Hoppa till innehåll

Sverigedemokraterna


Mezox
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag förstår verkligen inte varför folk är så fruktansvärt rädda för muslimer (särskilt araber av någon anledning. De flesta muslimer är inte ens araber).

 

I princip allt det negativa som folk tillskriver islam (terrorism, kvinnoförtryck, fanatism etc. etc.) har inget alls med Islam att göra. Allt det negativa som tillskrivs Islam finns även hos kristendomen (och säkert andra religioner med). Det finns absolut ingen logik bakom allt det här. En hel del terrorbrott i väst begås av kristna fanatiker. Varför vill ingen förbjuda kristendomen?

 

Eller om vi vill vara ännu säkrare så skall vi förbjuda höger-nationalism. Under 2006-2009 begicks 1770 terroristdåd i Europa. 0.34% (6st) av dessa begicks av muslimer. 90.17% begicks av etno-nationalister. Resterande begicks av vänsterfolk och lite annat random folk.

 

Om ni vill minska förtryck och terror. Förbjud nationalism, inte Islam.

 

Skillnaden är att terror från islamistiska extremister drabbar civil befolkningen både här och i MÖ på ett helt annat sätt,dom flesta "terrordåd" här i Europa begås av folk som vill att små landsplättar ska bli självstyrande och är ganska obetydliga i jämförelse med tex,Madrid,London och vad som skulle kunna ha skett i Stockholm och i Köpenhamn nu i dagarna.

 

Visst kanske det bara var 6 men det var troligtvis dom 6 blodigaste också.

Självklart ska vi bekämpa höger,vänster,kristen,judisk,osv extremism också och polisen måste snart ta i med hårdhandskarna.Sverige är ett alldeles för mesigt när det handlar om våldsbrott.

 

Jag tror inte sverigedemokraterna vill förbjuda islam bara minska dess inflytande och dra i invandringsbromsen. ,vilket det ibland känns som att det faktiskt behövs.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

 

 

 

Skillnaden är att terror från islamistiska extremister drabbar civil befolkningen både här och i MÖ på ett helt annat sätt,dom flesta "terrordåd" här i Europa begås av folk som vill att små landsplättar ska bli självstyrande och är ganska obetydliga i jämförelse

 

Var ar du hittat den här faktan?

 

med tex,Madrid,London och vad som skulle kunna ha skett i Stockholm och i Köpenhamn nu i dagarna.

 

2004 dog nästan 400 personer och nästan 800 skadades när tjetjenska nationalister tog över en skola. Ungefär 190 dog i Madrid.

 

Antagligen finns det fler exempel, men nationalism dödar fler människor i Europa än vad Islam gör.

 

Inte för att terrorism har något med Islam att göra, men iaf.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Guggo:

 

du menar väl ändå separatister?

vad du glömde nämna var att separatister och nationalister vart tillskrivna i samma kategori på undersökningen.

du glömde också nämna sveriges siffror, som står i samma länk som du fick din fakta ifrån:

 

http://www.europol.europa.eu/publications/...T/Tesat2010.pdf

I Sverige är 100% utförda av islamister, dock utfördes bara ett dåd.

 

Ser också att Spanien leder listan i "separatist-ligan", i just Spanien har folk med olika kulturer bott i samma land under en längre tid och foklgrupper vill därför separera sig ifrån varandra och skapa en egen stat med sin egna kultur. Alltså kan man säga att mångkulturen i dessa länder har skapat dessa terroristbrott.

När ska folk fatta att mångkultur inte fungerar i längden?

Redigerat av Ohm
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är traditioner obligatoriska eller? Jag minns inte var i lagen det står att alla måste sjunga nationalsången eller springa runt och vifta med flaggan?

 

Om någon finner sig kränkta i att vi fortsätter en svensk skoltradition kan de stanna hemma. Eller det är ju givetvis mer rätt att svenskarna ska tvingas ändra sina sätt för minoriteter?

 

Jag trodde vi bodde i ett fritt land där var och en fick välja själv vilka sånger man vill sjunga eller flaggor man vill ha. Varför vill du förtrycka folk genom att tvinga in dom i kyrkan för en avslutning? Eller genom att tvinga dom sjunga nationalsången? Folk säger att de är emot islams förtryck, samtidigt som de själva är för förtryck när de vill att alla måste sjunga nationalsången.

