Hoppa till innehåll

Piratpartiet?


DiRtY
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej, tänkte kolla upp piratpartiet lite idag då jag inte riktigt trodde på att de stod för att det skulle vara lagligt att sprida och använda andras material så som filmer, spel, musik osv.

 

hittade då detta:

 

Lagstiftningen skall ändras så att det görs helt klart att den endast reglerar användning och kopiering av verk i kommersiella sammanhang, vilket ju också var det ursprungliga syftet med konceptet "exklusiv distributionsrätt". Att dela med sig av kopior, eller på annat sätt sprida eller använda annans verk, skall aldrig vara förbjudet så länge det sker på ideell basis utan vinstmotiv.

 

Och tänkte dubbel kolla lite nu så jag fattat det rätt, de vill alltså att det ska vara lagligt att sprida andras verk sålänge det sker utan vinstsyfte?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hatar Piratpartiet och all illegal fildelning. Om Piratpartiet nu skulle slå igeon (vilket jag tvivlar starkt på) och kommer enligt vad de sagt driva The Pirate Bay från Rikstaden innebär det extremt mycket för oss som är kloka och hellre köper film, musik och spel. Tror ni seriöst att stora filmbolag såsom Paramount, Universal, Warner Brothers eller liknande kommer ens komma på tanken att distribuera deras filmer här i Sverige? Inte en chans i världen att de ens kommer våga. Detsamma gäller skivbolag och spelbolag. Sony, Nintendo och Microsoft kommer inte vilja sälja deras konsoler här i Sverige eftersom allt kommer enbart att modifieras för att kunna spela brända spel och liknande som laddas ner.

 

Seriöst, vill ni verkligen att film, musik och spelmarknaden i Sverige ska bli som i Kina?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hatar Piratpartiet och all illegal fildelning. Om Piratpartiet nu skulle slå igeon (vilket jag tvivlar starkt på) och kommer enligt vad de sagt driva The Pirate Bay från Rikstaden innebär det extremt mycket för oss som är kloka och hellre köper film, musik och spel. Tror ni seriöst att stora filmbolag såsom Paramount, Universal, Warner Brothers eller liknande kommer ens komma på tanken att distribuera deras filmer här i Sverige? Inte en chans i världen att de ens kommer våga. Detsamma gäller skivbolag och spelbolag. Sony, Nintendo och Microsoft kommer inte vilja sälja deras konsoler här i Sverige eftersom allt kommer enbart att modifieras för att kunna spela brända spel och liknande som laddas ner.

 

Seriöst, vill ni verkligen att film, musik och spelmarknaden i Sverige ska bli som i Kina?

Varför skulle dom sluta distribuera filmer, musik, spel osv till Sverige?

 

Folk i andra länder kan fortfarande ladda upp musiken på webben så vi i Sverige kan ladda ner den.

 

Samt alla i Sverige kan fortfarande köpa prylarna via webben.

Jag tror dom skulle fortsätta distribuera till Sverige, dom förlorar inte på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför skulle dom sluta distribuera filmer, musik, spel osv till Sverige?

 

Folk i andra länder kan fortfarande ladda upp musiken på webben så vi i Sverige kan ladda ner den.

 

Samt alla i Sverige kan fortfarande köpa prylarna via webben.

Jag tror dom skulle fortsätta distribuera till Sverige, dom förlorar inte på det.

Är du på riktigt?

 

Varför skulle någon som inte har ett helt rent hjärta av guld köpa en film för ett/ - två hundra kronor när man kan ladda ner den från riksdagens hemsida gratis, snabbt och enkelt? Känar bolagen inga pengar på det, så säljer dom det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är ju klart som faen att filmbolagen inte kommer exportera filmer till Sverige där fildelning är lagligt. Sedan är det ju bolagen som äger själva verken och som inte vill dela ut det gratis. Hur jävla svårt kan det vara att fatta det? Om ni skulle ha en biograf där ni köper in filmer för flera tusentals kronor och måste ha pengar för att hålla den uppe, skulle ni uppskatta om över hälften smet in och såg på film där utan att betala? Jag fattar inte hur man kan föredra att ladda hem en film istället för att köpa den. När jag köper en film får jag det som filmbolagen vill att jag ska ha i hemmet för att se filmen, helt enkelt det bästa. Varför gå en sämre väg?

 

Sedan skulle det ta över 7 timmar för mig att ladda hem en film om jag nu skulle få för mig att göra det, så snabbt går det inte. Man får bara in en massa skit i datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hatar Piratpartiet och all illegal fildelning. Om Piratpartiet nu skulle slå igeon (vilket jag tvivlar starkt på) och kommer enligt vad de sagt driva The Pirate Bay från Rikstaden innebär det extremt mycket för oss som är kloka och hellre köper film, musik och spel. Tror ni seriöst att stora filmbolag såsom Paramount, Universal, Warner Brothers eller liknande kommer ens komma på tanken att distribuera deras filmer här i Sverige? Inte en chans i världen att de ens kommer våga. Detsamma gäller skivbolag och spelbolag. Sony, Nintendo och Microsoft kommer inte vilja sälja deras konsoler här i Sverige eftersom allt kommer enbart att modifieras för att kunna spela brända spel och liknande som laddas ner.

 

Seriöst, vill ni verkligen att film, musik och spelmarknaden i Sverige ska bli som i Kina?

Jag tror absolut inte att stora bolag skulle sluta sälja sina produkter i Sverige.

 

Du har inte tänkt på att många av de som inte laddar ner gör det för att de tycker att det är fel, inte för att det är olagligt? Därför tror jag att det skulle finnas många som köper produkterna även om det skulle vara lagligt att ladda ner. Men visst, det skulle säkert minska försäljningen.

Redigerat av ReMemberMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...