konspirationsteoretiker.

 

"De onda ledarna utnyttjar religion för att snärja och hjärntvätta de oskyldiga medborgarna."

 

Givetvis är inte ledarna "mer ansvariga" än den som slänger stenen, alla är dåligt informerade/utbildade om vad som krävs för att upprätthålla fredlig och kamratlig social organisation.

 

EDIT: Ändrade lite.

 

Alltså, att ledare i mellanöstern har använt religion för att kontrollera medborgarna är ju ett ganska välkänt faktum. (Ok, inte hjärntvätt. Det är ju i princip omöjligt). Alla diktaturer måste kontrollera folket på något sätt. Vissa använder religion. Det har inget med NWO att göra.

 

 

Det beror ju helt på hur avrättningen ser ut. Om den utförs av frivilliga bödlar så håller jag med dig. Är det folk som tvingas till det för "annars stenar vi dig nästa gång" så tycker jag inte riktigt man kan skylla på dom.

 

Och det är fortfarande inte RELIGIONENS fel, utan hur personer använder religionen. (<- Min huvudpoäng)

 

Ex. En kniv som ligger i en kökslåda är helt ofarlig och kan inte döda någon, eftersom den är ett dött ting. Det är först när någon drar ut lådan, plockar upp kniven och använder den för att döda någon som kniven blir farlig. Precis så är det med religionen. Och precis som en kniv så kan religion även användas för bra saker.

 

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och det är fortfarande inte RELIGIONENS fel, utan hur personer använder religionen. (<- Min huvudpoäng)

Hur kommer det sig att personer "väljer" att använda religionen så? Jo, brist på resurser, kunskap och utbildning. varför har de det? Jo, bland annat på att de tillämpar en form av religion som inte trycker på utveckling utan istället dyrkan av ett etablissemang. (<- Min huvudpoäng)

 

EDIT: Ändrade lite.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dra inte alla över en kant.

 

Jo, sån är jag.

 

Till råga på allt som har fanskapen noga valt ut stenar som inte ska döda vid första kast. Hon ska torteras till döds. Fyfan! Vart är världen påväg?

 

Jag hatar detta lika mycket som du gör.

Men få inte samma uppfattning om alla.

 

Jag som iranier hatar mitt land pga alla idiotiska grejer som pågår där, det betyder inte att alla iranier är likadana.

Du ser inte mig eller Friday kasta sten på våra medmänniskor (vore dock kul att kasta sten på friday <3)

 

Kan lika gärna säga att alla svenskar är slampor och fjortisar.

 

Visste in att du var också en iranie.

 

Men du har rätt där, alla iranier gör inte sånt.

 

Finns flera som är oskyldiga och lever ett fritt liv medans finns andra som håller på med idiotiska grejer.

Och det håller inte på bara i Iran.

Redigerat av PouyaShirin
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...