Hoppa till innehåll

Jävla Iranier


Laserturk
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 227
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Ärligt talat fattar jag inte vad problemet med att ha tre fruar är om alla fruar är med på det.

Nä eller hur! Att ha fler än en älskare är ju inget annat än helt normalt och alla tre fruar accepterar ju det utan några som helst våldsrelaterade tvångsmetoder. Förstår inte varför vi inte gifter oss med tre fruar?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ärligt talat fattar jag inte vad problemet med att ha tre fruar är om alla fruar är med på det.

Nä eller hur! Att ha fler än en älskare är ju inget annat än helt normalt och alla tre fruar accepterar ju det utan några som helst våldsrelaterade tvångsmetoder. Förstår inte varför vi inte gifter oss med tre fruar?

 

Handlar det om tvångsmetoder ingår det inte i Islam, för att giftelse med flera kvinnor har funnits i alla kulturer, men Islam är den ända som fördömer tvång i sådana relationer. Anledningen är att över 10 miljoner kvinnor blir ensamma i världen, ska man kalla dem public property då eller? När det inte blir tillåtet att skryta om tjejer som om dem vore pokaler så kan västvärlden börja prata.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var visserligen väldigt ironisk i mitt inlägg, men.

 

Om vi vänder på steken- du är gift med en kvinna och älskar henne, men det gör även två andra killar. Istället för att tjejen ska ta ställning och bestämma en så gifter hon sig med alla tre.

 

Tänk dig ditt liv. Säg att hon sover 8h per dag. Då är det 16 timmar kvar, du måste jobba 6 timmar per dag. Då är det 10 timmar kvar av underbar frid och fröjd med din drömfru, men vänta nu, två till män han väntat hela dagen på att få umgås med denna tjej, ställ dig i kö! Du får, låt oss säga 3 timmar per dag, om inte mindre med din fru.

 

Och enligt min uppfattning så är giftemål att man alltid skall stå bredvid ens partner, "I nöd och lust".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men gift dig inte med henne då? Är det så svårt?

Om du tycker det är okej att du bara får lite tid med henne så gifter du dig med henne, annars gör du det inte.

 

Ni får det nästan att låta som om det i koranen står "alla män måste gifta sig med 4 (eller tre) fyra kvinnor". Det är en maximumgräns och det är inte många som har fyra fruar i praktiken. Jag som kommer från Irak (Kurdistan) har bara hört talas om(inte känner) en person med mer än en fru (han har 2 st).

Redigerat av Mezox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men gift dig inte med henne då? Är det så svårt?

Om du tycker det är okej att du bara får lite tid med henne så gifter du dig med henne, annars gör du det inte.

 

Ni får det nästan att låta som om det i koranen står "alla män måste gifta sig med 4 (eller tre) fyra kvinnor". Det är en maximumgräns och det är inte många som har fyra fruar i praktiken. Jag som kommer från Irak (Kurdistan) har bara hört talas om(inte känner) en person med mer än en fru (han har 2 st).

Om han äskar henne då?

Sånt här händer i Muslimska länder, och jag tror absolut att det har en stor del att göra med att folket är totalt hjärntvättade. Folk blir ju halshuggna för att dom har rakat av sig skägget för fan. Hade allt varit som det skulle, vilket ni verkar vilja påstå, så hade vi inte hört så jävla mycket babbel därifrån. Allt är inte som det ska.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men gift dig inte med henne då? Är det så svårt?

Om du tycker det är okej att du bara får lite tid med henne så gifter du dig med henne, annars gör du det inte.

 

Ni får det nästan att låta som om det i koranen står "alla män måste gifta sig med 4 (eller tre) fyra kvinnor". Det är en maximumgräns och det är inte många som har fyra fruar i praktiken. Jag som kommer från Irak (Kurdistan) har bara hört talas om(inte känner) en person med mer än en fru (han har 2 st).

Men vafan låter det vettigt på någon våning?

Att gifta sig med mer än en fru är fan inte ens rimligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast att allt inte är som det skall i mellanöstern beror ju till stor del på USA.

