Mumutio Skrivet 23 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2010 Vad är skillnaden mellan arab och pers? :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 24 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Augusti 2010 Jo, de har något gemensamt. De är från mellanöstern. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LOLOL Skrivet 25 Augusti 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2010 Varför tror ni att invandrarna/blattarna svär på svenska mer än oss? Skriv er teori. Och säg inte emot, för jag vet att dom svär mer. Jag fick skäll av mamma för att jag skrev "blattar". Jag fick ändra det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xpliT Skrivet 26 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Augusti 2010 För att dom har svenska som andra språk och därmed inte förstår innebörden och/eller hur kraftiga olika svordomar är. Därför används grova svordomar för minsta lilla grej. /thread Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaff Skrivet 26 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Augusti 2010 Vadå jävla skruvade,skruvad kan du va självOm du nu inte har märkt det, antar, så är jag själv iranier och är otroligt besviken över att jag är det. They see me trolling. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 26 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Augusti 2010 Vad är skillnaden mellan arab och pers? :huh:Araber härstammar från södra delarna av Irak ner genom Saudi Arabien till Jemen. Araber kallade man för beduiner förut, bed'hu betyder förflyttare, den som är van att vandra genom öknen och leva. Ordet arab uppstod också vid profeten Mohammeds tid, men blev mer känt när beduinerna bosatte sig i storstäder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Symptom Skrivet 26 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Augusti 2010 (redigerat) skön generalisering. förstår inte hur du mäter det heller, du kan omöjligt följa alla människor i sverige och sen räkna antalet svordomar på en viss tid. beror förmodligen helt på i vilken situation och grupp man umgås i/med också. så jävla onödig tråd Redigerat 26 Augusti 2010 av Symptom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 26 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Augusti 2010 Om något, this: För att dom har svenska som andra språk och därmed inte förstår innebörden och/eller hur kraftiga olika svordomar är. Därför används grova svordomar för minsta lilla grej. /thread Det är enkelt att använda svordommar på andra språk för att man inte har växt upp med dem och inte har lärt sig känna igen "det fula" i orden som de andra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Johnossi Skrivet 26 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Augusti 2010 Araber härstammar från södra delarna av Irak ner genom Saudi Arabien till Jemen. Araber kallade man för beduiner förut, bed'hu betyder förflyttare, den som är van att vandra genom öknen och leva. Ordet arab uppstod också vid profeten Mohammeds tid, men blev mer känt när beduinerna bosatte sig i storstäder. Heter det inte Saudiarabien?! O_O Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LOLOL Skrivet 27 Augusti 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Augusti 2010 skön generalisering. förstår inte hur du mäter det heller, du kan omöjligt följa alla människor i sverige och sen räkna antalet svordomar på en viss tid. beror förmodligen helt på i vilken situation och grupp man umgås i/med också. så jävla onödig tråd Jag ville veta alla andras åsikter det är allt <_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Denisb Skrivet 27 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Augusti 2010 Jag är en blatte. Fast jag kommer ju från Bosnien. Jag är född här i Sverige men jag ser mig själv som en blatte för jag har mina föräldrars blod i mig, bosniskt blod. Aja to the point, jag svär inte mycket däremot gör det när jag är på dåligt humör. Men! Folk som svär mycket behöver inte betyda att dom är värsta " Abo brosan kom vi slår sönder han fy fan! " Nej! så är det inte, det är mer om uppfostran och skit. Dom från Turkiet, Iranier, Irakier och så vidare ( kanske till och med Bosnien hur ska jag veta. ) svär oftare begrund av deras uppfostran. Jag menar det är ju krig där nere och all möjligt så när dom/vi kommer till Sverige blir det kanske att vi svär mycket för att dom är vana av kriget där nere. Det här kanske inte än håller ihop vad jag skrev men det här är min synpunkt. Säg inte emot mig eller nåt FÖR DET ÄR MIN SYNPUNKT som jag berättar inte eran. Det är fritt land alla får tro som dom vill. Denis Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Friday Skrivet 27 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Augusti 2010 Jag är en blatte. Fast jag kommer ju från Bosnien. Jag är född här i Sverige men jag ser mig själv som en blatte för jag har mina föräldrars blod i mig, bosniskt blod. Aja to the point, jag svär inte mycket däremot gör det när jag är på dåligt humör. Men! Folk som svär mycket behöver inte betyda att dom är värsta " Abo brosan kom vi slår sönder han fy fan! " Nej! så är det inte, det är mer om uppfostran och skit. Dom från Turkiet, Iranier, Irakier och så vidare ( kanske till och med Bosnien hur ska jag veta. ) svär oftare begrund av deras uppfostran. Jag menar det är ju krig där nere och all möjligt så när dom/vi kommer till Sverige blir det kanske att vi svär mycket för att dom är vana av kriget där nere.Är det krig i Turkiet, Iran och Irak eller är det något jag missat? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.