Ryssfemma Skrivet 4 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 4 Januari 2011 "Levnadsstandarden ökar"Sverige kommer inom 20 år gå från plats 15 till 45 i väldfärdslistan enligt FN om raset fortsätter i samma takt, hur kommer det sig? Sveriges välfärd kommer då vara sämre än Kubas, Libyens och även Mexikos. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_count..._United_Nations och Japan som "nästintill homogen" nation kommer ligga 1:a år 2030, trots att japanska kvinnors födelsetal är lägre än födelsetalet för kvinnorna i Sverige... Trots att Japan inte tar emot några invandrare i större utrsträckning.Hur kommer det sig? "Vi föder för lite barn" nämnde nyss Japan, i Japan förstår man att framtiden kommer bli mer och mer it-inriktad, vi kommer därför behöva mindre "mänskliga" arbetare och kan ersätta mänskliga jobb med datorer eller robotar. Som tom kan göra jobbet bättre än människor.Redan för 70 år sedan började man snacka om den demografiska bomben som ett hot, den har flera gånger avfärdats som myt. Från 1700-talet till 2050 har den arbetsverksamma gruppen konstant legat på 60%.http://www.unt.se/uppsala/demografisk-bomb...myt-418732.aspx "Vi behöver kulturella influenser för att samhället ska utvecklas" Jag håller med att vissa kulturella influenser är bra för att få ett mer varierat land. Men genom senaste tidens massinvandring från länder där kulturen och verklighetsuppfattningen skiljer sig mycket jämfört mot Sveriges, medför en kulturkrock som är mycket svår att lösa med integration. Tyvärr missar invandringsförespråkarna mycket av problemen då dem inte bor i de områdena.Om Sverige går i förlust vilket vi inte gör. Alliansen öppnade för arbetskraftsinvandring innan mandatperioden, du kan nu börja förklara hur Sveriges ekonomi växer rekordstarkt. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 4 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 4 Januari 2011 Det sämsta är ju att Sverige får de invandrare som blir över eftersom att alla andra länder har så hårda regler på vem som får komma in. Högutbildade får komma in någon annanstans och alla med sämre utbildning kommer till Sverige. Det är faktiskt extremt stor skillnad på högutbildade och lågutbildade människor, invandrare eller ej. Jag t.ex. går i skola i lund som är en studentstad, större andel högutbildade än i resten av Skåne, även vad gäller invandrare. För det finns ganska många både på min skola och i lund generellt. Om vi nu ska ta "blatteinvandrarna". De lyssnar på persisk/arabisk musik, pratar persiska/arabiska med varandra ibland. Men för övrigt är de precis som alla andra: skolan, fest och tjejer liksom... Detsamma gäller latinamerikaner och asiater osv. De 1 ½ år jag gått på skolan har det inte varit ett enda slagsmål. Och det går 1200 elever där. Sen en dag när jag ska hem står det ett gäng 14-åringar typ rosengård utanför skolan. Ingen jag känner. De ena ser helt pårökt ut och går fram och börjar kladda på mig och frågar efter pengar, jag puttar bort honom och så kommer hans kompis och ska "skydda honom", han puttar på mig och medan jag går därifrån sparkar han på min väska samt skriker massa grejer om min mamma efter mig. Muckar gräl helt enkelt. Så ja det är stor skillnad på invandrare vars föräldrar saknar utbildning som får växa upp tillsammans med outbildade svenskar mot invandrare från hem med studietration som växer upp med studieinriktade svenskar. Om vi nu ska prata mångkultur... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 8 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2011 Det sämsta är ju att Sverige får de invandrare som blir över eftersom att alla andra länder har så hårda regler på vem som får komma in. Högutbildade får komma in någon annanstans och alla med sämre utbildning kommer till Sverige. Det är faktiskt extremt stor skillnad på högutbildade och lågutbildade människor, invandrare eller ej. Detta går ju helt emot PK-köret om att högutbildade läkare blir taxichaufförer. Klart det är skillnad på hög- och lågutbildade. Och då lär vi ställa oss frågan, vilka har det svårast att bli högutbildade? Inhemska eller flyktingar från Irak? Sen en dag när jag ska hem står det ett gäng 14-åringar typ rosengård utanför skolan. Ingen jag känner. De ena ser helt pårökt ut och går fram och börjar kladda på mig och frågar efter pengar, jag puttar bort honom och så kommer hans kompis och ska "skydda honom", han puttar på