Haha äntligen kom den!

 

Allt är USAs,Västeuropas,Australiens,Judarnas och den vita heterosexuella manens fel.

Får jag fråga vad USA har att göra med att människor blir förtryckta i tex Pakistan och Iran?

 

 

 

Förövrigt håller jag med Lynott och Dirtman angående att ha flera fruar.

Även om det var normalt i väst så hade jag inte villat ha fler än en partner,va fan man får la ha lite värdighet i kroppen.

Jag skulle inte vilja att min partner hade en massa andra män vid sidan om mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vill först säga att jag aldrig har tänkt ha mer än en fru och fattar inte att man skulle vilja ha det.

 

Om han äskar henne då?

Om nu alla fruar (eller män i ditt exempel) är med på det fattar jag inte vart fan problemet ligger.

Har frågat min mamma nu. I koranen står det att man får ha mer än en fru (och max fyra) endast om man behandlar alla lika. Om man vet att man inte kan behandla alla lika så får man inte ha mer än en fru.

 

Sånt här händer i Muslimska länder, och jag tror absolut att det har en stor del att göra med att folket är totalt hjärntvättade. Folk blir ju halshuggna för att dom har rakat av sig skägget för fan. Hade allt varit som det skulle, vilket ni verkar vilja påstå, så hade vi inte hört så jävla mycket babbel därifrån. Allt är inte som det ska.

Nu är du där du låter som att alla män har fyra fruar var (vilket inte på länga vägar är sant, vad jag vet har de allra flesta bara en fru) och var fan har du fått att folk som rakar sig blir halshuggna?

Det jag påstår är att det är ledningen/de med inflytelse som är dumma i huvet i de länder som sånt (piskrappen i första inlägget) händer (vilket inte är i närheten av alla muslimska länder som du försök få det att framstå som), och inte att allt som har med Islam att göra är skit.

 

Men vafan låter det vettigt på någon våning?

Att gifta sig med mer än en fru är fan inte ens rimligt.

Nej, det låter inte vettigt för mig heller (alltså att ha flera fruar) men det ändrar inte det jag skrev. Redigerat av Mezox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vill först säga att jag aldrig har tänkt ha mer än en fru och fattar inte att man skulle vilja ha det.

 

Sånt här händer i Muslimska länder, och jag tror absolut att det har en stor del att göra med att folket är totalt hjärntvättade. Folk blir ju halshuggna för att dom har rakat av sig skägget för fan. Hade allt varit som det skulle, vilket ni verkar vilja påstå, så hade vi inte hört så jävla mycket babbel därifrån. Allt är inte som det ska.

Nu är du där du låter som att alla män har fyra fruar var (vilket inte på länga vägar är sant, vad jag vet har de allra flesta bara en fru) och var fan har du fått att folk som rakar sig blir halshuggna?

Det jag påstår är att det är ledningen/de med inflytelse som är dumma i huvet i de länder som sånt (piskrappen i första inlägget) händer (vilket inte är i närheten av alla muslimska länder som du försök få det att framstå som), och inte att allt som har med Islam att göra är skit.

 

Självklart förstår jag bättre än att dra alla över en kant. Jag vet att det inte låter så, men jag blir sån när jag blir arg på en folkgrupp.(-.-)

 

Jag vet också det där om att man måste behandla alla lika, men det finns inte en chans att det skulle funka i praktiken.

 

Jag har fått det från en bok som jag lästa som var skriven av en som heter Latifa. En flykting från taliban makten i Pakistan. Det är en sann historia, där hon skildrar hur allt gick till. i huvudstaden Kabul där hon bodde. Då straffade dom männen som inte hade skägg (Okej jag överdrev men det är som ajg skrev i början av inlägget. Dom skulle lika gärna kunnat ha halshuggit dom) med piskrapp och div. tortyrmetoder. Och ja, jag påstår också att det är ledningen som är problemet i sånna länder. Som jag skrev i inlägget så tror jag att alltberor på hjärntvättning. (Även om det låter som att jag är anti-islamist och en rasist, så längst inne älskar jag alla.)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...