 

"Alla skolavslutningar måste vara i kyrkan, och vi måste sjunga psalmer" är EXAKT lika illa som "Inga avslutningar skall vara i kyrkan och vi skall inte sjunga religiöst eller politiskt bundna låtar"

 

Jävla hyckleri är vad det är.

 

Edit: Det finns ju i princip lika mycket regler för hur män skall klä sig som hur kvinnor skall klä sig inom Islam, så eh.

 

Fan vilken massmördare jag är som vill att våra traditioner ska få leva kvar i vårt land, istället för att helt kastas bort till förmån för mångkulturen

 

Att bo i ett fritt land innebär inte rätten för en minoritet att påverka majoriteten. Vi slutar med en kyrklig avslutning för att skolledningen är så rädda för den växande muslimska delen elever. Försök inte ens ljuga för dig själv att det inte stämmer. Det hör inte till sekulariseringen, egentligen.

 

Alltså när vi snackar om svenska traditioner tycker jag att vi ska tänka på skillnaden mellan "svenska" traditioner och "kristna" traditioner. De flesta svenskar är ju inte ens religösa, så jag ser ingen mening med att fira en skolavslutning i en kyrka. Självklart tycker jag inte att det är okej att fira i en moské heller.

 

Det har varit en svensk tradition att ha skolavslutning i kyrkan trots att staten och kyrkan redan separerats, svårare är det inte. Skolavslutning i en moské ... ja, det är väl bara en tidsfråga det också.

 

Jag har alltid varit "stolt" över att Sverige är ett sådant moraliskt och givmilt land. Systemen fungerar inte, men just att ta in många invandrare har varit en "god" sak att göra IMO. Jag blir mest irriterad på att våra grannländer inte är lika trevliga som vi. Personligen anser jag att mängden invandrare inte spelar någon roll; vi kan ta in lika många och ännu fler, det är okej, men det är inte okej när våra grannländer knappt tar in några alls. Det är inte rättvist, för invandring skapar problem då mångkultur inte är något ultimat.

 

I dessa länder är media mer öppna med vad en liberalisk invandring leder till. Utomlands ses Sverige nu som förlorat för en regering och media som fortsätter skicka ut bilder som bara talar om positiva effekter av invandring.

Så blir det när media är beroende av regeringen

 

2004 dog nästan 400 personer och nästan 800 skadades när tjetjenska nationalister tog över en skola. Ungefär 190 dog i Madrid.

 

Antagligen finns det fler exempel, men nationalism dödar fler människor i Europa än vad Islam gör.

Ja det får vi verkligen hoppas.

Men ska vi gå igenom antalet döda i terrorattacker av islamister i Mellanöstern sen 2001?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skillnaden är att terror från islamistiska extremister drabbar civil befolkningen både här och i MÖ på ett helt annat sätt,dom flesta "terrordåd" här i Europa begås av folk som vill att små landsplättar ska bli självstyrande och är ganska obetydliga i jämförelse

 

Var ar du hittat den här faktan?

 

med tex,Madrid,London och vad som skulle kunna ha skett i Stockholm och i Köpenhamn nu i dagarna.

 

2004 dog nästan 400 personer och nästan 800 skadades när tjetjenska nationalister tog över en skola. Ungefär 190 dog i Madrid.

 

Antagligen finns det fler exempel, men nationalism dödar fler människor i Europa än vad Islam gör.

 

Inte för att terrorism har något med Islam att göra, men iaf.

 

 

Nyhetsartiklar/inslag,dokumentärfilmer om framförallt Östeuropa och balkan där jag antar pågår mest oroligheter.

 

 

 

Åter igen var det muslimer som tog över skolan.(jag antar att du syftar på Beslan?) plus att ryssarna ganska aktivt bekämpar terrorister och separatister i Kaukasus,dock kan man ifrågasätta deras metoder.

 

Så bara för att nationalism dödar många människor så ska vi inte bekämpa islamistiska militanta extremister?

Redigerat av Motard4life
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om någon finner sig kränkta i att vi fortsätter en svensk skoltradition kan de stanna hemma. Eller det är ju givetvis mer rätt att svenskarna ska tvingas ändra sina sätt för minoriteter?

 

Nej, det sa jag inte. Men tradition är inte obligatoriskt.