mig och medan jag går därifrån sparkar han på min väska samt skriker massa grejer om min mamma efter mig. Muckar gräl helt enkelt. Så varför låter du dig ta detta? Det gör bara att de fortsätter. Fast ioförsig, detta är Sverige. Om du skulle smälla till någon av dessa äckel är det de som är offren. Om vi nu ska prata mångkultur... Mångkultur är jättebra, så länge man inte blandar etniciteter på det sätt som Sverige gör. Men medans segregationen växer så kan man bara vara tyst, man vill ju inte verka som om man är RASIST Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 8 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2011 Klart det är skillnad på hög- och lågutbildade. Och då lär vi ställa oss frågan, vilka har det svårast att bli högutbildade? Inhemska eller flyktingar från Irak? Det är ju knappast irakiernas fel att det finns fler högutbildade svenskar än irakier. (Om man nu inte anser att alla irakier är dumma i huvudet) Så varför låter du dig ta detta? Det gör bara att de fortsätter. Därför att ingen som inte är typ Rambo ger sig på ett helt gäng ensamma. Hur cool man än vill verka på internet. Fast ioförsig, detta är Sverige. Om du skulle smälla till någon av dessa äckel är det de som är offren. Inte om våldet man brukar i självförsvar är i proportion till våldet man blev utsatt för. Men medans segregationen växer så kan man bara vara tystBetyder det här att du skall sluta skriva, eller...? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ohm Skrivet 8 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2011 (redigerat) Ja, jag lade också märke till det. Men om vi nu ska prata om hur bra människor har det bör vi inte bara ta upp levnadsstandard utan även hur bra människor mår. Människorna i Costa Rica t.ex. sägs ju vara bland de lyckligaste i världen, fast de inte ligger högt upp på några HDI- listor. Jag skulle i alla fall mycket hellre bo i Costa Rica än i homogena Japan där idealen är jättestarka och människor spenderar hela sina liv med att försöka bli den perfekta människan (som i Sverige fast värre). Kan mångkultur få människor att må bättre tror ni? Eller mår människor i homogena samhällen bättre?Själv lade jag också märke till det efter jag postat, men lät ändå inlägget vara som det var.om jag nu går direkt till din fråga som är det svårt att svara på eftersom vi i Sverige har bara fått uppleva det ena(mångkultur). Har själv inget emot andra länders kulturer men tycker att man iaf ska försöka anpassa sig till svensk kultur & leverne, vilket kan vara svårt om man blir placerad i Rosengård, bergsjön, angered eller liknande. Även om någon av er kommer och säger att kulturer hela tiden förändras, så står jag för att säga att jag inte tycker vi har något konstruktivt att hämta från de invandrares kulturer jag stött på. Om Sverige går i förlust vilket vi inte gör. Alliansen öppnade för arbetskraftsinvandring innan mandatperioden, du kan nu börja förklara hur Sveriges ekonomi växer rekordstarkt.Är ju ganska stor skillnad på massinvandring och arbetskraftsinvandring, men jag har ändå svårt att se hur några polska byggarbetare har gjort att ekonomin ökat rekordartat i Sverige som du säger. 1)Det sämsta är ju att Sverige får de invandrare som blir över eftersom att alla andra länder har så hårda regler på vem som får komma in. Högutbildade får komma in någon annanstans och alla med sämre utbildning kommer till Sverige. Det är faktiskt extremt stor skillnad på högutbildade och lågutbildade människor, invandrare eller ej. 2)Jag t.ex. går i skola i lund som är en studentstad, större andel högutbildade än i resten av Skåne, även vad gäller invandrare. För det finns ganska många både på min skola och i lund generellt. Om vi nu ska ta "blatteinvandrarna". De lyssnar på persisk/arabisk musik, pratar persiska/arabiska med varandra ibland. Men för övrigt är de precis som alla andra: skolan, fest och tjejer liksom... Detsamma gäller latinamerikaner och asiater osv. De 1 ½ år jag gått på skolan har det inte varit ett enda slagsmål. Och det går 1200 elever där. 3)Sen en dag när jag ska hem står det ett gäng 14-åringar typ rosengård utanför skolan. Ingen jag känner. De ena ser helt pårökt ut och går fram och börjar kladda på mig och frågar efter pengar, jag puttar bort honom och så kommer hans kompis och ska "skydda honom", han puttar på mig och medan jag går därifrån sparkar han på min väska samt skriker massa grejer om min mamma efter mig. Muckar gräl helt enkelt.1) Jo, men tyvärr är det så att något land måste visa lite solidaritet.