Whore Skrivet 14 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2012 Pi, som handlar om Max, en man besatt av att finna den matematiska lösningen till aktiemarknaden. Allt eftersom han blir mer och mer fixerad vid idén blir han mer och mer psykotisk och paranoid, samtidigt som andra människor med egna syften för Max arbete jagar honom. Väldigt bra, psykologisk, kal och klaustrofobisk, en intensiv berättelse om hur en mans maniska hjärna leder till självdestruktivitet. Memento, som handlar om Leonard, som efter en olycka inte kan skapa nya minnen vilket gör att han glömmer allt som hänt efter bara några minuter. Han jagar efter John G, som våldtagit och mördat Leonards fru och är ansvarig för hans ovanliga tillstånd. En av de coolaste aspekterna var hur filmen var berättad: Genom färgscener, där scenerna spelas upp i baklänges ordning och börjar således med slutet, och svartvita scener som berättar historien från början, så slutet av filmen kommer i mitten av berättelsen. Skitbra, rekommenderas. :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jolt Skrivet 15 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2012 ^ Såg också Pi rätt nyligen, lite väl fucked up för min del. Man blev ju nästan galen själv när telefonen fortsatte att ringa i slutet. Riktigt fint filmat iallafall, stämningen fick man med bra. Twin Peaks för hela slanten just nu. Fan det bästa jag sett i tv/film väg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 15 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2012 ^Såg också Pi rätt nyligen, lite väl fucked up för min del. Man blev ju nästan galen själv när telefonen fortsatte att ringa i slutet. Riktigt fint filmat iallafall, stämningen fick man med bra.Jag vet, det var väldigt irriterande men det smälte bra ihop med Max' gradvis stigande vansinne och den paranoida atmosfären. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
knark Skrivet 15 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2012 Jackass 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zazaza Skrivet 16 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2012 Jackass 3.5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Northwest Skrivet 16 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2012 Twister 4/6 jag blir dock rätt sugen på att dra till amerikanska mellanvästern och spana in dom på riktigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
knark Skrivet 18 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 18 Augusti 2012 Contraband - Riktigt bra, Mark Wahlberg är grym Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FreakyStyley Skrivet 19 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2012 The Hunger Games Jävligt bra, men vilket jävla kasst slut. En satans massa frågor går obesvarade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zazaza Skrivet 19 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2012 Killers Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 19 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2012 21 grams Asså... så himla krånglig. Jag fattade nästan allt dock. Yaaay. Men den var sorglig, även om den inte var tråkig så var den inte så kul å kolla på. Bra skådespelare. Men... jag gillar inte såna där oscarbelönade wackawow "bra" filmer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 19 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2012 The Hunger Games Jävligt bra, men vilket jävla kasst slut. En satans massa frågor går obesvarade.Det ska ju komma uppföljare, så det är inte så konstigt med de obesvarade frågorna. :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 22 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 22 Augusti 2012 50/50 Inget kan gå fel med Seth Rogen. 4/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.