 

 

 

Fan vilken massmördare jag är som vill att våra traditioner ska få leva kvar i vårt land, istället för att helt kastas bort till förmån för mångkulturen

 

Oj så melodramatisk man kan vara då. Sluta göra en höna av en fjäder och kom tillbaka när våra traditioner faktiskt är hotade på riktigt.

 

Några skolor som inte har avslutning i kyrkan påverkar bara svenska traditioner i Sverigedemokraternas låtsasvärld.

 

Att bo i ett fritt land innebär inte rätten för en minoritet att påverka majoriteten. Vi slutar med en kyrklig avslutning för att skolledningen är så rädda för den växande muslimska delen elever. Försök inte ens ljuga för dig själv att det inte stämmer. Det hör inte till sekulariseringen, egentligen.

 

 

Att bo i ett fritt land innebär inte att man har rätt att förtrycka minoriteten heller. Varför skall alla prompt tvingas in i kyrkan?

 

Om någon känner sig kränkt av att skiten är på skolgården så kan de väl stanna hemma.

 

Det har varit en svensk tradition att ha skolavslutning i kyrkan trots att staten och kyrkan redan separerats, svårare är det inte. Skolavslutning i en moské ... ja, det är väl bara en tidsfråga det också.

 

Det går nog inte, med tanke på att folk brukar elda upp moskéer när de kommer åt.

 

Utomlands ses Sverige nu som förlorat för en regering och media som fortsätter skicka ut bilder som bara talar om positiva effekter av invandring.

 

Kan du länka till artiklar eller dylikt som påvisar att det här är den generella bilden av Sverige utomlands, eller är det bara ytterligare något populistiskt dravel Sverigedemokraterna har hittat på?

 

 

Men ska vi gå igenom antalet döda i terrorattacker av islamister i Mellanöstern sen 2001?

Ja, det kan du ju få göra om du vill, men nu är det ju inte det vi pratar om. Men egentligen är det ju ganska irrelevant eller hur? När det bara bor muslimer i ett land så är det självklart att terrorbrotten begås av muslimer.

 

Ungefär som att säga "ööh alla rån i Iran begicks av muslimer alltså rånar muslimer mycket".

 

Lite av en platityd faktiskt.

 

Dessutom, allt det här om att mångkultur inte fungerar. Listan över homogena/nästintill homogena länder kan göras ganska kort. Och det är av en anledning.

 

(Nej, det är inte Aftonbladet som har lurat hela världen att mångkultur är ett bättre system)

 

 

 

Ohm: Seperatister och nationalister skrivs antagligen i samma kategori för att de ofta går hand i hand. Nationalism är en ideologi, seperatism är ett sätt att uppnå sin ideologis mål.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om jag säger att det inte var så jag menade, så säger jag samtidigt att du är dum i huvudet... Men jag tror varken att du är dum i huvudet eller att självmordsbombning är en del av mellanösternkultur. Det jag reagerade på i Mumitos inlägg var "mellanöstern - famlijeheder, olda getter och baka"(Eller vad det var). Det är verkligen inte vad jag får en bild av. Motard summerar på ett bättre sätt det jag försöker säga.(Även om det var Mellanösternkultur Mumito började prata om.)

 

Jag har inga problem med invandrare, bara dom inte håller på. De flesta invandrare är schyssta, precis som svenskar eller vilket folk som helst. Problemet är ju brottsliheten. Om man knuffar bort nån jobbig p12a så har man plötsligt våldtagit någon som råkade vara kompis med en brors bror, och då kommer dom 5 stycken och knäcker skallen på dig. Folk är ju förfan rädda för dom. Inte konstigt att det finns fördomar. Man pratar med invandrare som snackar om att dom hatar det jävla landet för att alla är rasister och klagar på att dom inte får jobb.

Då tänker jag: "Men dra hem då för fan."

Det finns lika många svenskar som kommer 5 stycken och spräcker skallen på en kille bara för att han rört en brorsas bror, men dom står ju för 85% av befolkningen och brottsligheten är betydligt tätare hos invandrare. Jag vet dock svenskar som pratar om att det är för dåligt med jobb, men jag tänker samma sak då: "Men sitt hemma då för fan."

Kom nu inte och säga att "Kolla i tidningen, det är lika mycket svenskar som invandrare som gör brott". Ni skrev att jag inte skulle tro på media. 15% av befolkningen är invandare, och de står för 15% av brottsligheten. Det är inget bra förhållande.

Vet att det är sent men vill bara uppmärksamma dig om lite saker här.

 

Du skriver att du "verkligen inte" inte håller med om min bild av mellanösternkultur "famlijeheder, olda getter och baka", men sen spenderar du nästa stycke med att klaga på problem relaterade till familjeheder? Hrrmmm.

 

15% av befolkningen är invandare, och de står för 15% av brottsligheten. Det är inget bra förhållande.

Say whaat??

 

Och ingen har skrivit att du

inte skulle tro på media
. Det jag skrev var att man inte bara ska suga åt sig all information man blir matad med utan vara kritisk och ta reda på saker själv också. Det var det jag menade i alla fall...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

SD har sjuk människosyn, kolla bara på deras syn på invandringen och mångkultur, kulturer ifrån andra nordiska länder eller t.e.x USA eller England är helt okej men om det skulle nu vara en kultur som skiljer sig från västerländsk kultur så är det helt oacceptabelt att låta den typen av människor komma till sverige medans folk från nordiska länder är det inget problem med, notera att jag säger invandrare och inte flyktingar då det är två olika benämnelser.

 

Jag tänker på en video jag såg då Åkesson blev intervjuad av två muslimska tjejer och dom frågade nått liknande ''Om en Svensk person skulle ha på sig burka/burqa eller slöja och konvertera till islam, förlorar då denne sin Svenska identitet?'' Åkessons svar var att han inte kunde bedömma det bla.bla. Alltså självklart förlorar personen INTE sin Svenska identitet när denne byter religion, alltså religion och vilket land man kommer ifrån är inte samma grej så jag tycker det verkar som att SD har mer emot muslimer än invandrare, det är otroligt mycket religon inblandat i invandrings frågan och det är fel och påminner mycket om Nazi-Tyskland.

 

Gott nytt år på er och ursäkta eventuella retard stavningar och formuleringar för jag är trött.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att bo i ett fritt land innebär inte att man har rätt att förtrycka minoriteten heller. Varför skall alla prompt tvingas in i kyrkan?

 

Om någon känner sig kränkt av att skiten är på skolgården så kan de väl stanna hemma.

 

Är det förtryck nu att förvänta sig att en utländsk minoritet ska rätta sig i något så simpelt som en traditionell svensk avslutning. Huuuu.

 

Kan du länka till artiklar eller dylikt som påvisar att det här är den generella bilden av Sverige utomlands, eller är det bara ytterligare något populistiskt dravel Sverigedemokraterna har hittat på?

 

Äh, det är mest från de människor jag chattar med från Europa. Förväntar du dig en The Guardian artikel vid namn "Europe's View on Sweden"? Om du nu inte insett det så rapporteras våra ständiga rekord i antal årliga invandrare, Malmö anses vara Europas mest segregerade stad och folk är fullt medvetna om att vår media är alldeles för beroende av regeringen. Vi är "The Rape Capital of Europe", smickrande nog. Kommer du ihåg det? När det visade sig så att vi har mer än dubbelt så många rapporterade våldtäkter per capita än nummer två på listan? Men vad var ursäkten... "Svenskar är nu mer benägna att anmäla", "vi har blivit bättre på att bearbeta fall av våldtäkt". Att antalet anmälda våldtäkter ökar nästan proportionerligt med antalet nyanlända var givetvis helt irrelevant.

 

Tyvärr, men vårat rykte förr var att vi hade en jättebra vård, hög standard och välfärd, vi hade en låg arbetslöshet och låg kriminalitet. Nu är vi Europas första kandidat för den nationella självmordsmetoden a.k.a mångkultur och på väg att bli Europas första arabland (men det är mest spekulation utifrån nativitet.) Det är iallafall den syn jag får höra när jag frågar runt.

Men det kanske är lättare för dig att bara avfärda allt jag sagt för att aftonhoran inte skrivit en artikel om det.

 

 

Dessutom, allt det här om att mångkultur inte fungerar. Listan över homogena/nästintill homogena länder kan göras ganska kort. Och det är av en anledning.

 

(Nej, det är inte Aftonbladet som har lurat hela världen att mångkultur är ett bättre system)

Derp.

Okej, vilken anledning?

Att säga att mångkultur fungerar är att påstå att vår integration funkar bra, att det inte förekommer diskriminering eller hatbrott mot något håll. Det betyder även att det inte finns någon segregation eller intolerans. Det får ej heller förekomma ett "vi och dom".

 

Och ja, jag vet att detta är ett orättvist argument. Jag tänker dock inte backa undan att med en homogen befolkning finns inte dessa problem, iallafall långt ifrån den utsträckning vi ser idag.

 

Kan du nämna något land som lyckats väl med den underbara välsignelse som mångkultur är?

 

Du säger att det knappt funnits länder med en homogen befolkning, någonsin undrat varför? Såvidare inte sammanhållning och brist på segregation bryter ner länder så beror det på annat. Kanske att ingen nation varit direkt homogen samtidigt som det ändå varit enkelt att anamma det positiva från andra kulturer, såsom mat, bilar, musik. För det krävs redan fungerande handel, export och utveckling.

Det mest framgångsrika landet vore det med en befolkning som är något homogen (t ex skandinavier) som anammat från andra kulturer. Att ha kebab i landet ska inte behöva komma med ett kvitto på 300,000 araber, pizza måste inte levereras med 20,000 [citation needed] italienare in 30 minutes or it's free.

 

För att det leder till segregation. Kulturkrockar. Rasism. Man kan inte blanda folk så här, och det märks vart man än tittar. Jag blir jätteglad när jag ser någon med utländskt utseende som talar bra svenska och har ett prestigefyllt arbete. Men det är tyvärr väldigt sällan. Vilket är vad jag sagt så förbannat många gånger. När det kommer fler än man kan hantera minskar potentiella resurser. Som liknelsen med att om huset svämmar över så är det första man gör att stänga av kranen, annars kan man inte göra något åt vattnet, hur duktig man än tror man är.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

 

 

 

Är det förtryck nu att förvänta sig att en utländsk minoritet ska rätta sig i något så simpelt som en traditionell svensk avslutning. Huuuu.

 

Traditioner förändras. Eller du kanske tycker att vi skall tvinga alla att fira midvinterblot också? Eller skall man fira jul som den firades när den först uppkom?

 

Helt ärligt så vågar jag nog säga att de som faktiskt bryr sig om var avslutningen är är ganska få. Särskilt med tanke på att inte en jävel bryr sig om religion i det här landet. Att man kan bli så otroligt upprörd över att inte få vara i en byggnad är ju helt fantastiskt.

 

Själva avslutningen ser ju exakt lika jävla dan ut. Men den är på skolan.

 

 

Äh, det är mest från de människor jag chattar med från Europa. Förväntar du dig en The Guardian artikel vid namn "Europe's View on Sweden"?

 

Nej, men jag förväntade mig nog att man hade något mer att komma med än några random människor om man går sådana påståenden.

 

Jag snackade med en italienare igår. Han tycker Sverige är helt underbart och perfekt.

 

Nu älskar alla Sverige :)

 

Om du nu inte insett det så rapporteras våra ständiga rekord i antal årliga invandrare, Malmö anses vara Europas mest segregerade stad och folk är fullt medvetna om att vår media är alldeles för beroende av regeringen. Vi är "The Rape Capital of Europe", smickrande nog. Kommer du ihåg det? När det visade sig så att vi har mer än dubbelt så många rapporterade våldtäkter per capita än nummer två på listan? Men vad var ursäkten... "Svenskar är nu mer benägna att anmäla", "vi har blivit bättre på att bearbeta fall av våldtäkt". Att antalet anmälda våldtäkter ökar nästan proportionerligt med antalet nyanlända var givetvis helt irrelevant.

 

Man kan inte jämföra brottsstatistik på det sättet. Vi har 100% fler fall av barnaga än England (ja, det har vi). OCH ALLT ÄR SÄKERT DE NEDRANS INVANDRARNAS FEL DERP.

 

Om du inte tycker att ursäkterna du nämnde ovan är orsaken, vad tror du då har orsakat den höga våldtäktsgraden? Innan du säger "invandrare lol", så tänk på att ex. Finland har knappt en invandrare, men också flest mord i Europa per capita.

 

Tyvärr, men vårat rykte förr var att vi hade en jättebra vård, hög standard och välfärd, vi hade en låg arbetslöshet och låg kriminalitet. Nu är vi Europas första kandidat för den nationella självmordsmetoden a.k.a mångkultur och på väg att bli Europas första arabland (men det är mest spekulation utifrån nativitet.) Det är iallafall den syn jag får höra när jag frågar runt.

 

Jag gillar hur du anser att din handfull polare är någon slags måttstock för vad Europa generellt tycker om Sverige.

 

"Min polare sa att Sverige suger alltså tycker hela europa så :) "

 

Nej, du får nog ha något mer att komma med innan du påstår att världen tycker Sverige suger.

 

 

 

"Okej, vilken anledning?"

 

Folk blir så jävla trötta på varandra och lackar? Inte fan vet jag, men om homogenitet hade varit bättre så hade fler länder haft det.

 

Eller de länder som har det hade i alla fall funkat bättre än de som inte har det. Vilket de inte gör.

 

Att säga att mångkultur fungerar är att påstå att vår integration funkar bra, att det inte förekommer diskriminering eller hatbrott mot något håll. Det betyder även att det inte finns någon segregation eller intolerans. Det får ej heller förekomma ett "vi och dom".

 

 

Nej, det är det inte.

 

 

Och ja, jag vet att detta är ett orättvist argument. Jag tänker dock inte backa undan att med en homogen befolkning finns inte dessa problem, iallafall långt ifrån den utsträckning vi ser idag.

 

Ja, Nord Korea är ju i princip 100% homogena och där är det ju aslattjo. Iran är också rätt kul.

 

Kan du nämna något land som lyckats väl med den underbara välsignelse som mångkultur är?

 

Nej, men eftersom i princip alla homogena länder i världen inte på något sätt fungerar bättre än de med mångkultur så kan man dra slutsatsen att homogenitet inte är bättre.

 

(Snarare sämre med tanke på att rätt många av dom är diktaturer)

 

 

För att det leder till segregation. Kulturkrockar. Rasism. Man kan inte blanda folk så här, och det märks vart man än tittar.

 

Uppenbarligen kan man inte inte blanda folk heller, eftersom homogena länder inte fungerar bättre.

 

Jag blir jätteglad när jag ser någon med utländskt utseende som talar bra svenska och har ett prestigefyllt arbete. Men det är tyvärr väldigt sällan. Vilket är vad jag sagt så förbannat många gånger.

 

Ja, och det kan ju omöjligt kanske på ett hörn vara Sveriges fel, eller hur? Alla invandrare bara ligger hemma och går på soc, amirite?

 

 

När det kommer fler än man kan hantera minskar potentiella resurser. Som liknelsen med att om huset svämmar över så är det första man gör att stänga av kranen, annars kan man inte göra något åt vattnet, hur duktig man än tror man är.

 

När någon välter ett glas är det inte översvämning. (Men man kan ju gärna skylla att man spillde på det där nya vattnet som kör taxi och heter något lustigt)

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I ettan (gymnasiet) på samhällskunskapen tycker jag i all min ödmjukhet att jag kom på ett bra sätt att beskriva SDs lösning på problemet med invandring.

 

Det är som när en mobbad elev tvingas byta skola. Slutar mobbaren att mobba då? Nej, istället hittar mobbaren nya offer. Hatet försvinner inte för att man tar bort hatobjektet; hatet förs bara vidare.

 

Jag tycker nog att som de flesta att man ska anpassa sig dit man kommer, men vill du påstå att om du flyttar till ett land helt olikt ditt eget kulturellt att du kommer att slänga bort allt som du anser gör dig till dig? Livets lotteri är väldigt elakt då vissa föds i demokratiska och sekulära länder, medan andra bara föds till krig och diktatur. Det är helt stört att bara för att du föds i ett land, eller att dina föräldrar gjorde det, så har du inte rätt till ett bra liv.

 

Ja, vi kan kämpa för att alla länder ska vara lika bra. Samtidigt så är SD emot kriget i Afganistan... hm...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller med dig, Sverigedemokraterna pratar som om rasism inte existerar och om det gör det så är det invandrarnas fel.

 

Jag tycker det är fegt att sparka nedåt på det sättet och bara sätta krav/spara in pengar på de med lägst status i samhället, istället för att ta pengar från rika människor, där de verkliga tillgångarna finns. Invandrare har det svårt nog i alla fall.

 

Med det inte sagt att man ska ta in fler än man kan hitta sysselsättning till.

 

Edit: Alltså det jag menar är inte att man inte ska sätta krav på invandrare, utan att man måste sätta invandrings/integrationsproblem i proportion till andra problem.

Redigerat av Mumutio
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...