(vi skulle nog vunnit guldmedalj i solidaritet :D ) 2)Bor själv i norra Norrland, i närheten av det mer kulturberikade området i min stad.Min skolbuss passerar det området så jag stöter på nästan lika många invandrare som svenskar dagligen. Dock flyttar de flesta invandrare söderut när det får PUT pga kylan, förstår själv att man inte trivs i minus 20-30 grader om man bott i ökenvärme i hela sitt liv.(lite om situation i norrland, ganska OT men ändå)hehe nu i efterhand funderar jag på varför jag ens skrev detta, men men :P 3)Tur att du kom lindrigt undan iaf. Har själv en kompis som sa att SD var nazister och skulle göra som hitler ifall de kom in i riksdagen, efter en mindre kul händelse med invandrare blev han invandrarhatare och jag tror själv faktist att sådana händelser har haft störst påverkan på SDs framgångar. ------------------- Vill inte skriva någon domedagsprofetia och tycker att detta låter lite töntigt att skriva, men jag är helt säker på att något fruktansvärt kommer att hända i framtiden om denna oansvariga invandringspolitik fortsätter...Vill inte heller påstå att SD kommer göra situationen bättre... Redigerat 9 Januari 2011 av Ohm Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 9 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 9 Januari 2011 Om Sverige hade förlorat på invandringen hade inte regeringen öppnat för arbetskraftsinvandringen, trots det har arbetslösheten även minskat under 2010. Seriöst du bor i Norrland, du har inte sett det riktiga av Sverige som arbetar. Kolla bara på Import & Export branschen när det kommer till livsmedel här i Sverige, sen åker du till Årsta Industriområde, då kanske du kommer ändra på synen om att invandrare belastar samhället. Men såna som du kan vara skumma, först klagar ni på att invandrare tar jobben, sen när en invandrare inte jobbar så klagar ni på att det belastar samhället. Så du vet, men tanke på skatten som kommer in från invandrares inkomst så är det inte bara svenskar som har rätt till socialbidrag vid behov. Även när det kommer till kriminalvården. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 11 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 11 Januari 2011 Sverigedemokraterna. Jag trodde verkligen att de kunde vara bra. Jag intervjuade en sverigedemokrat i ett skolarbete i höstas och det var ju ganska bra det han sa, att arbetslösheten i sverige är stor och att man ska åtgärda det innan man släpper in massa invandrare och de inte får något jobb. Men på senaste tiden har jag börjat fundera. Jimmie Åkesson, han verkar vara helt konstig verkligen. Vadå, "ge oss sverige tillbaka!" ingen har tagit det från dig, duh. Så jag tror att han är rasist, när jag har tänkt på det , men att han är duktig på att förklara på ett bra sätt så att det inte låter som det. Den där skandalen när samtliga sverigedemokrater marscherade ut ur kyrkan när prästen sa att alla var lika mycket värda och att man måste minska rasisten, osv det var ju bara weird. Det var riktigt oförskämt! Och vafasen, håller de inte med prästen eller? De har ju kommit in i riksdagen och det tycker jag är läskigt. Vilka personer beundar dem? Är det folk som håller med de "snälla" sverigedemokraterna eller är det rasister, som tycker att svenskar är mer värda än invandrare? Jag börjar undra... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 11 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 11 Januari 2011 Sverigedemokraterna.Jag trodde verkligen att de kunde vara bra. Jag intervjuade en sverigedemokrat i ett skolarbete i höstas och det var ju ganska bra det han sa, att arbetslösheten i sverige är stor och att man ska åtgärda det innan man släpper in massa invandrare och de inte får något jobb.Sverige tar in fler invandrare än någonsin (vet inte om det är sant, men SD påstår väl det i alla fall), och arbetslösheten sjunker. Wait, what? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 11 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 11 Januari 2011 Ryssfemma jag har faktiskt inte hört någon nämna just argumentet att "invandrarna snor jobben" i den här tråden. Inte ens Sverigedemokraterna använder väl det? För det vore ju ganska ironiskt när invandrare har de flesta lågstatusjobben som vi svenkar känner oss för fina för att ta... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 12 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2011 Undanträngningseffekter existerar inte på arbetsmarknaden. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ohm Skrivet 12 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2011 (redigerat) Om Sverige hade förlorat på invandringen hade inte regeringen öppnat för arbetskraftsinvandringen, trots det har arbetslösheten även minskat under 2010. Seriöst du bor i Norrland, du har inte sett det riktiga av Sverige som arbetar.Kolla bara på Import & Export branschen när det kommer till livsmedel här i Sverige, sen åker du till Årsta Industriområde, då kanske du kommer ändra på synen om att invandrare belastar samhället. Men såna som du kan vara skumma, först klagar ni på att invandrare tar jobben, sen när en invandrare inte jobbar så klagar ni på att det belastar samhället. Så du vet, men tanke på skatten som kommer in från invandrares inkomst så är det inte bara svenskar som har rätt till socialbidrag vid behov. Även när det kommer till kriminalvården.Norrland lever på arbete, enligt google fick jag svaret att SSAB i Luleå(Norrland) är Sveriges till och med största industriområde. Men det är nog inte så lätt att förstå då du aldrig satt din fot här.Är inte så insatt i området "arbetskraftsinvandring", men tycker inte du att de invandrare som kommer hit genom massinvandring ska få jobb också, samt arbetslösa svenskar? med detta menas ju att arbetskraftsinvandrare går före både svenskar och invandrare på jobbmarknaden, är det rättvist tycker du? de som kommer hit som arbetskraftsinvandrare tillhör oftast bärplockande thailänningar, folk från baltländerna(jobbade några på mitt sommarjobb tex) samt polacker som jobbar svart inom byggbranschen(mest känt genom programmet byggfällan, eller vad det nu heter).När folk tänker arbetskraftsinvandring kommer nog tanken upp att det är högutbildade ingenjörer osv som kommer med hög kompentens, men i själva verket är det väldigt fattigt folk från andra länder som kommer hit och får de sämsta jobben, de får bo i någon barrack, på skolor osv. Mest känt är nog behandlingen av bärplockande thailänningar som får kass lön och blir behandlade som slavar, är det rätt tycker du?Under samma år som vi varslat flera arbetare inom industrin kommer arbetare i form av arbetskraftsinvandring in och får jobb, istället för arbetslösa invandrare och svenskar, är det också rätt tycker du?Sammanfattningsvis kommer arbetskraftsinvandrare hit, lever på urdålig lön, jobbar ofta kring 12h/dag, och inte för att nämna deras urmåliga levnadsförhållanden här i Sverige. Knappast någon funtad i dagens Sverige skulle tillåta en arbetare att leva så, det är nästan slaveri. Detta är ungefär förhållandena för de som fick skitarbeten i Sverige på 30-talet. Sedan det där argumentet: "först klagar ni på att invandrare tar jobben"Har aldrig hört någon säga så, förutom i South park då "they took our jerrrbs".Jag tror nog att tom nazister tycker att det är bra att invandrare jobbar. och om du tar det jag skrev om att arbetskraftsinvandrare får jobb före invandrare och svenskar på dessa argument. Så borde du förstå att det är helt förjävligt att folk som inte ens behärskar språket och aldrig satt sin fot i Sverige ska få jobb före folk som febrilt söker jobb. Sedan är det väl självklart att invandrare också jobbar... men mina tidigare argument grundade sig på att Sverige skulle kunna hålla en liknande levnandsstandard även om vi stoppade invandringen.Men av de arbetslösa är majoriteten invandrare, beror det på arbetsskygghet, att man tycker att man klarar sig fint på bidrag, eller någon annan anledning? kom helst inte och dra "invandrare blir diskriminerade på arbetsmarknaden", för de blir dem inte, alla företag i Sverige har i deras grundrättigheter tillskrivet att man ska förespråka mångfald på arbetsplatsen. ber om ursäkt för diverse stavfel, är trött nu.är gärna med på en debatt med er alla kring allt med invandring att göra, men bara inte någon blandar in SD i debatten, för jag anser att de inte står för någon lösning. Redigerat 12 Januari 2011 av Ohm Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 12 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2011 Nej,det han menade var att han tyckte att man inte skulle släppa in invandrare i sverige när de bara ändå blev arbetslösa inte att det stal jobben. Tror jag i alla fall... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg